FİSKOBİRLİK çikolata sektöründe iddialı

1dk okuma

Fındık Tarım Satış Kooperatifleri Birliği (FİSKOBİRLİK) iştiraklerinden Entegre Fındık İşleme Tesisi (EFİT) AŞ Yönetim Kurulu Başkanı Levent Ağca, FİSKOBİRLİK'in çikolata sektöründeki payını her geçen yıl daha da artırdığını söyledi

Haberin Devamı

Ağca, birliğin yeniden yapılandırma süreci kapsamında EFİT'te de anlayış ve pazar hedefi değişikliğine gidildiğini belirtti.

EFİT'in klasik kakaolu fındık kreması ve fındık ezmesinin yanı sıra butik çikolata üretimine yöneldiğini vurgulayan Ağca, son yıllarda yapılan yatırımlarla "FİSKOBİRLİK" markasının sektörde önemli gelişmeler gösterdiğini aktardı.

Birliğin, uluslararası büyük sermayeli firmalarla pazarda mücadele etmesinin mümkün olmadığına, böyle bir hedeflerinin de bulunmadığına işaret eden Ağca, "O uluslararası büyük sermayelerin yönlendirdiği firmalarla rekabet etmek çok zor. Amacımız da bu değil zaten. Biz onların büyüklüğünü bir yerde kabul ediyoruz ancak ürettiğimiz ürünlerle de pazarda önemli bir yere sahip olma arzusundayız. FİSKOBİRLİK'in geçmişte tanımlanan görevlerinden sıyrılıp tekrar sektörde iyi yerlere gelmesini istiyoruz" dedi.

Ağca, FİSKOBİRLİK'in butik çikolata sektöründe iddialı olduğunu, bunun için yeni yatırımlar ve ürünlere yöneldiklerini dile getirerek, "Kendi tarzımızda 'butik çikolata' diyebileceğimiz bir yapılanmaya gittik. Bunun için yeni yatırımlar yapıyoruz. Mevcut ürünlerimizin yanı sıra yeni ürünler üzerinde Ar-Ge çalışmalarımız tamamlandı. 6-7 çeşit çikolata daha piyasaya sunacağız" ifadesini kullandı.

Haberin Devamı

Birliğin çikolata sektöründeki payını her geçen yıl daha da artırdığını belirten Ağca, "Birkaç yıl öncesine göre çok çok iyiyiz. Yeni yatırımlarla da büyüyoruz. İnsanlar artık 'kaliteli çikolata nereden alırım' dediklerinde akıllarına 'FİSKOBİRLİK' markası da gelmeye başladı" diye konuştu.

"Yüzümüzü yenilemek zorundayız"

Levent Ağca, ürünlerin ambalajlarının değişimiyle ilgili de bir proje başlattıklarını vurgulayarak, şunları aktardı:

"Ambalajlarda değişikliğe gidiyoruz. Yüzümüzü yenilemek zorundayız. Türkiye'deki tüketici algısı değişiyor. Dönemsel olarak farklılıklar yaşanmakta. Ambalajlar satışta çok önemli. İnsanlar daha albenisi olan ürünleri tercih ediyor. Biz de buradan yola çıkarak fındık ve butik çikolata ambalajlarımızı değiştireceğiz. Eylül ayında krema grubunda ise kendi tescilli ambalajlı ürünlerimiz satışa sunulacak."

Ağca, bal ile fındığın karışımından bir ürün yapımı için Ar-Ge çalışmaları başlattıklarını ifade ederek, "Buradaki tek sorunumuz iki ürün arasındaki nem farkı. Bal ile fındık arasındaki nem farkı çok yüksek. Bu konuda baldaki nem oranının belli seviyeye çekimi için bir üniversite ile ortak çalışma içine girdik. Eğer baldaki nem oranını fındığa yaklaştırabilirsek ürünümüzü piyasaya sunacağız. Ar-Ge çalışmalarımız sürüyor. Proje biraz zaman alacak" dedi.

Haberle ilgili daha fazlası: