Oluşturulma Tarihi: Eylül 29, 2006 12:131dk okuma
Dünyanın bir numaralı otomotiv üreticisi olmak için hedefine adım adım ilerleyen Toyota, gözünü Türkiye, Çin, Hindistan ve Rusya gibi gelişmekte olan pazarlara çevirdi.
2008 yılında 9.8 milyon adet araç üretmeyi hedefleyen şirket, ilk etapta Avrupa’da büyüyecek. Toyota Başkanı Katsuaki Watanabe, Türkiye pazarının kendileri için çok önemli olduğunu söyledi. Watanabe, Türkiye’nin büyük potansiyel taşıdığını belirterek, “Henüz birşey söyleyemem ama Adapazarı’nda üretilmek üzere yeni modeller olabillir, her zaman da olacaktır.” dedi. Avrupa pazarının Toyota için büyük önem taşıdığını belirten Toyota Başkanı, “Bölgede büyümek istiyoruz, bu gelişmede rolünüz sıfır olmayacak. Avrupa’ya yakınlık büyük avantaj” diye konuştu. PAZAR PAYI ARTACAK Toyota Avrupa Başkanı Tadashi Arashima da son 10 yılın en iyi satış grafiğini yakaladıklarını kaydederek, Türkiye ile ilgili şöyle dedi: “Ticari araç sektöründe biz de iddialı olmak istiyoruz.”