Metro Cash&Carry de fiyatları 2001`e çekti
Metro Cash&Carry gıda satın almadan sorumlu yönetim kurulu üyesi Mustafa Kalkandelen, Kampanyayla tüketicinin enflasyondaki düşüşü cebinde hissetmesini amaçlıyoruz dedi.
CarrefourSA`dan sonra enflasyona bir darbe de Metro Cash&Carry`den geldi. Kuruluş, 30 ürünü 2001`in fiyatlarıyla satışa sunmaya hazırlanıyor
Enflasyondaki düşüşü tüketicilerin de hissetmesi için harekete geçen perakende kuruluşları bir bir fiyat indiriyor. CarrefourSA hipermarket ve ChampionSA süpermarketlerde bugün 300 üründe başlayan indirim, yarın Metro Cash&Carry-lerde 30 kalem üründe devam
edecek. `Yıl 2003 Fiyatlar 2001. Enflasyona bir darbe de Metro`dan` adı altında yarın başlayacak ve 18 Aralık`a kadar sürecek bir kampanya düzenleyen Metro Cash&Carry Türkiye, en çok tüketilen 30 ayrı ürünü iki yıl öncesinin fiyatlarıyla satacak.
Etiketler yüzde 60 eridi
Sosisten yağa, peynirden deterjana kadar birçok ürünün fiyatının yüzde 10 ile 60 arasında eridiği kampanyanın kuruluşun satışlarını iki kat artırması bekleniyor. Kampanyaların ilkini 2000 yılı nisan ayında yapan Metro Cash&Carry Türkiye, fiyatları yıl sonuna kadar sabitlemiş ve fiyat artırmama konusunda birçok kuruluşa örnek olmuştu.
Bu kampanyayla da ekonomideki iyi gelişmeleri somut birtakım adımlarla destekleyip enflasyona bir darbe daha indirmeyi amaçladıklarını söyleyen Metro Cash&Carry gıda satın almadan sorumlu yönetim kurulu
üyesi Mustafa Kalkandelen, Müşterilerimize erken bir yılbaşı hediyesi vermek istedik. Kamuoyunda `Enflasyon düşüyor, ama hissetmiyoruz` deniliyor. Bu kampanya ile enflasyondaki düşüşü tüketici cebinde hissedebilir. Kampanyayı yaparken üretici firmaların desteğini aldık, kârımızdan da fedakârlık yaparak 30 ürünü 2001 yılının da altında fiyatlarla satışa sunduk. Her zaman fiyatlarımızın enflasyonun altında kalmasını istedik dedi.
Tüketici kazanacak
30 üründe fiyatların yüzde 10 ile 60 arasında indiğini belirten Kalkandelen, Bu 30 ürünün toplam ciromuz içerisindeki payı yüzde 3 civarında. Bu kampanyanın satışlarımızı iki kat artırmasına bekliyoruz. Aslında biz bu ürünleri ne kadar çok satarsak enflasyona o kadar darbe indireceğimize inanıyoruz diye konuştu. Bugün Carrefour`un başlayağı kampanyaya da değinen Kalkandelen, şunları söyledi:
Carrefour`unki biraz private label (market markası) çalışmasına benziyor. Çünkü 1 Numara adı altında bir marka yaratmış. Ama tüketici açısından son derece faydalı. Artık tüm perakende kuruluşları birtakım parametreleri gözden geçirip ürün fiyatlarını ona göre ayarlamak durumunda. Bunu yaparken de kârından fedakârlık yapmak zorunda.
Enflasyonun düşmesiyle birlikte perakendecilerin artık tüm zamanlarını fiyat ayarlamak yerine tüketici memnuniyetine ayıracağına dikkat çeken Kalkandelen, şöyle devam etti: Enflasyondaki düşüşle birlikte masraflar azalacak, hizmet kalitesi artacak ve vadeler uzayacak. Fiyatlar tüm kuruluşlarda genelde aynı seviyede olacak. Bu durumda farklı promosyon yaratan kuruluşlar ön plana çıkacak. Kuruluşlar fiyat yerine, müşteriyi nasıl kazanabilirm`i düşünecek. 2004 üreticinin satmakta, perakendecinin de kâr etmekte zorlanacağı bir yıl olacak.