Motorsikletler artık çok daha güvenli

03.10.2005 - 10:26 | Son Güncelleme :

PARİS, bu hafta motosikletçilerin akınına uğradı. Düzenlenen Motosiklet Fuarı 2005, motosiklet tutkunlarını fuar merkezine topladı. Ziyaretçiler, yeni modelleri yakından izleme fırsatı bulurken, katılımcı firmalar da, şovlarıyla yeni modelleri ve motosikletlerdeki yeniliklere dikkat çekmeye çalıştılar. Motosiklet dünyasının önde gelen firması Honda, fuardan bir gece önce Stad de France’da özel bir gece düzenleyerek, yenilikleri medyayla paylaştı. Yeni modelleriyle birlikte özellikle motosiklette güvenliği ön plana çıkaran yeniliklerini basın mensuplarına tanıtan Honda’nın özel gecesinde, Asimo da şovuyla ilgi çekti. Honda Avrupa CEO’su Takagi, Honda’nın trafik güvenlik çalışmalarında iki farlı yeniliğin, airbag ve sürüş eğitim simülatörünün önemini vurguladı. Gecenin sunuculuğunu yapan Honda Avrupa Pazarlama Müdürü Christophe Baillien’in tanıttığı yeni modellerin ardından sahneye çıkan Asimo, ziyaretçileri selamlayıp merdivenden inip çıkarak şovunu gerçekleştirdi. Geçtiğimiz cuma günü başlayan fuarda, yine Honda’nın trafik güvenliği ve airbag çalışmaları dikkat çekerken, ziyaretçilerin sürüş simülatörüne ilgi gösterdiği gözlendi. Nisan 2004 tarihinde Avrupa yol güvenliği birliğinin trafik güvenliğini artırması çerçevesinde 25 bin hayat kurtarma sloganı altında toplanan çalışmalarının önemli bir destekçisi olan Honda, güvenlik alanında üç farklı başlık altında çalışmalarını sürdürüyor. Aktif güvenlik önlemleri, pasif güvenlik önlemleri ve önleyici güvenlik önlemleri olarak sıralanan bu çalışmalara, kombine edilmiş ve blokajı engelleyen fren sistemleri, dünyada ilk kez bir motosiklette seri üretimde kullanılan hava yastığı (airbag) ve motosiklet eğitim merkezleri ve sürüş eğitim simülatörü örnek gösteriliyor. Honda tarafından sunulan aktif güvenlik sistemleri, yol koşulları veya şahıslardan kaynaklanan hataları, aracın teknolojisini artırarak kişisel hataları minimize etmeyi amaçlıyor. Pasif güvenlik önlemlerinde ise, kaza anında sürücünün veya yolcunun mümkün olduğunca hasarsız olarak kazadan çıkabilmesi için çalışmalar sürdürülüyor. Avrupa’da yapılan araştırmalarda, kazaların yaklaşık yüzde 96 sürücü hatalarından kaynaklandı ortaya çıkıyor. Trafiğe çıkmadan eğitim SİMÜLATÖR, yeni kullanıcıların trafiğe çıkmadan gerçekleşebilecek tüm tehlikelere karşı farklı yol koşullarında araç kullanabilme kabiliyetlerini ve karşılaşacakları tehlikelere karşı önlem alabilmeleri için Honda’nın geliştirdiği bir eğitim sistemi olarak ön plana çıkıyor. Yapılan çalışmalar, özellikle genç yaştaki kullanıcılar ve erken çağlarda bireylerin simülatör sayesinde trafik koşullarına karşı hazırlanabilmelerini sağlamak ve toplumun trafik konusunda bilinçlendirmeyi hedefliyor. Honda eğitim merkezlerinde, dünyada 1960 yılından beri trafik eğitimi konusunda 17 farklı ülkede 33 merkezde hizmette bulunuyor. Bu merkezlerde, şimdiye dek yaklaşık 5,5 milyon sürücü ve 160 bin sürüş eğitmeni yetiştirilmiş durumda. Güvenlik çalışmalarını bir sorumluluk bilen Honda, 2005 yılı mart ayı itibariyle Honda Türkiye Motosiklet Eğitim Merkezi’ni de hizmete sokmuş durumda.
Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
1.007 TL        
BORSA
1.001 TL        
DOLAR
1.002 TL        
EURO
996 TL        
ALTIN
 
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.