Güncelleme Tarihi:
Her ne kadar insanları dış görünüşüyle değerlendirmemek gerektiği söylense de, iş amaçlı sosyal iletişim ağlarında durum biraz farklı...
Fotoğraf Kaynak: Google Ücretsiz Servisi
Haber Kaynak: fortuneturkey.com
Eski bir LinkedIn çalışanı olan ve halen kendi şirketi Social Selling Labs’i yöneten Koka Sexton’a göre LinkedIn profiliniz nasıl biri olduğunuz hakkında çok şey söylüyor. Sexton kısa süre önce insanların LinkedIn profil fotoğraflarında yaptıkları 8 önemli hatayı sıralayan bir blog yazısı yayımladı.
Eski LinkedIn çalışanı yazısında, “LinkedIn profil fotoğrafınız yeni kariyer olanakları yaratma açısından belirleyici bir unsur” diyor. “Potansiyel müşteriler profil fotoğraflarına bakarak işe almayı düşündükleri elemanlarla ilgili ilk izlenimi edinirler.”
İşte Sexton’a göre, rüyalarındaki işe kavuşmak isteyenlerin profil fotoğraflarında yapmamaları gereken 8 hata...
Profil fotoğrafınız iletişim kuracağınız potansiyel müşterilere yardımcı olmalı. Yüzünüzün belli belirsiz gözüktüğü karanlık, flu ya da fotoşoplu fotoğraflardan kaçınılmalı.
Fotoğrafınız eş/partner bulma amaçlı olmamalı, profesyonelliğinizi yansıtmalı. Fotoğrafınızın çöpçatanlık sitesi için uygun olduğunu düşünüyorsanız, bunu kesinlikle LinkedIn’de kullanmamalısınız.
İnsanlar selfie’ye bayılıyor ama bu tür fotoğraflar daha çok Instagram’a uygun. Selfie çekerken kolunuza olabildiğince germek zorunda kalmanız, amatör birisi izlenimi vermenize yol açabilir.
Profil fotoğrafı paylaşmamanız çok şey kaybetmenize yol açacaktır. Şunu unutmayın ki, kişisel markanızı en iyi şekilde yansıtacak olan yüzünüzdür. Profil fotoğrafınızla gelecekteki müşterilerinize daha güven verici gözükün; böylece profilinizin görüntülenmesi ihtimali 11 kat artacaktır.









