Psikologlarla çalışın daha fazla ürün satın

1dk okuma

20`nci yüzyılın en büyük üç girişimcisinden biri seçilen Sergio Zyman, ürün satın almada davranışların önemine dikkat çekerek, Psikolog, sosyolog ve antropologla çalışın dedi.

Coca Cola`nın eski pazarlama Direktörü Sergio Zyman`dan iş dünyasına ilginç öneri: Psikologlarla çalışın. Efsanevi pazarlama uzmanı Sergio Zyman, Çırağan Conferences kapsamında ve SABAH`ın sponsorluğunda Türkiye`ye geldi. Zyman, Daha çok ürünü, daha çok insana, daha sık, daha fazla para karşılığında ve daha etkili biçimde satmak`` sloganıyla pazarlama dünyasına getirdiği bakış açısını Türk pazarlama dünyasına anlattı. Zyman, 120 kişinin çalıştığı bir şirketi bulunduğunu belirterek, kendisini en çok zorlayan faktörü zeki ve olağanüstü insanları seçmek olarak açıkladı.

SÜREKLİ ÖĞRENİN...
Öğrenmenin önemini vurgularken, Umarım öğrenci olarak hayata bakıyorsunuz`` ifadesini kullanan Zyman, pazarlamayı disiplinli bir süreç olarak planlamanın, satış sonrasını da düşünmenin ve harcanan paranın şirkete büyümeyi getirmesinin gerektiğini kaydetti. Sergio Zyman, ürün satın almada tüketici davranışlarının önemine dikkat çekerek, psikologlarla, sosyologlarla, antropologlarla çalışılmasını önerdi.

KORKU BUSH`U SEÇTİRDİ
Bush`u yeniden ABD Başkanlığı`na korkunun seçtirdiğini söyleyen Zyman, pazarlamanın mistik bir konu olmadığını, bilimsel, sanatsal, objektif bir yapıya kavuşturulması gerektiğini kaydetti. 11 Eylül sonrası Amerikan toplumunda büyük korku yaşandığına işaret eden Zyman, şunları söyledi: Saldırıdan sonra Las Vegas`ta otomobil bulamadık. Uçaklar çalışmıyordu. Kiralama firmaları peynir ekmek gibi araç kiralıyorlardı. Colorado`ya giderken çölde radyo dinlerken dehşete düşüyordum. ABD halkı problem görmemeye alışıktır. Saat 05.30`da gazetesi, sütü kapıdadır. İnsanlar neyi düşünüyor diye araştırdık, temel yaşam anlayışları ikiye bölünmüştü. Bush`u korku seçtirdi. Rakibi Vietnam`dan bahsetmek istiyordu, kaybetti. İnsanlara ilgileneceği şeyleri vermeniz lazım.``
Haberle ilgili daha fazlası: