Avrupalı hediye ediyor, Türkler düğüne gönderiyor

1dk okuma

Kandemir: Türkiye'de çiçek kültürü düğün çelenkleri ile sınırlı

Haberin Devamı



Gaziantep Çiçekçiler Derneği Başkanı Ender Kandemir, Türkiye'de çiçek kültürünün düğünlere çelenk gönderilmesi ile sınırlı kaldığını söyledi. Kandemir, Avrupa ülkelerinde çiçeğin hediyeleşmek için alındığını ve yıllık kişi başı 50 Euro harcandığını, Türkiye'de ise bu rakamın kişi başı 3 Euro olduğunu ve tüketimin yüzde 80'ini düğünlere gönderilen çiçeklerin oluşturduğunu belirtti


Çiçekçiler Derneği Başkanı Ender Kandemir, Türkiye'de çiçeğin sadece
'Sevgililer Günü', 'Anneler Günü' gibi özel günler ile düğünler ile
bütünleştirildiğini söyledi.

Düğün ve özel günler dışında nadiren çiçek satışı yapıldığını anlatan Kandemir, bu durumun üzücü ve düşündürücü olduğunu ifade etti. Dünyada üretilen çiçeğin yarısının çiçekle hediyeleşmeyi kültür edinen Avrupa ülkelerinde tüketildiğini anlatan Kandemir, Avrupa ülkelerinde yıllık kişi başı çiçek harcaması ortalama 50 Euro civarında. Türkiye'de ise son yıllarda artış olmasıyla birlikte yeni yeni yıllık kişi başı harcamada 3 Euro seviyesine ulaştık. Rakamlar arasındaki uçurum Avrupa ülkeleri ile Türkiye arasındaki çiçek tüketim ve anlayışını da net şekilde ortaya koyuyor. Çünkü, Avrupa ülkelerindeki çiçek tüketiminin yüzde 60'ı hediye olarak gönderiliyor, yüzde 20'si düğün veya açılışlara, geri kalan kısmı da özel günler de yapılıyor. Türkiye'de ise maalesef tüketilen çiçeğin yüzde 80'i düğünlere çelenk olarak gönderiliyor diye konuştu.

Çiçeğin en güzel hediye olduğunu ve bu kültürün yaygınlaşması gerektiğini anlatan Kandemir, bunun için yüzde 18 olan çiçekteki KDV oranının düşürülmesini isteyerek şöyle konuştu:

DHA'dan Hasan Kırmızıtaş'ın haberine göre; Bugün çiçek maalesef özel günlerde alındığı için lüks olarak görülüyor. Bu algıyı değiştirmek için çiçekteki fiyatları düşürmemiz gerekiyor. Bunun için de öncelikli olarak Avrupa'daki gibi yüzde 18 olan KDV oranını yüzde 5 seviyelerine çekmek lazım. Avrupa ile kıyasladığımız zaman Türkiye'deki çiçek tüketimi çok uç noktalarda. Çünkü yüksek KDV haliyle rakamlara yansıyor. Bu nedenle lükse giren çiçek tüketimini artırmak için KDV'nin düşürülmesi gerekiyor. İndirime gidilmesi halinde çiçek tüketiminin artacağına; insanların sadece Sevgililer Günü'nde değil, düzenli olarak çiçek alacağına inanıyoruz. Çünkü çiçekle kötülük yapamazsınız. Çiçeği kime verirseniz verin mutlu edersiniz. Bu nedenle KDV oranları düşürülerek çiçekteki lüks algısı ortadan kaldırılmalı ve özel günlerle sınırlı kalmamalıdır.

Haberle ilgili daha fazlası: