Google ‘dijital telif' için masada... Hüseyin Yayman: Çifte standart uygulanmamalı

25.06.2024 - 11:59 | Son Güncelleme :
Google ‘dijital telif' için masada... Hüseyin Yayman: Çifte standart uygulanmamalı | Teknoloji Haberleri

Dünyanın en büyük arama motorlarından Google, dijital telif yasası gündemiyle toplanan TBMM Dijital Mecralar Komisyonu’nda sunum yapıyor. Komisyon Başkanı Hüseyin Yayman ise toplantıdaki konuşmasında çifte standart uygulanmaması gerektiğini belirtirken, 'Haberin Avrupa normlarında olduğu gibi telif içermesi gerekiyor. Google ve diğer arama motorları ile anlaşmaya, görüş birliğine varılmasını önemsiyoruz.' ifadelerini kullandı.

Dijital Telif Yasası görüşmelerinde tarihi bir gün yaşanıyor. Google, Dijital Mecralar Komisyonu’na üst düzey bir heyetle katılarak sunum gerçekleştiriyor. Türkiye’de bir ilk niteliği taşıyan toplantıyı açan Dijital Mecralar Komisyonu Başkanı Hüseyin Yayman, emek hırsızlığının önüne geçilmesine vurgu yaptı, “Avrupa normlarında olduğu gibi burada da haberin telif içermesi gerekiyor.” dedi. Google Hükümetle İlişkiler ve Kamu Politikası Birimi Müdürü Duygu Yücesoy "Tüm paydaşlarımızla masaya oturmaya hazırız" açıklamasını yaptı.

Haberin Devamı

GOOGLE İLK KEZ MASADA

Dijital Mecralar Komisyonu bugün saat 11.00’de Hüseyin Yayman başkanlığında toplandı. Dijital Telif Yasası konusunun görüşüleceği toplantıya ilk kez Google da katıldı.

YAYMAN: AVRUPA NORMLARI GİBİ TELİFİ UYGULAYIN

Dijital Mecralar Komisyonu Başkanı Hüseyin Yayman, yaptığı açılış konuşmasında şunları söyledi:

"28.Yasama döneminin 8. Toplantısını açıyorum. Bugün Türkiye’de tarihi günlerden biri. Google temsilcilerini komisyonumuzda misafir ediyoruz. Medya sektörünün ısrarla üzerinde durdukları dijital telif meselesini ele alacağız. Daha önce uzmanları ve tarafları dinleyerek çerçeveyi çizmeye çalıştık. Bugün de Google’ı bu düzeyde ilk kez dinlemiş olacağız.Emek hırsızlığı ve istismarının önüne geçilmesi için atılması noktasında beklenen adımlardan bir tanesi. Emek vererek üretilen içerik, bu bir haber olabilir, değer olabilir, eser olabilir, içeriğin izinsiz bir şekilde kullanılması kurumsal olarak yapıların reklam gelirlerinin azalması problem oluşturmaktadır.

Haberin Avrupa normlarında olduğu gibi telif içermesi gerekiyor. Google ve diğer arama motorları ile anlaşmaya, görüş birliğine varılmasını önemsiyoruz. Dijital meselesi gündeme geldiğinde bu sosyal medya gibi anlaşılıyor. Biz yapay zekayı, yapay zekanın oluşturacağı etkileri konuşmak yerine, ismini anmayacağım bir dijital mecrada paylaşılan içeriği konuşuyoruz.

Haberin Devamı

Bahsettiğim mecra TikTok mecrasıdır. TİkTok’u dinledik ama onlar isminin skandallar ile anılmasına devam etmektedir. 5 yaşındaki erkek kuzenine anlatamayacağım bir davranışa girerek videonun paylaşılması kabul edilemez. Bu toplumumuzda infial yaratmıştır. Kadının savunması skandala yeni bir boyut kazandırmıştır. Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığımız konuya el atmıştır, kendilerine teşekkür ediyoruz.

Yapay zekayı daha fazla konuşmamız gerekiyor. Bu konuda bir komisyon kurulması gündemimizde. Dijital Mecralar Komisyonu olarak bu yaz yoğun çalışarak Türkiye’nin dijital değerler haritasını çıkarmak istiyoruz. Dijital mecraların kendi anayasalarını devletler ile yapması gerekmektedir. Biz özgürlüklerin sonuna kadar kullanılmasını savunmaktayız. Dijitalleşme meselesinin siyaset üstü bir mesele olduğunu, dijitale sahip olanın geleceğe sahip olacağını belirtmek isterim.

GOOGLE’DAN ÜST DÜZEY KATILIM

Google, Dijital Mecralar Komisyonundaki görüşmelere üst düzey yöneticileri ile katıldı. Google Reklamcılık ve Pazarlama Hükümetle İlişkiler Başkanı Tolga Sobacı liderliğinde Google Türkiye Avukatı Gönenç Gürkaynak ve Google Macaristan Temsilcisi ve Telif Yöneticisi Adrian Timar ile birçok uzman toplantıda hazır bulundu.

'TÜM PAYDAŞLARIMIZLA MASAYA OTURMAYA HAZIRIZ'

Sunumda konuşan Google Hükümetle İlişkiler ve Kamu Politikası Birimi Müdürü Duygu Yücesoy  “Tüm paydaşlarımızla masaya oturmaya hazırız. Beklentileri anlayıp istişare yapmak için Türkiye’deki tüm paydaşlarla da oturup konuşmaya hazır olduğumuzu duyurmak istiyorum” dedi.

“HER DÜZENLEMEYE SAYGI DUYACAĞIZ”

Google Reklamcılık ve Pazarlama Hükümetle İlişkiler Başkanı Tolga Sobacı da “Google olarak TBMM'nin yapacağı her düzenlemeye saygı duyuyor ve uyacağımızı belirtiyoruz" 

Haberin Devamı

DÜNYADAKİ ÖRNEKLERİ ANLATILDI 

Google Telif Hakları Uzmanı Adrienn Timar ise telif düzelinlemesi olan ülkeler üzerinden örnekler verdi. 

Timar “Ülkelerin düzenleyeceği çerçeveleri farklı olabiliyor. Burada yayıncıların ihtiyaçların ne olduğunu belirlemek gerekiyor. Kanada ve Avusturya’da o ülkenin yayıncılarının beklentilerine ve yasalarına göre düzenlemeler oluyor.

Kanada ve Avusturalya’da farklı Avrupa’da farklı bir yasa düzenlendi. 

Küresel olarak dijital telif konusunda küresel bir düzenleme var ancak her ülkenin birbirinden farklı düzenlemeleri var.” dedi.

Google Avukatı Gönenç Gürkaynak ise “AB’de düzenlemeler ile bu süreç götürüldü. Kanada ve Avustralya’da ise farklı bir süreç işletildi. Bizim için bu süreçlerin masaya yatırılması için komisyon kurulması önemli. Ne zaman arzu ederseniz koşarak geliriz.” dedi. Hali hazırda Rekabet Kurulu tarafından Google aramaları ile ilgili de birçok soruşturmanın yürütüldüğünü belirten Gürkaynak bu soruşturmalar ile ilgili son durumu özetledi.


Etiketler

Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
9.577 Değişim: -1,12% Hacim : 64.622 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 9.567 16.09.2024 Yüksek 9.720
Açılış: 9.687
33,9926 Değişim: 0,29%
Düşük 33,8212 16.09.2024 Yüksek 34,0577
Açılış: 33,8935
37,8686 Değişim: 0,71%
Düşük 37,5261 16.09.2024 Yüksek 37,9334
Açılış: 37,601
2.821,47 Değişim: 0,42%
Düşük 2.803,66 16.09.2024 Yüksek 2.830,22
Açılış: 2.809,65
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.