Silivri`ye 3. havalimanı

01.11.2010 - 15:02 | Son Güncelleme :

İstanbul`a kurulması planlanan üçüncü havaalanı için en şanslı yörelerin başında Silivri geliyor. Silivri’nin dışında Çorlu ve İstanbul’un yeni ilçesi Arnavutköy’ün de adı geçiyor. İstanbul’a kurulması planlanan üçüncü havaalanı projesi için adı geçen Silivri ve çevresindeki arsaların fiyatlarında metrekare bazında 2008 yılına göre bugün, yüzde 200’lere varan artışlar söz konusu.

İstanbul’un Avrupa yakasında yer alan Atatürk Havalimanı ciddi bir turizm ve ticaret yoğunluğu yaşayan İstanbul`a yetmiyor.  Şu an dış hatlar terminalinin de yapımının sürdüğü Sabiha Gökçen Havalimanı’nın da İstanbul’un yolcu trafiğini ne derece rahatlatacağı tartışılırken, üçüncü havaalanı için ise şimdiden düğmeye basıldı.

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan`ın İstanbul`a yapılmasını istediği üçüncü havaalanı hükümetin `2010 Yılı Programı`nda” da yer alıyor.

İstanbul’a kurulması planlanan üçüncü havaalanına ilişkin program daha önce Resmi Gazete`nin 4 Kasım 2008 tarihli sayısında yer almıştı. Üçüncü havaalanın kurulacağı yer konusunda başta Silivri olmak üzere Çorlu ve İstanbul’un yeni ilçesi Arnavutköy’ün de adı geçiyor. Silivri`de yapılması planlanan havaalanı için uygun bölgenin Kavaklı-Gazitepe arasındaki geniş düzlük alan olduğu belirtiliyor.

Muhtemel bölgeler için sinyaller veriliyor

Toplam yatırımların içinde yüzde 31`lik pay ile öne çıkan ulaştırmada en dikkat çekici projelerden biri ise İstanbul`a üçüncü havaalanı yapımı. Proje, Ulaştırma Bakanlığı, Devlet Planlama Teşkilatı, Devlet Hava Meydanları İşletmesi, İstanbul Valiliği ve İstanbul Büyükşehir Belediyesi işbirliğiyle yürütülecek. Yeni havalimanın kurulacağı yer için programda bölge ismi verilmese de seçilecek muhtemel bölgeler için sinyaller veriliyor. "İstanbul`un gelişim planlarıyla uyumlu olacak şekilde ulaşım ve imar planları çerçevesinde yeni bir havalimanı için gerekli asgari fiziksel şartları taşıyan bölgeler arasından yer seçimi yapılacak." ifadeleri yer alıyor. Yer seçiminin ardından takiben etüt ve proje çalışmalarına başlanacağı vurgusu yapılıyor.

Silivri aldı başını gidiyor

İstanbul’a kurulması planlanan üçüncü havaalanı için adı geçen ilçelerin başında gelen  Silivri’nin önümüzdeki dönemde Türkiye’nin en hızlı gelişen bölgesi olacağına kesin gözüyle bakılıyor. Çünkü bölgeye dev bir de liman açılması öngörülüyor. Hadımköy’de kurulacak lojistik üssünün buradan beslenmesi planlanıyor. Hava-deniz ve kara Silivri’de buluşturulacak. Bu arada kargo taşımacılığının da Çorlu Havaalanı`na kaydırılması konusunda çalışmalar sürüyor.

Yeni havaalanı projesi Silivri’nin belde ve köylerindeki arazilerin fiyatlarının da yükselmesine neden oldu. Öyle ki; şu anda Silivri ve çevresindeki arsaların fiyatlarında 2008 yılına göre bugün yüzde 200’lere varan artışlar sözkonusu. Bölgedeki tarla vasfı taşıyan arazilerin metrekare fiyatı bile 10-15 TL’den başlıyor. Örneğin; Silivri’nin merkez ve merkeze yakın yerlerde konut imarlı arsaların metrekaresi Şubat 2008’de 100 liradan satılırken, bu arsaların Ocak 2010 tarihindeki metrekare fiyatı 160 ile 180 TL arasında değişiyor.

Yine bu bölgelerde 2008’in Şubat ayında metrekaresi 80 liradan işlem gören sanayi imarlı arsaların fiyatı 2010’un Ocak ayında 130 ile 150 lira aralığına kadar yükseldi. 

1/100.000`lik planlar bir işaret

Silivri`de yapılması planlanan havaalanı için uygun bölgenin Kavaklı-Gazitepe arasındaki geniş düzlük alan olduğu ifade ediliyor. Uluslararası kurallarda uygun havaalanı olması için 3 bin metreden fazla bir pist boyu gerekiyor ve burası da buna uygun bir saha olarak gösteriliyor. Ancak havaalanın buraya yapılacağı henüz kesinleşmiş değil. Bunun dışında Çorlu`da da sivil uçuşlara açılan bir havaalanı bulunuyor. Çorlu ile Silivri arasındaki mesafe 40 kilometre. Bu nedenle hükümetin, Silivri’ye göre İstanbul’a daha yakın mesafede olan Çorlu`daki havaalanını entegre bir hale getirme planları üzerinde de çalıştığı da ifade ediliyor.

İstanbul`un batısı yeni gelişme bölgesi

İstanbul Büyükşehir Belediyesi 2023 yılı hedef alarak, bir süre önce İstanbul’un Çevre Düzeni Planı`nı hazırlamıştı. Ancak, İstanbul 2’inci İdare Mahkemesi, bu plan hakkında yürütmeyi durdurma kararı verdi. İstanbul Çevre Düzeni Planı`nda İstanbul`un Avrupa yakasındaki yeni gelişme merkezi olarak Silivri ve Çatalca`yı da içine alan batı koridoru tarif ediliyor.

Bu bölgede Kıraç sanayi alanlarındaki mevcut üretim altyapısın niteliğinin artırılması, Hadımköy`ün lojistik sektörlerde uzmanlaşması ve üretim sonrası yük hareketlerinin yönlendirilecek biçimde yapılandırılması planlanıyor. Planda Silivri bölgesi için de gelişen teknolojilerin en üst düzeyde kullanılacağı hastaneler, üniversiteler, teknopark, fuar, rekreasyon ve spor alanları öngörülüyor. Bölgede toplu konut alanlarının da kontrollü olarak gelişmesi hedefleniyor. Batı koridoruna ilişkin öngörüler içinde Çorlu ve Çerkezköy sanayi alanlarının niteliğinin artması, bölgenin kuzeyinin eko-turizme ve ekolojik faaliyetlere ayrılması ve Çorlu hava alanının altyapısının geliştirilmesi de yer alıyor.


Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
9.916 Değişim: 2,05% Hacim : 115.166 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 9.751 26.04.2024 Yüksek 9.956
Açılış: 9.763
32,4375 Değişim: -0,15%
Düşük 32,3695 26.04.2024 Yüksek 32,6033
Açılış: 32,4865
34,7411 Değişim: -0,66%
Düşük 34,6704 26.04.2024 Yüksek 35,0770
Açılış: 34,9718
2.441,87 Değişim: 0,23%
Düşük 2.430,39 26.04.2024 Yüksek 2.465,28
Açılış: 2.436,22
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.