Sofra Grup pazarını genişletecek

25.11.2013 - 15:52 | Son Güncelleme :

Sofra Grup, sektörde 20 bini aşan çalışanıyla faaliyet gösteriyor.

Sofra Grup, sektörde Türkiye çapında 72 şehirde, 2 bin farklı lokasyonda 20 bini aşan çalışanıyla faaliyet gösteriyor.

Sofra Grup, sektörde Türkiye çapında 72 şehirde, 2 bin farklı lokasyonda 20 bini aşan çalışanıyla faaliyet gösteriyor. Günlük 850 bin öğün yemek hizmeti sunan firma, 2013 yılında Delimarché ve Caffé Liscio gibi zincir kafeleriyle iş merkezlerinde hizmet sunabilecekleri perakende alanlar oluşturma çalışmalarını hızlandırdı. Her ay yeni bir cafe açmayı ilke edindiklerini belirten Sofra Grup CEO’su Yaşar Büyükçetin, beş yılın sonunda cafe sayısını 60’a çıkarmak istediklerini dile getirdi. Büyükçetin, İstanbul Sanayi Odası’nın (İSO)  “Türkiye’nin 500 Büyük Sanayi Kuruluşu 2012 sıralamasında Sofra Grup olarak sadece yemek hizmeti dikkate alındığında 174’üncü, grup şirketleriyle beraber dikkate alındığında ise 103’üncü kuruluşu arasına girdiklerini vurguladı. 

Büyükçetin, Sofra Grup olarak outsource (dış kaynak kullanımı) edilmiş pazardaki paylarının yüzde 20’yi geçtiğini söyledi. Pazarlarını genişletmek adına çeşitli stratejiler geliştirdiklerini dile getiren Yaşar Büyükçetin, “Bu stratejiler doğrultusunda İstanbul Avrupa yakası, Ankara, Adana, Trakya bölgesi ve Konya’da beş yeni üretim tesisi kurup, 2014 yılında 1 milyon kişiye yemek hizmeti sunmayı hedefliyoruz” açıklamasında bulundu.

Compass Group’un Türkiye’ye ilgisi artıyor

Sofra Grup’un, dünyanın önde gelen ve cirosu 25 milyar doları aşan Compass Group’un Türkiye’deki şirketi olduğunu aktaran Büyükçetin, Sofra olarak, Türkiye’de organik ve inorganik olarak son beş yılda ciddi olarak büyüdüklerini ve bu büyümenin devam ettiğini dile getirdi. Beş yıl önce Compass’ın faaliyet gösterdiği ülkeler arasında, Türkiye’nin 22’nci sırada yer aldığını, bugün ise 10’uncu sıraya yükseldiğini aktaran Büyükçetin, beş yıl içinde Türkiye’nin beşinci sıraya çıkacağını söyledi. Compass Group’un hazır konseptlerini Sofra Grup olarak Türkiye’ye adapte ettiklerini kaydeden Yaşar Büyükçetin, şunları söyledi: ”Toplu yemek alanında ‘Eurest’ markamızla üç ana sektörde faaliyetimizi sürdürüyorduk; fakat 2013 yılı itibarıyla, Compass Group’ta da olduğu gibi Eurest markamızla iş merkezleri, fabrikalara, ‘Scolarest’ markamızla eğitim kurumlarına ve ‘Medirest’ markamızla sağlık kuruluşlarına hizmet vermeye başladık.”

Olmazsa olmaz kalite ve hijyen standartları dışında, sektöre kattıkları yeniliklerle standartları her yıl daha da yükselttiklerini iddia eden Büyükçetin, ‘Amigo’ markasıyla; atıştırmalıklar, sandviçler, gazeteler, dergiler, temizlik takımları gibi “hızlı tüketim ürünleri mağazası” konseptiyle hizmet sağladıklarını dile getirdi. Büyükçetin, ‘Amigo’ markalarından sonra, çocukların ve gençlerin sağlıklı beslenmesine yönelik ‘Teneffüs’ ve ‘Foodbreak’ markalarıyla da, 2013-2014 öğretim yılında hizmet verdikleri okullarda yerlerini aldıklarını açıkladı.

Yeni dönemle birlikte ‘POS’ (Point of Sale) olarak ifade edilen, tamamen dokunmatik ekranlı kasa sistemlerini de ilk olarak DeliMarché markalarında uygulamaya soktuklarını ifade eden Büyükçetin, POS hizmetiyle müşterilerine daha hızlı hizmet verdiklerini, böylece grubun finansal kontrol gücünü de pekiştirdiklerini aktardı. Yaşar Büyükçetin konuyla ilgili olarak şunları söyledi: “POS sistemi, sipariş verilen ürünlerin direk olarak kalem kalem stoktan düşmesi esasına dayanıyor. Kafe konseptlerimize müşterilerimizin isteği ve ihtiyacı doğrultusunda markalar ekleyerek müşterilerimiz için fark yaratmayı, sektörümüzde öncü olmayı sürdürmeyi planlıyoruz.”

Ayrıca Müşteri İlişkileri Yönetimi Programı’nı (CRM) kullanarak potansiyel müşterilerin profiline uygun stratejiler üretebildiklerini dile getiren Büyükçetin, “Öncelikle eğitim kurumları olmak üzere, yemek taşıma hizmetlerimizde elektrik enerjisiyle çalışan araçlar kullanmaya başladık. Günümüzde rekabetten ayrışan çözümler bulmak son derece önemli olduğundan inovasyon Sofra Grup için vaz geçilmez bir kavram” diye konuştu.

Catering sektörünün hızlı bir büyüme kaydederek 10 milyar dolar civarında bir pazara ulaştığını belirten Yaşar Büyükçetin, catering pazarının yüzde 30’unun outsource edildiğini, bu oranın ABD, Fransa ve İngiltere gibi ülkelerde yüzde 60 olduğuna dikkat çekti.
Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
10.209 Değişim: 0,00% Hacim : 130.046 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 10.097 02.05.2024 Yüksek 10.209
Açılış: 10.097
32,3851 Değişim: 0,08%
Düşük 32,3164 03.05.2024 Yüksek 32,4654
Açılış: 32,3591
34,7901 Değişim: 0,00%
Düşük 34,6979 03.05.2024 Yüksek 34,8890
Açılış: 34,7913
2.397,19 Değişim: 0,02%
Düşük 2.392,53 03.05.2024 Yüksek 2.404,86
Açılış: 2.396,82
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.