Yaklaşık yüzde 40 büyüme hedefliyor

1dk okuma

Mert Makine, yaklaşık yüzde 40 büyüme hedefliyor.

Her yıl piyasaya yeni ürün sunan Mert Makine, bununla bağlantılı olarak ihracatını genişletiyor. Firma, bu yılın başı itibarıyla ihracat yaptığı ülkelere ABD’yi de ekledi.

Ar-Ge’ye önem vererek, ürün portföyüne sürekli yenisini ekleyen yatak ve tekstil makineleri üreticisi Mert Makine, yeni dönemde ihracata odaklanacak. Pazarını sürekli geliştiren ve bu yıl Afrika’ya ihracatını yoğunlaştıracak olan firma, bu yılın başı itibarıyla ihracat yaptığı ülkelere ABD’yi de ekledi. Firma, 2014 yılında yaklaşık yüzde 40 büyümeyi  hedefliyor. kobiden.com haberine göre; her yıl piyasaya yeni ürün sunan firma, bu yıl içinde üç yeni makineyi de müşterileri ile buluşturmak istiyor. Ayrıca 2014 yılında yeni yatırımlara girecek olan firma, yatırımın tamamlanması ile tekstil sektörüne mamul üretimi yapacak.

Yatak üretim tesislerinin maliyetlerini minimize etme amaçlı yatak ve tekstil makineleri üretimi  ile hizmet sağladıklarını söyleyen Mert Makine Satış ve Pazarlama Direktörü Nebi Doğan, üretim alanında Ar-Ge çalışmalarına önem vererek, sürekli yeni ürün geliştirdiklerini vurguladı. Doğan, geçtiğimiz yıllarda piyasa sürdükleri zincir dikiş makinesinin Türkiye’deki tek üreticisi olduklarını hatırlatarak, şu anki üretim hattı ve yeni ürün projeleri hakkında şu bilgileri verdi; “ Şu anda toplamda 55 kişiye istihdam sağlıyoruz. Kapasite ve ciro olarak her yıl artış sağladık. 2012 yılında bir yılda 50 makine üretirken, geçtiğimiz yıl 160 makine ürettik. Bu yıl ise 200`ün üzerinde makine imal edeceğiz. Bizim üretimimizin en önemli özelliği katma değerinin yüksek olması. Çok az bir ithalat ve ürüne kattığımız değerle yüksek ihracat yapıyoruz”

İhracat ağı genişliyor 

Firmalarının ihracattaki payını her yıl biraz daha artırdıklarını ve şu anda ihracat ağırlıklı çalışan bir firma olduklarını kaydeden Doğan, “Üretimimizin yüzde 90’ını dış pazarda değerlendiriyoruz. İç pazardaki etkinliğimizi her yıl düzenli olarak artırdık. Pazarımız önceden Ortadoğu ağırlıklıyken şu anda Orta ve Güney Afrika’ya doğru kayıyor. Toplamda 70 ülkeye ihracat yapıyoruz. Tanzanya, Uganda ve Fas`a gideceğiz. Güney Amerika’da hedef pazarlarımızı arasında bulunuyor” şeklinde konuştu. Tekstil sektörüne sadece makine alanında değil son mamul üretimi ile de dahil olacaklarını açıklayan Doğan, “Yaklaşık üç aylık bir zaman dilimi içinde tekstil sektörüyle alakalı mamul üretimine de başlayacağız. Yatırımımızın fizibilite çalışmalarını tamamladık. Faaliyete başladığımızda ürünle alakalı ayrıntılı bilgi vereceğiz. Bu yatırımımızın bütçesi yaklaşık 1 milyon euroyu bulacak. Bu ürünümüzde  de yine ihracat ağırlıklı çalışacağız” dedi.
Haberle ilgili daha fazlası: