Financial Times'ın haberine göre ABD Başkanı Donald Trump'ın Meksika ve Kanada'dan ABD'ye yapılan ithalata gümrük vergisi getirme tehdidi, Japon otomotiv endüstrisinin Meksika'ya oynadığı büyük bahsin yeni bir risk olarak görünmesine neden oldu.
Japon otomobil endüstrisi Meksika'da hem araç nihai montajı hem de parça üretimi için 18 milyar dolarlık yatırım yaptı.
Otomobil üreticileri ve tedarikçi ağları şimdi gelecekteki yatırım planlarının yeniden çizilmesi ya da tedarik zincirlerinin yeniden şekillendirilmesi için nasıl bir yol izleyeceklerini bulmaya çalışıyor.
Dört Japon otomobil şirketi Meksika'da yılda 1.3 milyon otomobil üretiyor ki bu rakam diğer tüm ülkelerdeki üreticilerden daha fazla.
Uygulanacak herhangi bir gümrük vergisi sadece tamamlanmış araçları değil, Meksika ve Kanada'dan ABD'ye her gün akan 110,000 lastik gibi bileşenleri de etkileyecektir.
Nissan CEO'su Makoto Uchida, şirketinin yüksek gümrük vergileri uygulanması durumunda hazırlıklı olması gerektiğini söyledi ve şirketin Meksika'daki üretimiyle ilgili olarak "Belki de bu modellerin üretimini başka bir yere aktarabiliriz" dedi.
Meksika'nın Guanajuato eyaletine 2014 yılında gelen bir başka Japon otomotiv parça tedarikçisi Plasess'in başkanı Naohisa Komura, yatırım kararlarının daha fazla kesinlik sağlanana kadar dondurulacağını söyledi.
Komura, "Trump'ın söyledikleri sürekli değiştiği için bu son derece zor. Hiçbir şey bilmeden, iş kararları açısından hiçbir şey yapamayız" dedi.