TUPRAS`IN HALKA ARZKAMPANYASI KONKURUNU KAZANAN MEDINA TURGUL/DDB AJANS BASKANI JEFFI MEDINA, ZORLU BIR SINAV KAZANDIKLARINI SOYLUYOR. Ozellestirme Idaresi Bskanligi`nin yaptigi program cercevesince Tupras`in yuzde 15`lik bolumu halka acilacak. Halka arzin reklam kampanyasini yapacak ajansi belirlemek uzere acilan ve aralarindann Turkiye`nin en buyuk reklam ajanslarinin da yer aldigi 7 ajans konkura katildi. Uc hafta gibi bir surede hazirlanmasi gereken ajanslardan Medina Turgul/DDB, Tupras`in halka arz kampanyasini yurutmekle gorevlendirildi. Ozellestirme kavraminin her ne kadar Turkiye icin onemli bir kavram olsa da bir turlu gerceklestirilemedigine deginen Medina, son zamanlarda yapilan ve en basarili ozellestirme olan Is Bankasi`nin ozellestirme kampanyasini da kendilerinin yaptigini hatirlatiyor. Ozellestirmenin dogrudan hukumetin ahengine, ekonomik politikalari uygulamadaki kararliligina ve istikrarina bagli olduguna da deginen Medina, su andan itibaren ozellestirmeye hizli baslanacagini vurguluyor. Ozellestirme konusunda gerek Ozellestirme Idaresi Baskanligi`na (OIB), gerekse bu gorevi birlikte surdurecegi araci kurum ve iletisim sirketlerine buyuk gorev dustugunu savunan Medina, kampanyanin buyuk bolumunun tamamladigini belirtiyor. Mart ayinin ortalarina dogru baslayacak kampannya ve kazanilacak konkur icin 10 kisilik bir ekibin hummali bir calisma doneminden gectigini soyleyen Medina, bu kampanya ve ozellestirmenin daha sonra olacaklara ornek teskil etmesi acisindan buyuk bir oneme sahip oldugunu dile getiriyor. Turkiye`nin en karli kurulusu olan Tupras`in reklama ihtiyaci olmadigi, yalniz ilan verilerek de satilabilecegi fikrine katilmadigini ifade eden Medina, "Mesele Turkiye`nin elinde bulundurdugu en karli hisseleri satmasidegil, gercek bir ozellestirme hareketini baslatabilmesi... Bu ozellestirme ve dolayisiyla kampanya ile insanlarda ozellestirme kavraminin once anlasilmasini, sonra da olgunlasmasinave bir tasarruf mekanizmasihaline getirilmesine zemin hazirlanacaktir" diyor. 17 Agustos`ta yasanan buyuk deprem felaketi sirasinda buyuk biy yanginin yasandigi Tupras`in, bu yanginla degerini yitip yitirmedigi sorusuna ise Medina, ilk arastirdiklari konunun bu oldugu yanitini veriyor. Yanginda buyuk maddi hasar yasansa da halkin ne tupgaz ne de benzin sikintisi cekmedigini hatirlatan Medina, "Halk bu olaya dogal bir afet olarak bakiyor. Tupras`in degerini yitirdigini degil, tam tersine saglam bir kurulus oldugunu dusunuyor" diyor. 99`un zor yil oldugunu vurgulayan Medina, sozlerini soyle surduruyor: "Gecen yil, hem sektoru hem de tek tek ajanslar acisindan parlak bir yil olmadi. Bazi ajanslar buyume yasasa bile reklam harcamalarina toplam olarak bakildiginda herhangi bir buyume gorulmedi. Bu da tabiki ekonominin genel durumundan kaynaklaniyor." Geceen yil cirolarinda yuzde 10`luk dusus oldugunu soyleyen Medina, ekonomi ve reklam sektorunun 2001`den itibaren gelisme gosterecegi soyledi. (YENI BINYIL)