Le Nouvel Economiste: Mucizenin adı Türkiye
Son sayısında reformları ve ekonomiyi ele alan Le Nouvel Economiste, `Mucize varsa, bunu Türkiye gerçekleştiriyor` yorumunu yaptı
Fransa`da ve Fransızca konuşan ülkelerde satışa sunulan Le Nouvel Economiste dergisi, hazırladığı Türkiye dosyasında Türkiye`nin AB yolundaki gelişmelerinin yanı sıra büyük Türk şirketlerin AB ve global hedeflerini ele aldı.
Türkiye`de bir ay süren incelemeyle oluşturulan dosyanın başlığında,
`Ülke, Brüksel`i memnun etmek için reform üstüne reform yapıp deri değiştiriyor` ifadesi yer aldı. Türk müteşebbislerin devalüasyon, enflasyon ve siyasi istikrarsızlığa göğüs gerdiklerine işaret edilen yazıda şu görüşlere yer verildi:
Mucize diye bir şey varsa, Türk ürünlerinin Avrupa`daki ve başka yerlerdeki otomobil galerilerinde, süpermarketlerde ve beyaz eşya mağazalarında hâlâ mevcut olması ancak buna örnek olabilir. Hatta, büyük Türk şirket grupları, ürünlerinin menşeini çekinmeden belirttiğinden beri bu mevcudiyet daha da yoğun olmuştur. Ve şimdi Türkiye`ye muayyen bir siyasi istikrar yerleşmişken, Kuzey Denizi`nin kıyılarından Orta Asya bozkırlarına kadar faal olan Türk sermayesi yeniden hızlanıyor.
`Şirket almaya devam`
Koç Holding Stratejik Planlama ve İnsan Kaynakları Grup Başkanı Mehmet Ali Berkman, kendisiyle yapılan söyleşide yüksek büyüme hızını ancak şirket satın alma politikasını sürdürerek devam ettirebileceklerini, dahili büyümenin yeterli olmayacağını kaydetti. Berkman, ayrıca grubun 1990 yılından bu yana 6 milyar doları aşan yatırım yaptığını da dile getirdi.
Sabancı Holding CEO`su Celal Metin de mükemmel bir marka imgesine sahip olduklarını belirtti. Ayrıcalıklı gelişme eksenlerinin bankacılıkla birlikte, büyük çaplı dağıtım, tarımsal gıda, enerji, kimyasal maddeler ile bilişim ve iletişimin yeni teknolojileri olacağını kaydeden Celal Metin, Türkiye`nin tüm kabul kriterlerini tatmin edeceğine ve tam üyelikle Avrupa Birliği`ne katılacağına inandığını da vurguladı.
Profilo Holding Yönetim Kurulu Başkanı Jak Kamhi de Türkiye`nin Gümrük Birliği`nden kaynaklanan ticaret açığına işaret ederek, Adaylığı kabul edilen ülkeler buna, üretimini artırmayı bilmiş olan Türkiye kadar iyi dayanamazdı belki de dedi. Oyak Renault Genel Müdürü Alain Gabillet de dergiye, Renault`nun stratejisinin kapsamlı bir kısmı Türkiye`den geçiyor, zira Türkiye, tüm civar için köprü ülke niteliğini taşıyor açıklamasını yaptı.
Derginin araştırmasında, TÜSİAD International Başkanı Aldo Kaslowski, Alarko Holding Yönetim Kurulu Başkanı İshak Alaton, İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) Başkanı Süleyman Orakçıoğlu`nun ekonomik görüşleri de yer aldı.