Güney Koreli Hyundai Türkiye’deki fabrikasında 2026’dan itibaren elektrikli model üretecek... İzmit’e elektrikli otomobil yatırımı

2dk okuma

Hyundai, 1997’den beri üretim yaptığı İzmit fabrikasında elektrikli otomobil üretme kararı aldı. 2026’nın ikinci yarısında devreye girecek yeni model, üretimi kademeli olarak bitecek i10’un yerini alacak. Fabrikada i20 ve Bayon üretimi devam edecek. Şirket bu hamlesiyle Togg’un ardından Türkiye’de yeni nesil tamamen elektrikli otomobil üreten ikinci marka olacak. Togg, Hyundai ve BYD ile Türkiye’de üretilen elektrikli otomobil sayısı kısa sürede dörde çıkacak.

Haberin Devamı

GÜNEY Koreli otomotiv devi Hyundai, 1997 yılından beri 3 milyondan fazla araç ürettiği İzmit’teki fabrikasında ilk kez tamamen elektrikli otomobil üretme kararı aldı. Halihazırda benzinli motorlara sahip i10, i20 ve Bayon modellerini üreten şirket, 2026 yılının ikinci yarısından itibaren üretim bantlarına elektrikli otomobil de dahil edecek. Detayları henüz resmi olarak açıklanmayan bu model, A segmentindeki i10 modelinin yerini alacak. Hyundai, İzmit’te yıllık 80 bin adetlik üretime ulaştığı i10 modelini kademeli olarak bitirecek. Tahminler yeni modelin B segmentinde bir SUV olabileceği yönünde.

Hyundai Motor Türkiye, söz konusu yatırımla Togg’dan sonra Türkiye’de ‘yeni nesil bataryalı elektrikli otomobil’ üreten ikinci marka olacak. Hatırlacak olursa Renault, 2010 yılında Bursa’da elektrikli Fluence üretmeye başlamış ancak bu hamle düşük talep, yetersiz teknoloji ve altyapı sorunları nedeniyle çok kısa sürmüştü.

90 MİLYAR DOLARLIK STRATEJİ

Haberin Devamı

Konuyla ilgili geçtiğimiz hafta İstanbul’da kapalı bir basın toplantı yapıldı. Toplantıda konuşma yapan Hyundai Motor Türkiye Genel Müdürü Murat Berkel, markanın 2030 yılına kadar yıllık satışlarını yüzde 30 arttırarak 5.55 milyon adede çıkarmak istediğini hatırlatarak, “Bu rakamın 2 milyonu elektrikli olacak. Bu süreçte 21 yeni elektrikli model tanıtılacak. Hibritlerle birlikte 35 yeni model göreceğiz. Hyundai bu strateji desteklemek için 2033’e kadar 90 milyar dolar tutarında önemli bir yatırım yapmayı planlıyor. Bu yatırım miktarının büyük bir bölümü pil teknolojisi ve modüler platformları geliştirmek için kullanılacak. Aynı zamanda 4 adet yeni fabrikanın da açılmasına ağırlık verecek. Suudi Arabistan, Kore ve Amerika’da 2 adet olmak üzere bu 4 fabrika ile tüm pazarlara etkin bir şekilde EV modeller üretmiş olacak” dedi.

ÜÇ VARDİYA 245 BİN OTO

Türkiye’deki fabrikanın kapasitesinin 245 bin adede ulaştığını ve üretimin 2024 bin adedinin Avrupa’ya ihraç edildiğini hatırlatan Berkel, “İzmit’teki fabrika Avrupa’ya ihracat açısından Hyundai’nin en önemli fabrikalarından birisi. Geçen yıl 3 vardiya çalıştık, 2.4 milyar dolarlık ihracat geliri elde ettik. Bu fabrikada ürettiğimiz araçların yerlilik oranları ise yüzde 55’e ulaştı” bilgisini verdi. Berkel ayrıca, Türkiye otomotiv pazarının 2025’te 1.1 milyon adetlerde seyredeceğini tahmin ettiklerini söyleyerken, Hyundai Türkiye olarak pazardan yüzde 5.9 pay alacaklarını ve 7 bini elektrikli olmak üzere toplamda 65 bin araç satmayı planladıklarını da aktardı.

İKİ YILDA ÜÇ ‘YERLİ’ ELEKTRİKLİ MODEL

Haberin Devamı

HYUNDAI’nin elektrikli otomobil üretme kararının ardından, Togg T10X’ten sonra, iki yıl içerisinde üç yeni ve tamamen elektrikli otomobil daha Türkiye’de üretilmiş olacak. Öncelikle bu sene Togg’un sedan modeli T10F’in üretimi başlayacak. Ardından 2026 yılında Güney Koreli Hyundai’nin elektriklisi gelecek. 2027 yılının başlarında ise Çinli BYD’nin elektrikli otomobili yollarla buluşacak. Böylece kısa süre içerisinde Türkiye’de üretilen tamamen elektrikli otomobil sayısı en az 4’e ulaşacak.

Haberin Devamı

‘TEŞVİK İÇİN BAKANLIKLARLA GÖRÜŞÜYORUZ’

Haberin Devamı

HYUNDAI Motor Türkiye’nin yeni başkanı YongJin Alex Kim ise elektrikli araç üretimi kapsamında ilgili Bakanlıklarla görüşmelerinin devam ettiğini söyledi. Toplantının ardından gazetecilerin sorularını yanıtlayan Hyundai Motor Türkiye Genel Müdürü Murat Berkel ise şu an için Türkiye’de batarya üretiminin olmayacağını, yerli tedarikçilerle görüşeceklerini söyledi.

Türkiye’ye 1990 yılında Kibar Holding ortaklığıyla giren Hyundai Motor Company, devam eden yıllarda şirket  hisselerinin yüzde 97’sini satın alarak ‘Hyundai Assan’dan ‘Hyunda Motor Türkiye’ye dönüştü. İzmit’teki fabrikada bugün 2.500 kişiyi istihdam ederken, üretiminin yüzde 94’ünü ihraç ediyor. Fabrikada A ve B segmentinde otomobiller üretiliyor.

 

 

 

 

 

Haberle ilgili daha fazlası: