The Marmara, New York’taki ikinci otel yatırımını şehrin kalbinin attığı özel bir lokasyonda inşa edecek. Manhattan’da otelin kurulacağı yer ünlü 5. Cadde’deki Apple mağazası ve Central Park’a çok yakın.
The Marmara Hotels & Residences grubunun CEO’su Hüseyin Öztürk, ABD’de ikinci otel yatırımlarını yapmaya hazırlandıklarını söyledi. Öztürk, “Bu yatırım Manhattan’daki ikinci otelimiz olacak. Yaklaşık 150 milyon dolarlık bir proje planlıyoruz” dedi.
Proje çalışmalarının devam ettiğini belirten Öztürk, “İnşaata kısa süre içinde başlayacağız. Komşu binaların hava hakkını alıp inşaat alanımızı 20 bin metrekareye çıkarmayı planlıyoruz” diye konuştu.
ABD’deki ilk otellerinin 1998 yılında Manhattan yarımadasındaki The Marmara Manhattan olduğunu hatırlatan Hüseyin Öztürk, “Bu otel Türk misafirperverliğinin Amerika’daki simgesi oldu. Yalnızca Amerikalıların değil, Amerika’ya sık sık gelip giden Türklerin, özellikle sanat ve iş dünyasından isimlerin New York’taki adresi olarak kabul gördü” diye konuştu. Paris, Moskova ve Londra’da da otel için yer baktıklarını belirten Öztürk, İstanbul’a da yeni bir otel yatırımı yapmayı planladıklarını ifade etti. Öztürk, “Hedeflerimiz arasında tatil otelciliği yok. Ağırlıklı olarak şehir otelciliğinde büyümeyi istiyoruz. Önceliğimiz de İstanbul” dedi.
Ciro hedefi 120 milyon euro
The Marmara Grubu olarak rezidans yatırımlarına devam edeceklerini kaydeden Öztürk, şöyle devam etti:
“Şu anda grup bünyesinde altı otel, üç rezidans ve davet mekânı olan Esma Sultan Yalısı var. Toplamda bin 200 odaya, 2 bin 300 çalışana sahibiz. 2010 yılı ciro hedefimiz ise 120 milyon euro.”
Göreve mayısta atandı
Görevine mayıs ayında atandığını söyleyen Hüseyin Öztürk, aynı zamanda aile dışından atanan ilk yönetim kurulu üyesi. Öztürk, “Hedeflerimizin en önemlisi yüzde 100 Türk sermayeli bir otel zinciri olarak, gelenekleri ve özü koruyarak uluslararası sahada büyümek” şeklinde konuştu.
The Marmara Taksim Oteli 10 milyon euro’ya yenilenecek
Taksim’deki The Marmara Oteli’nde logodan dekorasyona kadar yenileme çalışmaları yaptıklarını söyleyen Hüseyin Öztürk, “Değişim içindeyiz. Fiziksel bir değişim olacak bu. Kasım ayında büyük bir renovasyona başlıyoruz” dedi. Öztürk şunları söyledi: “Toplantı salonları, giriş dahil tüm restoranları yenileyeceğiz. Ardından da odaları yenileyeceğiz. Ayrıca gruptaki dinamizmi ve değişimi gösteren yeni bir logo üzerinde çalışıyoruz.”
The Marmara’nın Taksim’in önemli bir parçası olduğunu belirten Öztürk, “Herkes için bir buluşma noktası. Şehir otelciliğinde önemli bir marka. Bir Türk markası olarak ön plana çıktı. Marka stratejimizi yeniden konumlandırıyoruz. Markalaşma çalışmaları için de, Londra merkezli Dragon Rouge ile anlaştık. Yakın bir zamanda yeni bir yüzle ortaya çıkacağız. 10 milyon euro’luk bir proje bu” dedi