2002 yılında krize rağmen Türkiye`deki yatırımlarına devam etme kararı aldıklarını söyleyen Mercedes Benz Türk Direktörü Çetin Atsür, Türkiye`deki üretimimizin yüzde 85`ini ihraç edeceğiz dedi.
Mercedes Benz Türk Direktörü Çetin Atsür, 2002 yılında da krize rağmen yatırımlara devam kararı aldıklarını, üretiminin yüzde 85`ini ihraç edeceklerini söyledi. Atsür, krize rağmen iyimserliklerini koruduklarını belirterek, krizi bir fırsat olarak gördüklerini söyledi.
1994 yılında yaşanan krizde de Hadımköy Hoşdere`deki fabrikalarına yatırım yaptıklarını, geçen yıl da yatırımlarını sürdürdüklerini ifade eden Atsür, ‘‘Hoşdere`deki yatırım iki aşamalı. Fabrika yatırımına ilaveten mamül jenarasyonu yatırımı da olacak. 3 yıl içinde Hoşdere`deki fabrikamıza 75 milyon
euro yatırım yapacağız ki Aksaray Fabrikası`nın yatırımları hariç. Geçen yıl ihracat sayesinde 25 milyon Euro kar ettik, bu yılki yatırım hedefimiz de 25 milyon Euro. Yani kárımızı yine buraya yatırıyoruz’’ dedi.
ESNEK YÖNETİM
Krizden ihracatla çıkmalarının yanısıra Türkiye`deki esnek, hızlı ve çalışkan yönetim kadrosu ile işçilerin de büyük rolü olduğunu belirten Atsür, ‘‘Bizde 5 kişilik bir yönetim kurulu var ve hafta toplanıyoruz. Evet şirketin başında bir CEO var ama kararları birlikte alıyoruz’’ dedi. Atsür, Türkiye`nin yönetim yapısı ve anlayışı açısından pek çok Avrupa ülkesinden ileri olduğunu söyledi. Türkiye`yi Mercedes Benz`in otobüs merkezi yapacaklarını ifade eden Atsür, ‘‘Stratejik kararlardan bir adım geri atmayız’’ dedi.
Mercedes Benz`in 403 modelinin yıllar önce yaptığı bir kazanın ardından otobüslerle ilgili alınan toplatma kararının Yargıtay tarafından bozulduğunu ifade edean Atsür, Avrupa`daki her 3 otobüsten birinin Mercedes olduğunu belirterek, ‘‘Böyle bir olay sadece Türkiye`de oldu’’ dedi. Bu yargı sürecinin Mercedes yöneticileri üzerinde çok olumsuz etkileri olduğunu ifade eden Atsür, ‘‘Öyle ki bir yönetim kurulu başkanın ifadesinin alınması ve kimlik tesbiti için tutuklanabileceğini anlatmak çok zor oldu. İnsan ister istemez etkileniyor ama buna rağmen yatırım kararları devam etti. Çünkü Mercedes bu tip olaylara kısa vadeli bakmaz’’ diye konuştu.
KAMYON PİYASASI
Geçen yıl ürettikleri otobüslerin yüzde 85`ini ihraç ettiklerini hatırlatan Atsür, bu yıl da 1700 civarında otobüs üretip, yine aynı oranda ihracat hedeflediklerini söyledi. Kriz yılında Türkiye`de kamyon piyasasının yüzde 80, otobüs piyasasının yüzde 75 gerilediğini hatırlatan Atsür, ‘‘Bu senede artış beklentilerimiz çok fazla değil. Yalnız kamyon piyasasından olumlu sinyaller alıyoruz. Hedefimiz 1200 kamyon üretmekti ama bunu sene içinde 2500 - 3000`e çıkartabiliriz. Gelişmelere göre değerlendireceğiz. Tabii geçen yıl kamyon piyasasının 31 binden 7 binlere indiğini hatırlarsak artış yine de çok az’’ dedi.