Adese, 2015'te en az yüzde 20 büyüyecek

23.02.2015 - 17:30 | Son Güncelleme :

Adese, 'Yatırımlarımızı sürdüreceğiz' açıklaması yaptı

<ımg class="yeniImg" border="0" src="http://i.bigpara.com/i/55big/adese_4.jpg">

Adese Genel Müdürü Sıtkı Erben, Adese olarak Orta Anadolu'da, Konya'nın merkezde olduğu dairesel bir büyüme planı çerçevesinde yatırımlarımızı sürdüreceğiz açıklamasını yaptı.

kobiden.com'un haberine göre; Türkiye genelinde Afyonkarahisar, Aksaray, Ankara, Bolu, Karaman, Isparta, Konya ve Mersin olmak üzere 8 ilde toplam 141 marketle faaliyet gösteren ve yılda 35 milyonun üzerinde müşteriye hizmet veren Adese, 2014 yılında da perakende sektörünün en önemli başarı kriterlerinden biri olan metrekare verimliliğine odaklandı.  2012 yılından bu yana verimlilik ve sürdürülebilirlik stratejisi çerçevesinde verimli market temalı operasyonlar yürüten Adese, 2014'te enerji giderlerinde gözle görülür bir tasarruf sağladı.

Ekonomide yaşanan gelişmelerin perakende sektörüne anında yansıdığını belirten Adese Genel Müdürü Sıtkı Erben, 2014 yılının ilk çeyreğinde piyasalarda yaşanan tedirginlik tüketicileri de etkilemiş ve daha az harcama yapılmasına neden olmuştu. Ancak ekonomik göstergelerin yılın ikinci yarısında yeniden pozitife dönmesiyle tüketiciler de alışveriş harcamalarında daha rahat hareket etmeye başladılar. Bu süreçte özel günlerin, Ramazan ayının, bayramların ve okula dönüş hazırlıklarının da başlamasıyla perakende sektöründe ciddi bir canlanma görüldü dedi.

Orta Anadolu'da büyüyecek

Adese Genel Müdürü Sıtkı Erben, büyüme planları ile ilgili şu bilgileri verdi:

Perakende son yıllarda Türkiye ekonomisinin 2 katı oranında bir büyüme hızı yakaladı. Bu büyüme önümüzdeki yıllarda da devam edecek. Perakende sektöründe organize perakendeciliğin bugün %40'larda olduğunu düşünürsek sektörün hala çok önemli fırsatlar barındırdığını söyleyebiliriz. Adese olarak Orta Anadolu'da, Konya'nın merkezde olduğu dairesel bir büyüme planı çerçevesinde yatırımlarımızı sürdüreceğiz. Perakende, çok dinamik bir sektör. Her an birleşme ya da satın almalar gerçekleşebiliyor. Organik büyümenin yanı sıra ölçeği büyütmeyi ve inorganik büyüme fırsatlarını da değerlendirmeyi arzu ediyoruz. Bu çerçevede 2015 yılında Adese'yi metrekare bazında %20'nin üzerinde büyütmeyi planlıyoruz.

Perakende sektöründe 2015 yılında %10 büyüme beklediklerini ifade eden Sıtkı Erben, şunları söyledi:

Şirket olarak biz, stratejimizi verimlilik ve sürdürülebilirlik ekseninde belirledik. 2012 yılı itibari ile uygulamaya geçtiğimiz bu strateji çerçevesinde; mağazalarımızı tek tek ele alıp değerlendirdik ve taşınma, kapatma, büyütme, küçültme, modernizasyon gibi konularda radikal kararlar aldık. Bazı bölgelerden çıkıp, yeni bölgelere açıldık. Büyüme stratejimizi yeniden gözden geçirerek Orta Anadolu merkezli bir büyüme planı ortaya koyduk. Tüm bu değişim hamlelerinin pozitif sonuçlarını da gördük. Verimlilik odaklı operasyonlarımızı 2014'te de kararlılıkla sürdürerek enerji giderlerimizde %35'e varan oranlarda tasarruf sağladık. Artık daha verimli ve daha tasarruflu bir perakende markasıyız. Elde ettiğimiz tasarrufu Adese'nin büyümesinde ve operasyonel süreçlerinin iyileştirilmesinde kullanıyoruz.


Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
10.277 Değişim: 0,67% Hacim : 118.334 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 10.177 03.05.2024 Yüksek 10.287
Açılış: 10.237
32,3635 Değişim: 0,01%
Düşük 32,2330 03.05.2024 Yüksek 32,4654
Açılış: 32,3591
34,8651 Değişim: 0,21%
Düşük 34,6979 03.05.2024 Yüksek 35,0006
Açılış: 34,7913
2.389,87 Değişim: -0,29%
Düşük 2.368,37 03.05.2024 Yüksek 2.413,16
Açılış: 2.396,82
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.