Apple 2024 hedefini açıkladı: Otomobil üretmek

22.12.2020 - 12:53 | Son Güncelleme :
Apple 2024 hedefini açıkladı: Otomobil üretmek | Teknoloji Haberleri

Apple sürücüsüz araç teknolojisinde mesafe kat ederken 2024 yılında kendi geliştirdiği pillerle binek araç üretimine başlamayı hedefliyor.

Apple 2014 yılından beri Titan adlı proje kapsamında sıfırdan otomobil geliştirme çalışmaları yürütüyor. Öncelikleri yıllar içinde değişen proje bir noktada yazılım konusuna odaklanılmıştı. Geçmişte Tesla'da da çalışan Doug Field 2018 yılında yeniden projenin başına geçmiş ve 2019 yılında 190 kişinin işine son vermişti.

Apple'ın araç geliştirme çalışmaları hakkında bilgi sahibi iki kaynak, şirketin projede mesafe katettiğini ve tüketicilere yönelik araç üretimine başlamayı hedeflediğini söyledi. Apple'ın rakiplerinden Alphabet'e ait olan Waymo, sürücüsüz yolcu taşıma işine odaklanırken, Apple ise bunun zıttı olan pazarın tamamına hitap edecek binek araç stratejisi izliyor.

Proje gizli olduğu için adlarının açıklanmamasını isteyen kaynaklardan biri Apple'ın araç stratejisinin temel unsurlarından birinin maliyetleri "radikal şekilde" düşürecek ve araç menzilini artıracak batarya tasarımı olduğunu ifade etti.

Apple geleceğe yönelik plan ya da ürünlere yönelik sorulara cevap vermedi.

Otomobil üretmek Apple gibi neredeyse sınırsız maddi kaynakları olan ve dünyanın dört bir yanına uzanan tedarik zinciriyle yüz milyonlarca elektronik cihaz üreten bir şirket için bile sorun yaratabilir. Otomobil üreterek sürdürülebilir bir kâr yaratmak Tesla'nın 17 yılını aldı.

DÜNYA BORSALARINDAKİ SON DURUM İÇİN TIKLAYIN...

Daha önce Titan projesinde çalışan bir kaynak, "Yer yüzünde bunu başarabilecek kaynaklara sahip olan bir şirket varsa o şirket Apple'dır. Ancak unutulmaması gereken bunun cep telefonu üretmeye benzemediği" dedi.

Kaynaklar Apple'ın aracı montajını başka bir şirkete yaptırmayı değerlendirdiğini, ancak montaj için kiminle çalışacağı netlik kazanmadığını belirtti.

Ayrıca bir kaynak Apple'ın proje kapsamını daraltarak otonom sürüş teknolojisi ile sınırlamasının da hâlâ ihtimal dahilinde olduğunu ve şirketin Apple markalı bir araç çıkarmak yerine bu teknolojiyi var olan otomobil üreticilerinin kullanabileceği hale getirme seçeneğinden de vazgeçmediğini belirtti.

İki kaynak Apple'ın otonom sürüş teknolojisinde kullanılan ve yolu üç boyutlu olarak tarayan lidar sensörleri gibi teknolojilerin tedariğinde hizmet satın almaya karar verdiğini ifade ettiler.

Bir başka kaynak Apple marka otomobillerin çeşitli lidar sensörleri ile farklı mesafeleri tarayabileceğini ve bu sensörlerden bazılarının Apple'ın ürettiği sensörlerden farklı olacağını ifade etti. Apple'ın iPhone 12 Pro ve iPad Pro cihazlarında lidar sensörleri bulunuyor.

Kaynaklardan biri aracın pili için eşi görülmemiş "tek hücreli" bir pil tasarımı kullanılarak tüm hücrelerin bir araya getirileceğini ve her bir hücrede kullanılan materyaller teke düşeceğinden boyuttan tasarruf edileceğini söyledi.

Apple'ın tasarımı pil içerisinde daha fazla aktif materyal kullanmasına olanak sağladığından pilin de araca daha uzun bir menzil sağlaması bekleniyor. Kaynak Apple'ın ısı sorunu olan lityum-iyon piller yerine lityum-demir fosfat (LFP) piller tercih edeceğini söyledi.

Kaynak Apple'ın pil teknolojisine ilişkin "Bu (teknoloji) bir sonraki seviyede olacak. İlk iPhone'lar gibi" dedi.

Otomobil sektöründe kâr etmek için sektöre yeni adım atan bir şirketin, bu şirket Apple bile olsa, zorlanabileceği satış rakamlarına ulaşmayı gerektiriyor.

Kaynak "Aktif çalışan bir montaj tesisi için yıllık en az 100,000 araç satmak ve bunu artırmanız gerekiyor" dedi.


Etiketler

Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
1.524 Değişim: -1,43% Hacim : 31.570 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 1.516 15.01.2021 Yüksek 1.548
Açılış: 1.537
7,4586 Değişim: 1,33%
Düşük 7,3521 16.01.2021 Yüksek 7,5102
Açılış: 7,3609
9,0118 Değişim: 0,49%
Düşük 8,9346 16.01.2021 Yüksek 9,0938
Açılış: 8,9683
437,78 Değişim: 0,06%
Düşük 436,61 15.01.2021 Yüksek 444,73
Açılış: 437,53
bigpara

Copyright © 2021 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.