Rekabet Gücü, Teknoloji Ve Verimlilik.

25.10.2000 - 00:00 | Son Güncelleme :
-TTGV Danişmani Aykut Göker: -``Türkiye`Nin Varliğini Devam Ettirmesi İçin Tek Stratejik Seçeneği İnovasyon``


ANKARA (A.A) - 25.10.2000 - Türkiye Teknoloji Geliştirme Vakfı (TTGV) Danışmanı Aykut Göker, Türkiye`nin varlığını devam ettirmesi için tek stratejik seçeneğin ``inovasyon`` olduğunu söyledi. Milli Prodüktivite Merkezi (MPM) tarafından düzenlenen ``Rekabet Gücü, Teknoloji ve Verimlilik`` konulu toplantıda konuşan Göker, `inovasyon`u genel olarak ``bilgi ve teknolojiyi ekonomik ya da toplumsal bir faydaya dönüştürmek`` olarak tanımladı. Bilgi ve teknoloji geliştirmenin de gerekli olduğuna dikkat çeken Göker, Türkiye`nin biyoteknoloji ve gen mühendisliği alanlarında yetenek kazanmaması halinde GAP gibi bir mega projede kayda değer net katma değer yaratılmasının mümkün olmadığını söyledi. Toplumun refahının, verimliliğin artmasına bağlı olduğunu, bunun sonucunda boşta kalacak işgücüne yeni iş alanları yaratma marifetine sahip olmak gerektiğini vurgulayan Göker, enformasyon, telekomünikasyon, esnek üretim, esnek otomasyon, biyoteknoloji ve gen mühendisliği alanlarında Türkiye`nin yetenek kazanması gereğine işaret etti.


MPM Genel Sekreteri Serpil Özdamar, bugün bütün dünyada rekabet üzerinde durulduğunu belirterek, yüksek, kalıcı rekabet gücünün yüksek teknoloji ve verimlilikle mümkün olabileceğini söyledi. ODTÜ İşletme Bölümü Öğretim Görevlisi Yrd.Doç.Dr.Özlem Öz, yaptığı araştırmalar sonucunda Türkiye`nin en azından gıda, tekstil gibi rekabet edebilir alanlarda teknoloji üretmesi gerektiğini kaydetti. Kırıkkale Üniversitesi İİBF Dekanı Prof.Dr.Bedriye Saraçoğlu da bu yüzyılda bölgesel bloklaşmaların artacağını, bunların dışında kalan ülkelerin küçük balık gibi yutulacağını söyledi. Ülkelerin gücünün sahip olduğu şirketlerin rekabet gücüne ve yeteştirdiği insanların kalitesine bağlı olacağını belirten Saraçoğlu, Türkiye`nin rekabet gücünün OECD ve AB karşısında hiç de küçümsenecek boyutta olmadığını kaydetti.


Saraçoğlu, yaptığı araştırmalarda Türkiye`nin dünyada rekabet gücü bakımından makarna ve buğday ununda 2, bisküvide ise 7. sırada yeraldığını bildirdi. MPM Araştırma Bölüm Başkanı Dr. Halit Suiçmez ise Türkiye`nin genel rekabet gücü sıralamasında 1998 yılında 33, 1999 yılında 37. sırada olduğunu, 2000 yılında ise 42. sıraya gerilediğini anlattı. AB ülkelerinin, Türkiye`ye göre toplam verimlilikte 6 kat, tarımsal verimlilikte 9 kat, sınai ve hizmet verimliliğinde 5 kat önde olduğunu kaydeden Suiçmez, verimlilik açığının temel açık olduğunu, bunun giderilmesi halinde diğer açıkların kendiliğinden kapanacağı görüşünü dile getirdi.
Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
10.083 Değişim: 0,00% Hacim : 108.810 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 9.942 29.04.2024 Yüksek 10.083
Açılış: 9.992
32,4319 Değişim: 0,03%
Düşük 32,3635 30.04.2024 Yüksek 32,5202
Açılış: 32,4214
34,7348 Değişim: -0,20%
Düşük 34,6619 30.04.2024 Yüksek 34,9098
Açılış: 34,8027
2.428,01 Değişim: -0,29%
Düşük 2.424,54 30.04.2024 Yüksek 2.442,07
Açılış: 2.435,07
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.