İşinizin tadı tuzu olsun

02.01.2001 - 00:00 | Son Güncelleme :

Ev yapımı gıda ürünlerinin satışa sunulduğu Oklava Gıda Ürünleri, ilk franchise şubesini ocak ayı sonunda açıyor. Hedeflenen ise 2001’in ilk yarısına dek 6, yıl sonuna dek 10, 2002 bitiminde ise toplam 25 franchisee’ye ulaşmak.


‘Siz bu bayram hangi tatlıyı yiyorsunuz bilmiyoruz ama’ henüz tercihini yapmamış olanlara bir önerimiz var. Hele bir de gerçek ev ürünü tatlılarına meraklıysanız. Ev baklavasından cevizli burmaya, saray/Maraş sarmadan dilber dudağına, gelin bohçasından kadayıf ve şekerpareye dek damak tadınıza tat katabileceğiniz bir yer biliyoruz. Üstelik şeker bayramı hatırına size de söyleyeceğiz!. Fikir de firmanın ismi de Karadeniz insanının farklı düşünce yapısının izlerini taşıyor. Sadece ev işi gıda ürünleri satışının yapıldığı bir yer düşüncesiyle yola çıkılmış ama şu anda, bilinen geleneksel tatların yanı sıra çok fazla tanınmayan yöresel lezzetlerin de bulunabildiği mekanlar olma yönünde ilerliyor.

İsmini duyduğumuzda, ağırlıklı olarak oklava ile açılan ürünlerin satışa sunulduğunu düşündüğümüz Oklava Gıda Ürünleri, 1996 yılında Bahçelievler Yayla’daki ilk şubesiyle dünyaya gözünü açmış. “O dönemde de amaç ev işi gıda ürünleri satmak olmasına rağmen, üretim henüz dışarıda yaptırılıyordu” diyen Oklava Ev Ürünleri Franchising Koordinatörü Cengiz Demirel, Oklava’nın kendi imalatını satmaya ancak 1998 yılında açılan Bakırköy şubesiyle başladığını ifade ediyor.


Güngören’deki bin 200 metrekarelik kapalı alanda toplam 27 kişinin, kulak memesi kıvamında hazırladıkları yüzlerce hamur işi, şimdi sonradan açılan 3 şubenin talebini karşılayabilecek kapasitede. Hatta daha da fazlasını. “Zaten gelen talep, bizi, üretim kapasitesini, potansiyelin sınırlarına taşımaya yöneltiyordu ve şubeleşme işini en iyi franchising sistemiyle yapabileceğimize karar verince, geriye sadece sisteme yönelik altyapının hazırlıkları kalmıştı” diyen Demirel, franchising sistemini seçişlerinde, kendisinin daha önce tanınmış bir hazırgiyim markasının, franchising organizasyonunun oluşturulmasında edindiği deneyimin etkili olduğunu da inkar etmiyor.Hazırlıklar sırasında şu anda üyelik süreci devam eden kısa adı UFRAD olan Ulusal Franchising Derneği’nden de yardım alan Oklava’nın hedefi 2001’in ilk yarısına dek 6, yıl sonuna dek 10, 2002 bitiminde ise toplam 25 franchisee’ye ulaşmak.

Demirel’in aktardığına göre zaten ilk 6 şube neredeyse kesinleşmiş gibi. Bazılarıyla son görüşmelerin yapılması gerekiyor o kadar. “Örneğin Beyoğlu İstiklal Caddesi’nde Çiçek Pasajı’nın karşısında yer alacak şubemiz, ocak ayı sonunda hizmete girmiş olacak” ifadesiyle son gelişmelere değinen Demirel, bundan böyle kendilerinin kesinlikle şube açmayacaklarının da altını çiziyor. Demirel, “Kendi şubeleşmemizi durdurduk. Varolan beş şubemizin bile sadece birini kendimize bırakarak, onları da zaman içinde franchisinge dönüştürmek istiyoruz. Bundan böyle üreten olmak, üretimimizin kalitesini ve çeşidini artırmak peşinde olacağız ve bunu yapabilmek için de mümkün olduğunca satıştan çıkmayı planlıyoruz” diyor.

ÜNİVERSİTEDEN DİYET TEKLİF:

Demirel, Oklava’nın bu kararı vermesinde henüz gün yüzüne çıkmamış düşüncelerin yanı sıra, bir üniversitenin gıda mühendisliği fakültesinin öğretim üyesinden, kendilerine gelen diyet ev ürünleri üretimi, doğal ev gıda ürünlerinin bilimsel tarzda hazırlanması ve yeni tatların geliştirilmesi teklifinin de etkili olduğu inancında. Bu amaçla üretim ve satış normlarının tüm aşamalarında bilimselliğin etkin olması için AR-GE birimini oluşturma çalışmalarına da başlanmış.

Bu arada kötü haber, Oklava’nın üretim nedeniyle İstanbul dışından gelen franchising tekliflerini şimdilik değerlendirememesi. Çünkü üretim sadece İstanbul ile sınırlı. Gerçi yeni şubeler nedeniyle varolan tesisin kapasitesi, Çatalca’da devreye girecek yeni imalat yeri ile yeterince takviye edilecek ama şehir dışı şimdilik imkanların elvermediği bir mesafe olarak görünüyor. “Hatta imalatın Avrupa yakasında olması sebebiyle, Anadolu Yakası’ndan gelen talep bile 5-6 şube rakamına ulaşmadan bizim maliyetlerimizi kurtarmaz” tespitini dile getiren Demirel, bu düşüncesinin gerekçesini, “Çünkü biz servisi kendi araçlarımızla yapıyoruz. Üstelik ilk altı ay için franchisee’lerimizden lojistik adı altında herhangi bir fatura bedeli de talep etmiyoruz. Bu nedenle Anadolu Yakası bu maliyeti kaldıracak noktaya geldiği an, bu işe soyunmak istiyoruz” şeklinde açıklıyor.
Bulunduğu yere göre esneklik gösterse de saat 07.00-21.30 saatleri arasında hizmet veren Oklava Gıda Ürünleri’ndeki fiyatların, daha çok orta ve üst gelir grubuna hitap ettiğini vurgulayan Demirel, menülerini zenginleştirmek adına yaptıkları çalışmalara da değinmeden geçemiyor: Son olarak formülü kendilerinde saklı olan Çerkez Tatlısı’nı sadece bir ay önce menüsüne katan Oklava, Çerkez Tatlısı’nı orjinalindeki gibi yapanı birilerini bulmak adına Adapazarı yoluna düştü. Bir yakın aracılığıyla ulaşılan bayanı, ziyaret ederek nasıl yapıldığına ilişkin tarif alındı, daha sonra aynı kişiler imalat davet edildi ve burada da uygulamasına ilişkin püf noktalar öğrenildi. Bir sonraki yeni tada gelince öğrenebildiğimiz tek şey Rize yöresinden olacağı...



Oklava’da sadece tatlı var sanıyorsanız...

• Ev yemekleri (Kiremitte balıktan, günün yemeğine dek...)
• Makarna çeşitleri (Kıymalı, sebzeli, domatesli, peynirli)
• Mantı çeşitleri
• Börek çeşitleri (Ispanaklı ve patatesliden, kol böreğine dek...)
• Ara sıcak (Paçanga böreğinden karışık kızartmaya...)
• Zeytinyağlı ve soğuk mezeler (Mücverden, acılı ezme ve yaprak sarmaya...)
• Kurabiye çeşitleri ( Perişandan, kayısılı kurabiyeye...)
• Tatlılar (Dilber dudağından, ev baklavası ve Maraş sarmasına...)
• Ve bütün alkolsüz içecekler


İşin İncelikleri:

Uygun yer: Mecidiyeköy, Beşiktaş, Avcılar, Bebek, Kadıköy, Üsküdar, Erenköy öncelikli yerler.

İlk sermaye: 30 milyar TL. (dış cephe ve dekorasyon) Aylık tahsilat yapıldığı için menüdeki ürünler adına bir ilk sermayeye ihtiyaç duyulmuyor.

Gerekli nitelikler: Ana cadde üzerinde bulunan ve asgari 70 metrekare büyüklüğündeki bir mağazaya sahip olması gereken franchisee’den isim hakkı bedeli olarak 10 bin dolar ödemesi talep ediliyor. En az 6 metrelik vitrine sahip olması gereken Oklava’daki ideal çalışan sayısı ise 7 olarak belirlenmiş. Mağazası kira olan girişimcilerin ise 25 milyar TL.’lik teminat mektubu vermesi gerekiyor.

Ciro hedefi: Günlük ortalama ciro 400 milyon civarı. Satışta yüzde 50 kar vadediliyor.

Başvuru telefonu: (0212) 542 01 79
Adres: İstanbul Cd. Hamam Sk. Çelebi Apt. No:31/1 Bakırköy / İSTANBUL. (TREND)

Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
10.644 Değişim: 3,14% Hacim : 132.747 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 10.357 17.05.2024 Yüksek 10.652
Açılış: 10.370
32,2020 Değişim: -0,22%
Düşük 32,0915 17.05.2024 Yüksek 32,3224
Açılış: 32,2745
35,0069 Değişim: -0,22%
Düşük 34,9366 17.05.2024 Yüksek 35,1762
Açılış: 35,085
2.498,74 Değişim: 1,32%
Düşük 2.461,93 17.05.2024 Yüksek 2.511,09
Açılış: 2.466,23
  • PİYASALAR
  • ENDEKSLER
Sembol Son %
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.