Adese Genel Müdürü Sıtkı Erben, Adese olarak Orta Anadolu'da, Konya'nın merkezde olduğu dairesel bir büyüme planı çerçevesinde yatırımlarımızı sürdüreceğiz açıklamasını yaptı.
kobiden.com'un haberine göre; Türkiye genelinde Afyonkarahisar, Aksaray, Ankara, Bolu, Karaman, Isparta, Konya ve Mersin olmak üzere 8 ilde toplam 141 marketle faaliyet gösteren ve yılda 35 milyonun üzerinde müşteriye hizmet veren Adese, 2014 yılında da perakende sektörünün en önemli başarı kriterlerinden biri olan metrekare verimliliğine odaklandı. 2012 yılından bu yana verimlilik ve sürdürülebilirlik stratejisi çerçevesinde verimli market temalı operasyonlar yürüten Adese, 2014'te enerji giderlerinde gözle görülür bir tasarruf sağladı.
Ekonomide yaşanan gelişmelerin perakende sektörüne anında yansıdığını belirten Adese Genel Müdürü Sıtkı Erben, 2014 yılının ilk çeyreğinde piyasalarda yaşanan tedirginlik tüketicileri de etkilemiş ve daha az harcama yapılmasına neden olmuştu. Ancak ekonomik göstergelerin yılın ikinci yarısında yeniden pozitife dönmesiyle tüketiciler de alışveriş harcamalarında daha rahat hareket etmeye başladılar. Bu süreçte özel günlerin, Ramazan ayının, bayramların ve okula dönüş hazırlıklarının da başlamasıyla perakende sektöründe ciddi bir canlanma görüldü dedi.
Orta Anadolu'da büyüyecek
Adese Genel Müdürü Sıtkı Erben, büyüme planları ile ilgili şu bilgileri verdi:
Perakende son yıllarda Türkiye ekonomisinin 2 katı oranında bir büyüme hızı yakaladı. Bu büyüme önümüzdeki yıllarda da devam edecek. Perakende sektöründe organize perakendeciliğin bugün %40'larda olduğunu düşünürsek sektörün hala çok önemli fırsatlar barındırdığını söyleyebiliriz. Adese olarak Orta Anadolu'da, Konya'nın merkezde olduğu dairesel bir büyüme planı çerçevesinde yatırımlarımızı sürdüreceğiz. Perakende, çok dinamik bir sektör. Her an birleşme ya da satın almalar gerçekleşebiliyor. Organik büyümenin yanı sıra ölçeği büyütmeyi ve inorganik büyüme fırsatlarını da değerlendirmeyi arzu ediyoruz. Bu çerçevede 2015 yılında Adese'yi metrekare bazında %20'nin üzerinde büyütmeyi planlıyoruz.
Perakende sektöründe 2015 yılında %10 büyüme beklediklerini ifade eden Sıtkı Erben, şunları söyledi:
Şirket olarak biz, stratejimizi verimlilik ve sürdürülebilirlik ekseninde belirledik. 2012 yılı itibari ile uygulamaya geçtiğimiz bu strateji çerçevesinde; mağazalarımızı tek tek ele alıp değerlendirdik ve taşınma, kapatma, büyütme, küçültme, modernizasyon gibi konularda radikal kararlar aldık. Bazı bölgelerden çıkıp, yeni bölgelere açıldık. Büyüme stratejimizi yeniden gözden geçirerek Orta Anadolu merkezli bir büyüme planı ortaya koyduk. Tüm bu değişim hamlelerinin pozitif sonuçlarını da gördük. Verimlilik odaklı operasyonlarımızı 2014'te de kararlılıkla sürdürerek enerji giderlerimizde %35'e varan oranlarda tasarruf sağladık. Artık daha verimli ve daha tasarruflu bir perakende markasıyız. Elde ettiğimiz tasarrufu Adese'nin büyümesinde ve operasyonel süreçlerinin iyileştirilmesinde kullanıyoruz.