İşte en çok kazandıran yatırım aracı...

15.03.2013 - 10:54 | Son Güncelleme :

<ımg hspace="10" vspace="5" align="right" src="http://i.bigpara.com/i/55big/349dolar6.jpg">Ne hisse senedi ne dolar ne de tablo... İşte en çok kazandıran yatırım aracı...

10 yılda yüzde 400 değerlenen milyon dolarlık klasikler adeta altına kafa tuttu.

Vatan Gazetesi`nden Evrim Sel`in haberine göre; altın ya da hisse senedi dışında, varlıklarını hızlıca katlayacak alternatif bir yatırım aracı arayışındaki zenginlere uzmanlar, “Klasik otomobillere yatırım yapın” tavsiyesinde bulunuyor. Küresel klasik otomotiv dünyasının nabzını tutan Historic Automotive Group International (HAGI) tarafından açıklanan son verilere göre, klasik otomobillerin değeri son 10 yılda yüzde 400 artış kaydetti. Böylece, aynı süreçte yüzde 434 değer kazanan altının ardından en çok kazandıran ikinci yatırım aracı olmayı başardı.

Bir yatırım aracı olarak gördüğü klasik modeller için “Belki altından da iyidir. Klasik oto iyi bir tamamlayıcı yatırım” değerlendirmesinde bulunan HAGI’nin kurucusu Dietrich Hatlapa, bunun ‘Elinizdeki tüm hisse senetlerini satın, klasik otomobil alın’ anlamına gelmediğini de sözlerine ekliyor.

Her yıl yayımlanan ve en yüksek koleksiyon değerine sahip 50 klasiğin pazar performansını değerlendiren HAGI Top Index’e göre, bu araçların sadece Ocak ayı değer artışı yüzde 5.56 olarak gerçekleşti.

Rekor Ferrari’de: 35 milyon $

Klasik otomobillerde gözlemlenen bu büyük fiyat artışının en büyük nedenlerinden biri milyonerler. Varlıklarını artırmak için alternatif yatırım araçları peşinde koşan zenginler, Ferrari, Aston Martin, Bentley gibi lüks markaların klasik modellerine sahip olabilmek için kapılarda kuyruk oluyor.

Klasikler arasında en değerliler Ferrari 250 GTO 1960, Bentley Continental R 1953, Lancia Aurelia B24S ve Spider America 1955 gibi sınırlı sayıda üretilmiş olanlar. Rekor fiyat 1962 yapımı Ferrari GTO’ya ait. Araç, geçen yıl açık arttırmada 35 milyon dolara alıcı buldu.

Koç ve Ülker’in ihtişamlı koleksiyonu var

Türkiye’de klasik otomobil koleksiyonu olan birçok ünlü işadamı ve sanatçı bulunuyor. Hatta bazı meraklıların Türkiye’ye kazandırdığı müzeler bulunuyor.

Uzun yıllar biriktirdiği koleksiyonu için 1994’te kendi adını taşıyan müzesini Haliç’te kuran Koç Holding Şeref Başkanı Rahmi Koç, 100 araçlık koleksiyonun sergilendiği Ural Ataman Müzesi’nin sahipleri Ayşe Ataman, Sabri Artam Vakfı Müzesi’ni açan ünlü armatör Cengiz Artam, babası adına ithaf ettiği Mehmet Arsay Müzesi’nin kurucusu Cengiz Arsay, Yıldız Holding Yönetim Kurulu Başkanı Murat Ülker, 26 milyon dolar değerinde 50’den fazla araç parkına sahip Intercity’nin Yönetim Kurulu Başkanı ve İstanbul Park F1 Pisti’nin yeni işletmecisi Vural Ak, Murat ve Cemal Özgörkey, Habaş’ın sahibi Mehmet Başaran, Keskinoğlu Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Üyesi Keskin Keskinoğlu ve ünlü komedyen sinema sanatçısı Cem Yılmaz, en büyük klasik otomobil koleksiyonerleri olarak biliniyor.


Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
1.031 TL        
BORSA
998 TL        
DOLAR
1.001 TL        
EURO
1.013 TL        
ALTIN
 
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.