16-17 Nisan tarihlerinde 18’incisi düzenlenecek bulunan Araştırma Zirvesi’nin sürdürülebilirlik yönünde ciddi bir muvaffakiyet hikâyesi olduğunu belirten Türkiye Araştırmacılar Derneği (TÜAD) Başkanı Fulya Durmuş, “Pazarlama ve iletişimdeki değişimi, gelişimi ve tetkik disiplininin bu mecralara enlem şekilde yaşadığı değişim işlemi Araştırma Zirvesi’nin son 10 yılında net bir biçimde görebilirsiniz” dedi.
iha'nın haberine göre; 16-17 Nisan tarihlerinde 18’incisi düzenlenecek bulunan Araştırma Zirvesi’nin sürdürülebilirlik yönünde ciddi bir muvaffakiyet hikâyesi olduğunu belirten TÜAD Başkanı Fulya Durmuş, “Pazarlama ve iletişimdeki değişimi, gelişimi ve tetkik disiplininin bu mecralara enlem şekilde yaşadığı değişim işlemi Araştırma Zirvesi’nin son 10 yılında net bir biçimde görebilirsiniz” dedi. Zirvenin pazarlama ve iletişim dünyasına verdiği rolün altını çizdikten sonra Fulya Durmuş sözlerini şöyle sürdürdü:
“Araştırma dünyası pazarlamanın gereksinimi bulunan bilgiyi sağlıyor. Bu sebeple Araştırma Zirvesi, pazarlama, satış ve iletişim disiplinlerinden profesyonellere hitap ediyor. Bugüne kadar 17 defa gerçekleştirilen zirvenin katılımcı profiline baktığımızda bunu görebiliyoruz. Bu sene da aynı bir katılımcı profilini göreceğimiz 18. Araştırma Zirvesi’ne değişik sektörlerden 350’nin üstünden firmadan 800’e yakın katılım olacak”.Araştırma derneklerinin TÜAD üyesi olmasının Güvenilir Araştırma Belgesi’ne (GAB) sahip olması anlamına geldiğini belirten Durmuş, böylece araştırmanın bütün süreçlerinde kalitenin garantiye alındığının altını çizdi ve “Bu belgeyi sektör kurumlar her sene Bureau Veritas vasıtası ile denetleniyorlar. TÜAD üyeleri Yüksek Profesyonel Standartlar (YPS) taahhüdü imzalayarak yaptığı işlere yönelik sorulara şeffaflık prensipleri çerçevesinde yanıt vermeyi ve bu çeşit incelemelerle ilgili işbirliği yapmayı, müstakil denetime açık olmayı da taahhüt ediyor. Yani TÜAD üyeliği ile birlikte, denetimlere açıklık konusundaki araştırmacı şirket taahhütleri tetkik faaliyetlerinin en ciddi güvencesi olacaktır” ifadelerini kullandı.
Tüketici dinamiğinin hızla ve durmadan değiştiğini hatırlatan Durmuş, reklamverenlerin araştırmalardan daha çok yararlanmalarının önemine değindi: “Değişen tüketicinin ihtiyaçlarını ve deneyimlerini öğrenmek için araştırma, reklamveren için en ciddi kaynak. Dijital medyanın kullanımının artmasıyla sektörümüz de ölçümlemeler için yenilikçi çözümler üretmeye başladı. Özetle tüketicideki değişim bizim tetkik yapma biçimimizi etkiliyor. Sunduğumuz bilgi ve içgörüler ise reklamverenin ürünlerini ve hizmetlerini tüketicinin beklentileri doğrultusunda şekillendirmesi ve rekabet avantajı sağlayabileceği stratejiler geliştirmesi imkânı sunuyor” dedi.