Almanya`nın ticari araçlar devi MAN`ın otobüs birimi 2003`te zarar beklerken, Türkiye`de yakaladığı başarıyla kára geçti. MAN Türkiye 2003`ü 20 milyon
Euro kárla kapattı. MAN`ın uluslararası otobüs biriminin kárı 5 milyon Euro oldu. MAN Ticari Araçlar Başkanı Hakan Samuelsson, ‘‘Ankara fabrikamız dünyanın en iyisi’’ dedi.
ALMANYA merkezli uluslararası dev MAN Ticari Araçlar Grubu`nun 2003 yılı bilançosu, MAN Türkiye`nin gücünü ve önemini ortaya koydu. MAN Ticari Araçlar Grubu`nun otobüs bölümü 72 milyon Euro zarar hedefiyle girdiği 2003 yılında MAN Türkiye`nin başarılı performansı sayesinde 5 milyon Euro`luk kárı yakaladı. MAN Türkiye`nin 2003`teki 20 milyon Euro`luk kárı, uluslararası MAN Otobüs`ün diğer zararlarını kapatıp, artıya geçmesine yetti. MAN Ticari Araçlar Grubu Başkanı Hakan Samuelsson, ‘‘Ankara`daki fabrikamız, şehirlerarası otobüste dünyadaki en iyi tesisimiz’’ dedi.
Hakan Samuelsson, MAN Ticari Araçlar Grubu`nun 6.7 milyar Euro ciro ve 203 milyon Euro kárla kapattığı 2003 yılı bilançosunu açıklarken, Türkiye ve Polonya`daki faaliyetlerine de önemli yer ayırdı.
Samuelsson, şehiriçi otobüs ürettikleri Polonya tesislerinde üretimin 450 adetten 1200`e çıkacağını belirtti. Samuelsson, Ankara`daki MAN Türkiye tesislerinde ise 2003`te 1200 olan otobüs üretiminin 2004`te 1600`e çıkacağını vurguladı.
MAN Ticari Araçlar Grubu, Ankara`da şehirlerarası otobüs, şehiriçi otobüs, askeri araç ve kamyon üretimi yapıyor. MAN`ın otobüs üretiminde ikinci önemli yeri Polonya alıyor. MAN, Almanya`da da otobüs üretimini sürdürüyor. MAN`ın otobüs üretim tesisleri arasında Güney Afrika da yer alırken, Çin ve Hindistan`da da üretim yeni yeni hareketleniyor.
EN İYİSİ TÜRKİYE
Hakan Samuelsson, ‘‘MAN`ın en iyi tesisleri nerede?’’ sorumuz üzerine, şunları söyledi: ‘‘Özellikle şehirlerarası otobüs üretiminde bizim en iyi tesisimiz Ankara`daki fabrikamızdır. Türkiye`den dünyaya şehirlerarası otobüs satıyoruz. Aslına bakarsanız, bizim için otobüsü nerede ürettiğimizden çok, onun MAN kalitesine sahip olması önem taşıyor. Biz MAN Ticari Araçlar Grubu olarak Türkiye`ye sadece bir pazar olarak değil, önemli bir üretim merkezi olarak bakıyoruz. Türkiye bizim için çok önemli bir sanayi merkezidir.’’
Samuelsson, ‘‘Son olarak Renault Truck, Türkiye`de önümüzdeki 2 yıl içinde 50 milyon Euro`luk yatırımla kamyon üretimi yapma kararını açıkladı. Siz Türkiye`de uluslararası düzeyde kamyon üretimine geçmeyi düşünmüyor musunuz?’’ sorusunu şöyle yanıtladı: ‘‘Türkiye`de bütün önceliğimizi şimdilik otobüs üretimine veriyoruz. Bu yöndeki yatırımlarımız da sürüyor. Türkiye`deki kamyon üretimimizi bu aşamada iç pazara dönük tutmakla yetiniyoruz. Türkiye`de ihracata dönük kamyon üretimi şu anda gündemimizde bulunmuyor.’’
Hedefe ulaştık, Türkiye’de büyüyoruz
MAN Ticari Araçlar Grubu Başkan Yardımcısı Anton Weinmann, Ankara`daki fabrikaya 2001`den itibaren istikrarlı bir şekilde 6.5 milyon Euro`dan başlayarak sırasıyla 2002`de 5, 2003`de 10 milyon Euro yatırdıklarını vurguladı. Weinman, Ankara`daki tesislere bu yıl da 7.6 milyon Euro yatırım yapılacağını belirtti. Böylece MAN`ın Türkiye`deki yatırım toplamı 80 milyon Euro`ya çıkacak. Weinmann, ‘‘Türkiye`de uzun süre ciddi zararlar ettik. Geçen yıl 20 milyon Euro kárı yakaladık. Bunda ihracatın büyük payı oldu’’ dedi. Weinmann, uzun vadede Çin`in kendileri açısından büyüyen bir pazar olacağını belirterek, ‘‘Ancak, Çin ve Hindistan Türkiye`ye alternatif olamaz. Türkiye ekonomisi şu anda çok güzel istikrar yakaladı. Böyle devam ettiği sürece bizim açımızdan sorun olmaz. Türkiye`nin yakaladığı başarılı tempoyu sürdürmesini diliyorum’’ diye konuştu.