Düşük maliyetli imaj her şey

26.01.2001 - 00:00 | Son Güncelleme :

Şirket imajını yaratmada zaman en önemli unsur haline geliyor ve daha düşük maliyetli çözümler öne çıkıyor. Artık uzmanlar büyük finansal yatırım yapmadan imajı yükseltme yollarını öğretiyor.


Gittikçe rekabetçiliği artan uluslararası piyasalarda ayakta kalabilmek için şirketlerin daha düşük maliyetli pazarlama yoluna gitmeleri gereği 21. yüzyıla girerken iş hayatında karşılaşılan reddedilemez gerçek olarak karşımıza çıkıyor. Pazarlama konusunda genel müdürleri geceleri uyanık tutacak yolları bulma gereği de bu gerçeğin bir parçasını oluşturuyor. Fakat teknoloji şimdiye kadar olmadığı kadar büyük bir hızla ilerlerken, şirket imajının çoğu aracı zaman testine tabi oluyor ve çoğu zaman sadece zaman ve enerji gerektiriyor. Pahalı reklam kampanyaları farkındalık düzeyini yükseltse de, inanılırlığı ve rekabetçi farklılığı inşa ederken farkındalığı artıran başka araçlar da bulunuyor.


Az maliyetle imaj yaratmanın 11 yolu:

1-Şirketinizin ne yaptığıyla ilgili müşteri odaklı açık mesajlar ve müşterilerin neden sizinle iş yapmalarının gerekli olduğu hakkında iyi bir neden oluşturun. Sonra bu mesajları her yere koyun.

2- Medya kaynaklarıyla ilişki kurarak bir medya ilişkileri ağı oluşturun ve medyayla ilişkilerinizde dikkatle yazılmış ve uygun olarak dağıtılmış görselliğin eşlik ettiğ sağlam bilgiler içeren medya materyalleri kullanın.

3- Haber olmaya layık olaylar organize edin ve bunları teşvik edin. Bunlar seminerler, panel tartışmaları ve fuarlar olabilir.

4-Yarışmalar, ödüller ve örnekleme için imkanlar yaratın. Bunlar sizi piyasada konumlandırdığı kadar iyi niyet ve tanınma sağlayacaktır. Yaratıcı olun.

5- Topluluk hizmeti faaliyetlerine karışın ve imkanınız olursa finansal yardımdan fazlasını yapın. Yeteneklerinizi kullanabileceğiniz imkanları araştırın ve medyanın dikkatini çekebilecek en iyi faydayı sağlayabileceğiniz alanları seçin.

6- Radyo ve televizyonda hedefinize yönelik ve özel programlara sponsor olun. Uygun olursa bu programlara konuk olarak katılın.

7- Sunduğunuz şeye ihtiyacı olan kitlelere yönelik olabildiğince çok konuşma yapın. Şirketinizi temsile birden fazla kişi sunum yapacaksa mesajların koordineli olmasına dikkat edin.

8- Reklamınızı yapmak için interneti kullanın.

9- Her fırsatta diğerleriyle birlikte reklamınızı yapın. Bunu daha önce denemediyseniz sizinle aynı müşteri grubuna hitap eden beş tip organizasyonun listesini yapın ve birlikte çalışmanın yollarını arayın.

10- Herkese ne yaptığınızı anlatın ve bunun insanların hedeflerine ulaşmada nasıl yardımcı olduğunu açıklayın.

11- Müşteriler ve çalışanlar arasında referans verme ilişkisi kurun. Özellikle hizmet sunan işlerde işin yüzde 90`dan fazlasının referans verme sonucu ortaya çıktığı tahmin ediliyor.



Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
10.644 Değişim: 3,14% Hacim : 132.747 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 10.357 17.05.2024 Yüksek 10.652
Açılış: 10.370
32,2020 Değişim: -0,22%
Düşük 32,0915 17.05.2024 Yüksek 32,3224
Açılış: 32,2745
35,0069 Değişim: -0,22%
Düşük 34,9366 17.05.2024 Yüksek 35,1762
Açılış: 35,085
2.498,74 Değişim: 1,32%
Düşük 2.461,93 17.05.2024 Yüksek 2.511,09
Açılış: 2.466,23
  • PİYASALAR
  • ENDEKSLER
Sembol Son %
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.