KAP ***PASEU*** PASİFİK EURASİA LOJİSTİK DIŞ TİCARET A.Ş. (Özel Durum Açıklaması (Genel))

10.10.2024 - 14:30
KAP ***PASEU*** PASİFİK EURASİA LOJİSTİK DIŞ TİCARET A.Ş. (Özel Durum Açıklaması (Genel))

***PASEU*** PASİFİK EURASİA LOJİSTİK DIŞ TİCARET A.Ş. (Özel Durum Açıklaması (Genel))

Özel Durum Açıklaması (Genel)
İlgili Şirketler
[]
İlgili Fonlar
[]
Özel Durum Açıklaması (Genel)
Yapılan Açıklama Güncelleme mi?
Hayır (No)
Yapılan Açıklama Düzeltme mi?
Hayır (No)
Konuya İlişkin Daha Önce Yapılan Açıklamanın Tarihi
-
Yapılan Açıklama Ertelenmiş Bir Açıklama mı?
Hayır (No)
Bildirim İçeriği
Açıklamalar
Şirketimiz Pasifik Eurasia Lojistik Dış Ticaret A.Ş. nin % 100 hissesine sahip olduğu Pasifik Eurasia Demiryolu Tren İşletmeciliği A.Ş. 14.07.2023 tarihinde kurulmuş olup, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, Ulaştırma Hizmetleri Düzenleme Genel Müdürlüğü'nden almış olduğu 07.09.2023- 07.09.2033 tarih ve DB2.8 numaralı Yetki Belgesi ile ‘'Yük Tren İşletmeciliği'' yapmaya hak kazanmıştır.
Böylelikle Şirketimiz 6461 sayılı Türkiye Demiryolu Ulaştırmasının Serbestleştirilmesi Hakkında Kanun kapsamında Türkiye'de 3. özel sektör demiryolu tren işletmecisi (DTİ) olmuştur. Şirketimiz ayrıca Türkiye'de uluslararası taşımacılık alanında faaliyet gösteren ilk özel demiryolu tren işletmecisi unvanına sahip DTİ olmuştur.
2023 Ulaştırma ve Lojistik Ana planı ve 12. Kalkınma planı çerçevesinde; modlar arası ve çok modlu taşımacılığın geliştirilmesi, güvenli, bütüncül, çevre dostu ve düşük maliyetli bir ulaştırma sisteminin tesis edilmesi; ihracatın desteklenerek, ulaştırma ve lojistikte Türkiye'nin uluslararası bir üs olma vizyon ve hedefleri ortaya konulmuştur.
Bu doğrultuda Şirketimizce kiralanmış elektrikli lokomotif ve vagonlarla, kendi makinist ve görevlilerimizin koordinasyonunda ihracat malları yüklü ilk uluslararası yük trenimiz, İstanbul/Halkalı-Kapıkule- Bratislava/Slovakya Terminali parkurunda 10 Ekim 2024 tarihinde (bugün) İstanbul Halkalı Garı'ndan hareket etmiştir. Söz konusu tren ihraç eşya yüklü 18 tır dorsesi, 15 adet 45'lik konteyner yüklü 17 vagon olup, 1.245 ton , 540 metre uzunluğundadır.
Demiryolu Tren işletmeciliği kapsamında Avrupa Yönünde kendi uhdemizdeki lokomotif ve vagonlarımızla İstanbul/ Halkalı kalkışlı hergün karşılıklı bir tren, 15 Ekim 2024 tarihinden itibaren ise karşılıklı iki tren çalıştırılacaktır.
Bağlı ortaklığımız Pasifik Eurasia Demiryolu Tren İşletmeciliği A.Ş.'nin uluslararası yük trenlerinin Bulgaristan, Sırbistan, Macaristan, Avusturya, Çekya, Slokvakya ve Almanya varışlı olarak ve tersi yönde taşımacılık yapması planlanmıştır.
Demiryolu odaklı lojistik çözümler ve taşımacılık hizmetleri sunan Şirketimiz için DTİ olma stratejik hedefine ulaşmak ve bu alanda faaliyete başlamak adeta bir dönüm noktasını oluşturmaktadır. Bir kilometre taşı niteliğindeki DTİ adımımız demiryolu taşımacılığının geleceğine, sektörün serbestleştirilmesine yönelik çalışmaların doğruluğuna ve oluşturacağı toplumsal faydanın büyüklüğüne olan inancımızın bir yansımasıdır.
Ulaştırma ve Lojistik Ana Planından görüleceği ve Bakanlığın diğer açıklamalarından da anlaşılacağı üzere demiryolu ile taşınan yurt içi yük miktarı mevcut haliyle yıllık 38 milyon ton düzeyinde, toplam taşınan yük miktarında %5 gibi bir paya sahip iken bunun 2029 yılında 146 milyon tona, 2035 yılında da 306 milyon tona ve %20'lik bir paya yükseltilmesi hedeflenmektedir. Bu kapsamda ürünleri ulusal demiryolu ağına ulaştıracak ara demiryolu bağlantı hatlarının mevcut 439 km'den 2028 yılına kadar 654 km'ye çıkarılacağı ifade edilmektedir. Böylece lojistik merkezlerinin, fabrika, sanayi, OSB ve limanlara bağlantılarının sağlanarak karayolları üzerinden taşınan yükün demiryollarına kaydırılacağı, ayrıca çevreye duyarlı sürdürülebilir yeşil lojistik ve taşımacılığın teşvik edileceği anlaşılmaktadır.
Denizyolundan daha kısa süren, havayolundan daha ekonomik olan, karayoluna göre çok daha çevreci bir taşımacılık modu olan demiryolunun toplam yük trafiğindeki payı Avrupa'da yüzde 20'yi aşarken, Türkiye'nin ihracat taşımalarında bu payın yüzde 2'nin altında olduğu bilinmektedir. Söz konusu rakamlar demiryolu taşımacılığında alınabilecek mesafenin ne kadar uzun ve potansiyelin ne kadar büyük olduğunu ortaya koymaktadır.
Özel sektör DTİ olarak demiryolu sektörüne yatırım yapmaya devam edeceğimizi, kendi lokomotif ve vagonlarımız ile hizmet kalitesini ve verimliliği artırarak, rekabetçi bir yaklaşımla sektörde önemli bir pay sahibi olmayı, bu alanlarda hızlı ve bereketli bir büyüme hedeflediğimizi vurgulamak isteriz.
Demiryolu Tren İşletmeciliği faaliyetimizin Ülkemize, Şirketimize, çalışanlarımıza, yatırımcılarımıza ve tüm paydaşlarımıza hayırlı olmasını dileriz.
Yukarıdaki açıklamalarımızın, Sermaye Piyasası Kurulu‘nun yürürlükteki Özel Durumlar Tebliğinde yer alan esaslara uygun olduğunu, bu konuda/konularda tarafımıza ulaşan bilgileri tam olarak yansıttığını, bilgilerin defter, kayıt ve belgelerimize uygun olduğunu, konuyla ilgili bilgileri tam ve doğru olarak elde etmek için gerekli tüm çabaları gösterdiğimizi ve yapılan bu açıklamalardan sorumlu olduğumuzu beyan ederiz.
http://www.kap.org.tr/Bildirim/1346603

Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
9.500 Değişim: 1,41% Hacim : 95.934 Mio.TL Son veri saati : 16:40
Düşük 9.337 22.11.2024 Yüksek 9.515
Açılış: 9.377
34,5529 Değişim: 0,21%
Düşük 34,3656 22.11.2024 Yüksek 34,6030
Açılış: 34,479
36,0691 Değişim: -0,45%
Düşük 35,7686 22.11.2024 Yüksek 36,3136
Açılış: 36,232
2.991,65 Değişim: 1,00%
Düşük 2.949,76 22.11.2024 Yüksek 3.011,99
Açılış: 2.962,02
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.