Kurumsal yönetimde karne dönemi

09.02.2001 - 00:00 | Son Güncelleme :

ABD ve Avrupa`nın önde gelen şirketlerinde kullanılmaya başlanan, `Kurumsal Karne` teorisi, Oracle aracılığı ile Türkiye`de şirketlerin kullanımına sunuldu.


Robert Kaplan`ın Balanced Scorecord (Kurumsal Karne) teorisi, ABD ve Avrupa`dan sonra, Oracle ürünü ve Arthur Andersen danışmanlığı ile Türkiye`de de şirketlerin kullanımına sunuldu. Türkiye`de ilk kez Oracle ve Arthur Andersen danışmanlığı sayesinde uygulanabilir hale gelen Kurumsal Karne`nin temeli, kurumsal yönetimde sadece göstergeleri değil, gerekli olan tüm göstergeleri izleyerek, bu göstergeler üzerinden hem zamandan hem maliyetten kazandıran yeni stratejiler geliştirmeye dayanıyor.


Türkiye 1999`da tanıdı:

Türk iş dünyası, Oracle`ın geliştirdiği ve Arthur Andersen`in danışmanlığını yaptığı Kurumsal Karne yönetim çözümünü ilk olarak 1999 yılında gerçekleştirilen Uluslararası Finans, Bankacılık ve Finans Teknolojisi Fuarı ile tanıdı. Oracle, bu konudaki üçüncü etkinliğini Arthur Andersen ile birlikte dün düzenlediği bir seminerle gerçekleştirdi. Oracle ve Arthur Andersen yetkililerinin katıldığı seminerde, Kurumsal Karne`nin geçerliliği kanıtlanmış bir yönetim sistemi olduğu üzerinde duruldu. Kurumsal Karne yönetim çözümünü uygulayan kurumların, bütün fiziksel, maddi, teknolojik ve insan kaynaklarını ilişkilendirerek stratejik hedeflerine ulaştıkları vurgulandı. Oracle`ın, kurumları başarıya taşımak için geliştirdiği yönetim çözümü Balanced Scorecard - Kurumsal Karne ile şirketlerde karne döneminin başladığının açıklandığı seminerde, yeni teknolojik çözümün, şirketlere kendi karnelerini oluşturarak yönetim süreçlerini iyileştirme şansı sunduğu ifade edildi. Yeni bir dijital yönetim anlayışı getiren Kurumsal Karne`nin, tüm idari ve mali süreçleri otomotikleştirirek hataların belirlenmesini ve azaltılmasını sağladığına dikkat çekildi.


Finansal değerler tek ölçüt değil:

Oracle Türkiye Karar Destek Çözümleri Danışmanı Ali Rıza Kuyucu, firmaların kaderinin sadece finansal değerlere bakılarak değerlendirildiğini, ancak bu anlayışın yanlış olduğunu belirtti. Şirketlerin başarısının finansal değerler, harici müşteri, dahili çalışanlar, geliştirme ve yaratmaya yönelik değerler serisi kriterleri esas alınarak değerlendirilmesi gerektiğini söyledi. Arthur Andersen tarafından yapılan açıklamada da, stratejilerin tanımlanmasından uygulanmasına kadar şirketin tamamını etkileyecek kapsamlı bir yaklaşımı uygulamanın zorlu bir görev olduğu belirtildi.



Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
10.277 Değişim: 0,67% Hacim : 118.334 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 10.177 03.05.2024 Yüksek 10.287
Açılış: 10.237
32,3374 Değişim: -0,07%
Düşük 32,2330 03.05.2024 Yüksek 32,4654
Açılış: 32,3591
34,8108 Değişim: 0,06%
Düşük 34,6979 03.05.2024 Yüksek 35,0006
Açılış: 34,7913
2.393,27 Değişim: -0,15%
Düşük 2.368,37 03.05.2024 Yüksek 2.413,16
Açılış: 2.396,82
  • PİYASALAR
  • ENDEKSLER
Sembol Son %
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.