`Üç ampulle yılda 250 milyon YTL tasarruf sağlanabilir`
Türk Philips Aydınlatma Yürütme Kurulu Başkanı Özkan Şengil, Türkiye`de 16 milyon hanede sadece üç ampulü enerji tasarruflu ampulle değiştirerek, yılda 250 milyon YTL tasarruf sağlanacağını ifade etti. Kullanılan elektrik enerjisinin yüzde 25`inin aydınlatmaya gittiğini vurgulayan Şengil, kullanılacak ampullerin aynı oranda aydınlık yaydığının da altını çizdi. Bu konuda Enerji Bakanlığı ile görüştüklerini kaydeden Şengil, Bu tasarruf cadde ve karayollarında da yapılabilir. Şehir ışıklandırmasında LED sisteme ağırlık verilse yüzde 60 enerji verimliliği sağlanır dedi.
`Eco vision`la tasarruf
Şengil, enerji verimliliği sağlayan bir diğer ürünün de yüzde 65 tasarrufla LCD ekranlar olduğunu söyledi. Şengil, dünyanın en büyük sorunu olarak gördüğü küresel ısınmanın tek çözümünün enerjiyi verimli kullanmak olduğunu belirtti. Buradan yola çıkılarak hazırlanan `eco vision` programıyla aydınlatmada enerji verimliliğini ön planda tutan ürünler geliştirdiklerini belirten Şengil, Eco vision`la çevreye duyarlı ürün kullanımını artırmayı hedefliyoruz. 2010 yılında bu programa yaptığımız toplam yatırımlar 1 milyar avroya ulaşacak. Bu ürünlerin satıştaki payı da yüzde 30`a yükselecek dedi. 2008 yılında bu konudaki çalışmalarını hızlandıracaklarının altını çizen Şengil, son yıllarda etkinliği gitgide artan Uzakdoğu ürünleriyle ilgili de şunları söyledi: Pazarda Uzakdoğu`dan gelen çok ucuz ürünler var. Ama serbest piyasada sistem şudur, alırsın, denersin, fayda görmeyince iyisine gidersin. Bu yüzden korkumuz yok ama Türkiye Uzakdoğu ürünlerinin çöplüğü olmamalı. Eğer enerji verimliliği ve kalite konusunda bizimle yarışabileceklerse gelsinler, rekabete hazırız.
Philips LCD`de lider
Philips Türkiye ve Kafkaslar Üst Yöneticisi Fridus Vest ise, 2002-2007 yılları arasında satışlarını üçe katladıklarını ve şirketi zarar eden bir noktadan kârlı büyüyen bir şirkete dönüştürdüklerini belirtti. Vest, Philips`in 1 Ocak 2008 itibarıyla tüm dünyada ve Türkiye`de sağlık bakım, aydınlatma ve tüketici yaşam tarzı olmak üzere üç ana sektöre odaklanarak organizasyon yapısını basitleştirdiğini söyledi. Vest, bu yapılanmanın Philips`in dönüşüm yolculuğunda önemli bir adım ve firmanın geleceği için güçlü bir atılım olduğunu belirtti.
`Vizyon 2010` adlı stratejilerinin bir parçası olduğunu ifade etti. Mevcut ev aletleri ve kişisel bakım ürünleriyle tüketici elektroniği bölümlerinin `Philips Tüketici Ürünleri` adı altında entegre edildiğini belirten Vest, Philips tüketici sağlık hizmetleri çözümleri ve Philips medikal sistemlerinin de `Philips sağlık` çatısı altında birleştiğini kaydetti. Vest, Philips`in bu yapılanmayla hem medikal profesyoneller hem de hastalar için çözümler geliştireceğini, yakın gelecekte bu hizmeti özel olarak evlere taşımayı da hedeflediklerini ifade etti.
Satın alma yolda
Türkiye`de de satın alma yoluna gideceklerini, bu konuda life style sektöründen firmalarla görüştüklerini belirten Vest, Türkiye`de geçirdiği altı yılın ardından 1 Mayıs 2008 tarihi itibarıyla Philips`ten emekli olacağını da açıkladı.
MEB`le ortak proje
Enerji verimliliği konusunda Türkiye`deki okul ve ofislerle ilgili de bir proje hazırladıklarını belirten Özkan Şengil şöyle devam etti Bu proje, Türkiye`deki 2 milyon okul ve ofiste aydınlatmanın değiştirilmesini, verimli hale getirilmesini kapsıyor. Milli Eğitim Bakanlığı`yla bu konuda görüşmelere başladık, kısa bir süre sonra tamamlanacağını düşünüyoruz. Projede ilk aşamada 300 milyon avroluk bir yatırım gerekiyor. Ancak öncelikle satın alma maliyetine değil de sahip olma maliyetine bakmak lazım. 300 milyon avroluk yatırımın karşılığını, sonrasında kazanılacak enerji verimliliğiyle kat kat alacağız.