E-Ticaret KOBİ’lere ne avantaj sağlıyor?

1dk okuma

KOBİ’lerin diğer işletmelere göre birçok avantajı bulunuyor. Örneğin yenilikler öncesinde pazar tepkisinin kolayca ölçülebilmesi ve yeni fikirlerin geliştirilmesi bunlardan birisidir. E-ticaret ile birlikte bu avantaj daha da iyi sonuçların elde edilmesini sağlıyor. Global bir pazardan alınacak bilgiler çok daha doğru ve net sonuçlar verecektir.

Haberin Devamı

E-ticaret kelimesi, son birkaç yıldır bu kadar popüler oldu diyebiliriz. Bu yolu tercih edip, başarılı olan küçük işletmeler, şimdilerde kurumsal yapıları diğer sektörün büyüklerine kafa tutacak boyuta geldi. Niş sektörlerde faaliyet gösteren ve e-ticaretin kapısından giren KOBİ’ler, bir ilki gerçekleştirerek başarılı oldular. Ülkemizde bu şekilde dünya pazarına giren birçok isim bulunuyor ve oldukça kısa sürede piyasada önemli bir yer edindiklerini biliyoruz.

“İnternetten alışveriş” kelimesi, e-ticaret kelimesine göre belki size daha yakın olabilir. Günümüzde neredeyse hemen herkes bir veya birkaç kere bu alışveriş yöntemini seçmiştir. Özellikle küçük bir ilde yaşayan ve istediği ürünleri bulamayan kişiler, interneti kullanarak alışverişlerini kolayca yapabiliyor. Ayrıca geliştirilen taşımacılık, iade olanakları gibi koşullarla birlikte müşterinin de güveni sağlanabiliyor. Bir KOBİ içinse, e-ticaret adını dünyaya duyurabileceğiniz en iyi aracıdır. paratic.com'un haberine göre; KOBİ’lerin diğer işletmelere göre birçok avantajı bulunuyor. Örneğin yenilikler öncesinde pazar tepkisinin kolayca ölçülebilmesi ve yeni fikirlerin geliştirilmesi bunlardan birisidir. E-ticaret ile birlikte bu avantaj daha da iyi sonuçların elde edilmesini sağlıyor. Global bir pazardan alınacak bilgiler çok daha doğru ve net sonuçlar verecektir.

Ülkemizde 2015 itibariyle KOBİ’lerin markalaşması, kurumsallaşması ve verimlilikleri adına e-ticarete girmeleri teşvik edilmeye başladı. KOBİ’lerin daha etkin olması adına hükümet tarafından getirilen bu teşvik programı KOSGEB sorumluluğunda sürdürülecek. Aynı zamanda Gümrük ve Ticaret Bakanlığı, Ulaştırma Bakanlığı, BTK, BDDK ve PTT destekleri de verilecek. Eğer program istenildiği gibi işlerse KOBİ’lerin gücüne güç katacağı söyleniyor. Bu şekilde yeni alıcılarla tanışacaklar ve yeni pazarları keşfetmiş olacaklar. Ticari ortak bulmak isteyenler de bu şekilde daha kolay bir arayışa girecekler.

Haberin Devamı

E-ticaretin yaygınlaşması sonucunda KOBİ’ler, herhangi bir aracıya gerek duymadan, doğrudan tüketici ile iletişim kurarak satış kanalı oluşturabiliyor. Bu şekilde de maliyetlerini önemli ölçüde azaltmış oluyor. E-ticaretin KOBİ’lere sunduğu avantajlar kısaca şu şekilde sıralanabilir:

  • Etkin bir verimlilik ve tasarruf,
  • Daha iyi bilgi iletişim yönetimi sağlama,
  • Daha iyi şartlarda üretim faktörü, yatırım ürünü ve kredi bulma şansı yaratma,
  • İş yapma ve uygulama hızında önemli bir artış,
  • Müşteri hizmetleri ve müşteri için olan tüm faaliyetlerde etkinlik artışı,
  • Dünya pazarına daha sağlam bir giriş ve rekabet alanlarını genişletme,
  • Satış miktarında önemli bir artış,
  • Müşteriyle doğrudan iletişim kurarak maliyetlerin düşürülmesi,
  • 7/24 kesintisiz çalışma,
  • Büyük firmalarla eşit şartlarda rekabet etme imkanı,
  • Eşit şartlarda yeni pazarları keşfetme,
  • Pazar raporu ve stratejik planlamada ilerleme,
  • Ürün tasarımında müşteri desteği,
  • Pazar araştırma, ürün ve hizmet arama, pazarlama, girdi temini konularında kolaylık,
  • İşgücünün ve teknik altyapının geliştirilmesine imkan verme,
  • Bilgilerin elektronik ortamda tutulması ve elektronikleşmesi,
  • Bağımsız bir şekilde bilgiye hızlı erişim imkanı,
  • Aracısız satış yapma imkanı gibi avantajları bulunmaktadır.

Geçtiğimiz yıllarda e-ticarete yatırım yapmış ve bu alanda çalışmalarını sürdüren KOBİ’lerin, sipariş ve satış adedinde % 30 civarında önemli bir artış meydana gelmiştir. Ayrıca müşteri sayısında da önemli bir artış sağlanmış, bu sayede satışlarını yalnızca Türkiye değil, dünya geneline ulaştıran KOBİ’lerimiz olmuştur.

Haberle ilgili daha fazlası: