Güncelleme Tarihi:
Dünyanın en prestijli ekonomi dergilerinden birisi olan Fortune, sosyal paylaşım sitesi 'YouTube'da en çok kazananların' listesini açıkladı. Liste YouTube kanalları sahiplerinin 1 Haziran 2015 tarihine kadarki bölümde vergi ve yönetim ücretleri çıkarılmadan elde ettikleri gelirlerine göre belirlendi. İşte YouTube'u adeta bir para makinesine çevirenlerin listesi...
Kendi kendini yetiştirmiş usta bir şef olan Pansino verdiği yemek ve tatlı tarifleriyle takipçi sayısını hergün artırıyor. Ve yıllık 2,5 milyon dolar gelirle listede kendine yer buldu.
7 milyon takipçisi olan Atwood çılgın şakalarıyla otomotiv devi Nissan'ın dikkatini çekmeye başardı. Nissan'ın sponsor olduğu video geçtiğimiz ocak ayında yayımlandı ve büyük beğeni topladı.
YouTube dünyasında 'süperwomen'olarak bilinen Singh Hint asıllı Kanada vatandaşı. Etnik şakalarıyla büyük takipçi kitlesine ulaşan usta bir komedyen olan Singh'in 2015 dünya turu büyük beğeni topladı.
Makyaj ustası olan Phan kanalında yayınladığı takipçilerine hayranı oldukları Lady Gaga ve Angelina Jolie gibi vücut boyamasının nasıl yapılacağını öğretiyor.
İngiliz video oyunu yorumcusu Olajide Olatunji 11 milyon takipçiye sahip. “Lamborghini” adlı singılıyla İngiltere'de 30'uncu sıraya kadar yükseldi.
Rhett McLaughlin ve Charles Lincoln Neal ikilisi Mühendislik Fakültesinden mezun olduktan sonra bir süre saygın şirkette çalıştılar. Ancak bu onları tatmin etmedi. Ve YouTube'da kopmedi kariyerlerine yelken açtılar. Şimdilerde 38 ve 37 yaşında olan ikilinin keyfine diyecek yok.
Benny and Rafi Fine kardeşler YouTube'da en çok kazananlar listesinde ikincilik koltuğunu Smosh ile paylaşıyor. React video serileriyle üne kavuşan kardeşler YouTube'dan deyim yerindeyse para basıyor.
Stirling aynı anda hem keman çalıp hem de dans edebiliyor. 2007 yılında büyük bir albüm anlaşmasını elde edemeyince soluğu YouTube'da aldı. Şimdi müzik yapımcıları onun kapısını çalıyor ama Stirling'in artık onlara ihtiyacı yok.
ABD'nin Kalifornia eyaleti Sacramento kentinde en iyi çocukluk arkadaşı olan Ian Hecox ve Anthony Padilla kanalları Smosh'ta Pokemon oyununa dayanan ve canlı sergiledikleri komedi parodisiyle uluslararası üne kavuştu. Ardından iki kafadar paraya para demiyorlar. İkilinin 'Smosh: The Movie' adlı ilk filmleri temmuz ayında gösterime girdi.
PewDiePie kanalı tahtını bu yılda kimseye kaptırmadı.
Gerçek adı Felix Kjellberg olan İsveçli YouTube yıldızı, 'playing videogames with your bros' adlı kanalında 40 milyon abonesi bulunuyor. Yıllık 12 milyon dolar kazanan Kjellberg, kolay kolay geçilemeyek gibi görünüyor.
Kaynak: dunya.com










