Maserati ithali dalgınlığa geldi
Zeytinoğlu Grubu ile geçtiğimiz yıl yollarını ayıran Ferrari, Tofaş ile anlaşmıştı. Henüz resmi bir açıklama yapılmamakla birlikte, Tofaş`ın bir süredir sadece galeriler tarafından ithal edilen Ferrari`nin satışı için hazırlık yaptığı biliniyor. Hatta, Ferrari`nin başına, bir dönem Doğuş Grubu`nda, Doğuş Otomotiv Genel Müdür Yardımcılığı (Volkswagen distribütörü) ve Genoto Genel Müdürlüğü yapan Orhan Ülgür`ün getirildiği belirtiliyor. Servis ve satış altyapısını büyük ölçüde tamamlayan Tofaş`ın, Ferrari`nin yanı sıra yine dünyanın en prestijli spor otomobil markalarından Maserati`yi de ithal etmek istediği söyleniyor.
2004 yılı Eylül ayında Paris`te yapılan otomotiv fuarı`nın ardından Tofaş`ın Ferrari ve Maserati ile anlaştığı, ithalatın ise yakın bir zamanda başlayacağı haberleri yapılmıştı. Ancak bu süre içinde Ferrari`ye yönelik haberler gelirken, Maserati cephesinde ise suskunluk hakimdi.
Geçtiğimiz günlerde konu hakkında konuştuğumuz Mehmet Zeytinoğlu da gelişmeleri doğruladı. Geçtiğimiz yıl içinde gerek Ferrari gerekse Maserati ile yollarını ayırmak için başvurduğunu belirterek, bu süreçte yaşananlara yönelik şu bilgileri verdi: `Biz Ferrari ile çok iyi ilişkiler kurduk. Ancak, grup olarak içinde bulunduğumuz durumlardan dolayı yollarımızı ayırmamız gerekti. Maserati`nin zaten pazarı oluşmamıştı ve ayrılmak istiyorduk.
Ancak, Ferrari ile ayrılırken, Maserati bizimle olan sözleşmesini feshetmedi. Unuttular demiyorum, ama iptal edilmedi işte. Distribütör arayışına girdiklerinde bizimle sözleşmeleri olduğu ortaya çıktı. Bugün iptal etmek isteseler, sözleşme gereği 24 ay süre vermeleri gerekiyor.`
TOFAŞ ile görüştük
Tofaş`ın Ferrari`yi istediği zaman getirebileceğini belirten Mehmet Zeytinoğlu, yaklaşık iki ay önce de Maserati için kendisiyle bir görüşme yaptıklarını ifade etti:
Zeytinoğlu şöyle devam etti: `Ferrari ile ilk olarak rahmetli Mehmet Sabancı görüştü. Ancak, anlaşma sağlayamadı. Daha sonra Tofaş, FIAT ile görüşerek Ferrari anlaşmasını sağladı. Tofaş ile Ferrari hakkında fikir alışverişinde bulunduk. Servis, altyapı gibi noktalarda tecrübelerimi aktardım.
Daha sonra yaklaşık iki ay önce Maserati için toplantı yaptık. Ben de kendilerine benim ana firma ile sözleşmem olduğunu aktardım. Eğer Maserati, bizimle anlaşıp sözleşmemi feshederse, Tofaş ithalata başlayabilir. Dediğim gibi, top Maserati`de, anlaşıp ayrılırsak, çok iyi ilişkilerimiz olan Koç Grubu da başka bir grup da ithalata başlayabilir.`
Sonuç olarak, Ferrari`nin ithalatı biraz daha gecikecek gibi gözüküyor. Zira, Tofaş`ın iki markayı bir arada piyasaya sokmak istemesi, ancak Maserati-Zeytinoğlu anlaşması ile mümkün olabilir.
Pirelli Run Flat`i geliştirdi
Pirelli, geliştirdiği yeniliklerin yanı sıra teknolojik donanımları da ekleyerek piyasaya sunmaya hazırlandığı `Run Flat` lastiklerini Marsilya`daki Paul Ricard pistinde tanıttı. Yeni model lastiklerin yanı sıra Pirelli, 2005 yılı ilk çeyreğinin sonuçlarını da açıkladı. Pirelli`nin ilk çeyrekte 862 milyon Euro gelir elde ettiğini bildirdi. Konferansta tanıtılan Run Flat teknolojisinin birçok gelişmiş özelliği bulunuyor. Güvenlik açısından sürüş boyunca dengede kalmayı ve slalom sürüşlerde aracın tüm kontrolünün sürücünün elinde olmasını sağlıyor. Lastik herhangi bir nedenden dolayı indiğinde acil olarak değiştirmek gerekmiyor. Dizayn açısından ise araçta yedek lastik bulundurmaya gerek kalmıyor. Pirelli, konferansta, güvenlik, rahatlık ve performans gibi faktörleri göz önünde bulundurarak geliştirdiği dört adet yeni sensörü de tanıttı. Bunlardan ilki önceden de bilinen X-pressure. X-pressure da içerdiği özellikler açısından kendi içinde dörde ayrılıyor. AcousticBlue modelinde, cep telefonunun Bluetooth özelliği kullanılarak veri transferi gerçekleştirilebiliyor. Acoustic adı verilen modelde, araçta bulunan elektronik yönetim sisteminden geçerek sinyal alınıyor. Optic modelinde de alçak ve normal basınç oranlarını gösteren bir alet bulunuyor. Monitor modelinde ise, Infomobility adı verilen bir sistem sayesinde Bluetooth aracılığıyla veri transferi sağlanabiliyor. Diğer bir yenilik olan Safety Wheel System (SWS) de daha çok motosiklet sürücüleri için uygun bir model. Ani olarak lastiklerdeki basıncın düşmesinde devreye giren bu sistem sürücülerin güvenliği açısından önemli rol oynuyor. Cyber Wheel modelinde ise jant kısmında bir anten mevcut. Son olarak tanıtılan Cyber Tyre modeli ise hafızaya sahip tek lastik olma özelliğini taşıyor.
Bridgestone yeni lastiği ile iddialı
Türkiye`nin lider lastik üreticisi Brisa, hem ıslak hem de kuru zeminde, yüksek performans ve güvenli sürüş olanağı tanıyan yeni ürünü Turanza ER300`ü tanıttı. Bridgestone markası altında üretilen Turanza ER300, orta, üst ve lüks segment otomobil sahiplerinin kullanabilmesi için özel olarak tasarlandı. İtalya`nın başkenti Roma`ya 22 kilometre uzaklıktaki Castel Romano bölgesinde bulunan Bridgestone Teknik Merkezi`nde Türk medyası için organize edilen özel test sürüşlerinde, Turanza ER300`ün yüksek performans, üstün yol tutuş, en aza indirgenmiş ses ve sarsıntı özellikleri gözler önüne serildi.
Özel asimetrik deseni, optimum eğimli kanallarıyla hem ıslak hem de kuru zeminde yüksek performans ve araç hakimiyeti sağlayan ER300, ses ve sarsıntı gibi sürüş keyfini kaçıran etkenleri de en aza indiriyor. Desenin dış tarafında yer alan yanal yönde güçlendirilmiş bloklar sayesinde yolu iyi kavrayan ER300 merkezde bulunan ve lastiği çevreleyen blokla da direksiyon hakimiyetini kolaylaştırıyor. ER300`ün en önemli özelliği, otomobilin iç ve dış tarafına bakan kısımların birbirinden farklı olması. İç tarafta yer alan geniş oluklar suyu dışarı atarken, dış tarafta yer alan bloklar ise kuru zeminde güçlü yol tutuş ve manevra yeteneği sağlıyor. Hem ıslak hem de kuru zeminde güvenli ve rahat sürüş için, ER300`ün ıslak yol deseninin otomobilin için kısmına, kuru yol deseninin ise otomobilin dış kısmına gelecek şekilde takılması gerekiyor. Mart ayı sonunda Türkiye ve Avrupa piyasasına sürülen ER300, 175/65 ebattan 235/60 ebada kadar seçeneklerde üretiliyor.
Bağımsız test kuruluşları ADAC, TCS ve OAMTC tarafından yapılan testlerde rakiplerine oranla yüksek puan alan ER300, en çok tavsiye edilen lastik konumunda. ER300 ile lider konumunda bulundukları Türkiye`de özellikle yüksek performans segmentindeki pazar paylarını artıracaklarını söyleyen Brisa Pazarlama Direktörü Gökhan Cüceloğlu, 2008 yılına kadar 170 milyon dolarlık yatırım yaparak, bu grupta yüzde 100`den daha fazla büyümeyi hedeflediklerini söyledi.
2004 yılında 6.3 milyon adet lastik sattıklarını bu yıl ki hedeflerinin ise 7 milyon lastik olduğunu ifade eden Cüceloğlu, `ER300 bizi geleceğe taşıyacak çok başarılı bir ürün` dedi. 80 ilde 553 bayii ile çalıştıklarını anlatan Brisa Ürün Müdürü Serdar Demirdağ ise, İzmit`teki Brisa fabrikasının 6 milyon adet olan üretim kapasitesini 2008 yılına kadar 10.5 milyon`a çıkarmayı hedeflediklerini söyledi. Brisa Pazarlama İletişimi Müdürü Levent Akpulat da ER300`ü Türkiye`de yıl sonuna kadar 75 binin üzerinde satmayı hedeflediklerini anlattı.