Sun Tekstil cirosunu artırmayı hedefliyor

1dk okuma

Sun Tekstil, önümüzdeki yıl cirosunu 115 milyon euro’ya çıkarmayı hedefliyor.

Haberin Devamı

Sun Tekstil, önümüzdeki yıl cirosunu yüzde 15 artırarak 115 milyon euro’ya çıkarmayı hedefliyor.

Torbalı’daki tesisinde dünya hazır giyim ve moda devleri yanında kendi markası için de üretim gerçekleştiren Sun Tekstil, önümüzdeki yıl cirosunu yüzde 15 artırarak 115 milyon euro’ya çıkarmayı hedefliyor.

Aylık ortalama 1.5 milyon parça üretim kapasitesine sahip olduklarını dile getiren Sun Tekstil Sanayi Genel Müdürü Elvan Ünlütürk, “Dünya hazır giyim ve moda devlerinden oluşan geniş müşteri portföyümüz için tasarım ve ürün geliştirme süreçlerini üstlenip, kapsamlı hizmet paketini rekabetçi fiyatlarla sunuyoruz. Ayrıca bünyemizde bulunan Ar-Ge merkezinin de desteğiyle uzun yıllardır aralıksız olarak büyümemizi sürdürüyoruz. Bu yılı Yaklaşık 100 milyon euro ile kapatacağız. 2014 yılındaki hedefimiz ise 115 milyon euro’luk ciroya ulaşmak” diye konuştu.

Örme ve dokuma kumaştan günlük ve spor dış giyim ürünleri ürettiklerini belirten Ünlütürk, faaliyete 1987’de başladıklarını, ilk ihracatı ise 1989’da yaptıklarını anlattı. İlk günden itibaren müşterilerine en iyiyi sunma ilkesiyle yatırımlarını entegrasyona yönelik gerçekleştirdiklerinden bahseden Ünlütürk, “1991’de örgü, 1994’te boyahane, 1996’da baskı bölümlerini kurduk. 1999’da Ekoten’in çoğunluk hisselerini aldık ve bünyemizdeki örme ve boya bölümlerini, Ekoten ile birleştirdik. Bu satın alma ve birleşmeye ek olarak, geçtiğimiz yıllarda gerçekleştirilen modern boya ve örme makineleri yatırımlarının sonucunda Ekoten, Türkiye’nin en önemli yüksek kaliteli örme kumaş üreticileri ve ihracatçılarından biri oldu” dedi.

Ünlütürk, Ege Serbest Bölgesi’nde teknik tekstil üzerine faaliyet göstermek amacıyla yeni bir şirket kuran Sun Holding’in,  BMW ve Mercedes gibi otomotiv firmalarına araba koltuğu kumaşı, çözgülü örme üretimi yaptığını belirtti.

Geçtiğimiz yıllarda önlerine koydukları en önemli hedefin tasarım gücünü artırarak satışları yükseltmek olduğunu vurgulayan Elvan Ünlütürk, dahil oldukları Turquality programının bu konuda kaldıraç görevi gördüğünü ifade etti.

Ünlütürk, Turquality belgesini ilk defa 2006 yılında aldıklarını, belgenin önümüzdeki beş yıl için yenilendiğini dile getirdi. Zara, Marks& Spencer, Next, Top Shop, Diesel, Boden gibi dev markalara üretim yaptıklarını hatırlatan Ünlütürk, Turquality kapsamındaki kendilerine ait Jimmy Key markasını da büyütmeyi hedeflediklerini aktardı. Ünlütürk, “Şu anda Jimmy Key’in Türkiye’de 100 corner, 27 mağazası, Kıbrıs’ta dört mağazası, Ukrayna’da 15 mağazası bulunuyor. Ayrıca bir diğer markamız olan Pure Nature ile ‘cosmeticwear shaper’ yani vücudu güzelleştirici, selülit azaltıcı, korse tarzında ürünler yapıyoruz” diye konuştu.

Tekstil sektöründe ilk Ar-Ge merkezlerinden birisine sahip olduklarını vurgulayan Elvan Ünlütürk, burada incelmeyi sağlayan, selülit önleyici mikro kapsüllü iç giyim, solmayan siyah tişörtler, haşere kovucu kumaşlar, çekme değerleri çok düşük olan kumaşlar ürettiklerinden bahsetti. Kumaş mukavemetini de artırabildiklerini söyleyen Ünlütürk, “Bunun dışında özel bir boyama tekniğimiz var. Bu özel boyama tekniği sayesinde diğer firmaların yapamadığı daha ağır kumaşları daha az hasarla boyayabiliyoruz. Marks&Spencer gibi müşterilerimiz tarafından da çevre dostu olarak belgelendirilen bu teknik, sektörde ilk” açıklamasını yaptı.

Gençlerin bu sektöre özendirilmesi gerektiğinin altını çizen Elvan Ünlütürk, mavi ve beyaz yakalıların sektöre olan ilgisinin her geçen gün azaldığına dikkat çekti. Ünlütürk, sözlerine şöyle devam etti:

“Tekstil sektörü Türkiye gibi nüfusu fazla olan bir ülke için hala temel sektörlerden biri olarak kabul edilmeli ve bu fikri destekleyen devlet politikası uygulanmalı. Farklı bölgelerde farklı asgari ücret uygulanması, daha fazla yöreye teşvik verilmesi, kadın çalışanları özendirecek uygulamalar yapılması lazım. Bunların dışında Avrupa pazarına olan yakınlığımız çok büyük bir avantaj. Ancak küçük ve orta boy işletmelerin pazarlama kabiliyetlerini artıracak programlar geliştirilmeli. Özellikle tasarım ve pazarlama konularında yol gösterilmesi gerekiyor.”

Haberle ilgili daha fazlası: