İstanbulluların çilesi bitiyor

02.02.2015 - 17:04 | Son Güncelleme :

Uaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan’dan İstanbulluları sevindirecek bir haber geldi

<ımg class="yeniImg" border="0" src="http://i.bigpara.com/i/55big/kopru_650_5.jpg">

Uaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan’dan İstanbulluları sevindirecek bir haber geldi. Elvan, 25 Ocak 2015’te Fatih Sultan Mehmet Köprüsü’ndeki (FSM) ücret toplama sisteminde başlatılan çalışmaların tamamlandığını ve son rötuşların ardından köprüdeki trafik akışının bugün saat 16.30’dan itibaren normale döneceğini açıkladı.

FSM’deki çalışmalar kapsamında serbest geçiş ücret toplama sistemi için köprü gişe alanındaki kanopiler ve gişe adalarının kaldırıldığını belirten Lütfi Elvan, işin planlanandan 6 gün önce bitirildiğini vurguladı.

Çalışmaların sürücülerin can ve mal güvenliği için titizlikle yürütüldüğüne dikkati çeken Bakan Elvan, yapılan düzenleme ile sürücülerin büyük bir kolaylığa kavuşacağını ifade etti. Elvan, çalışmalar sebebiyle trafikte yaşanan sıkıntılar olduğunu hatırlattı ve gösterdikleri sabır için tüm İstanbullulara teşekkür etti.

İHA'nın haberine göre; FSM üzerindeki gişe adalarının kaldırılması ile sürücüler 5 şeritli yolda şerit değiştirmeden ilerleyerek köprüye girecek ve böylece zaman kaybının önüne geçilecek. Zira yeni düzenleme ile araçların OGS veya HGS geçişine yönelmesine gerek kalmayacak, her şeridin üstünde iki sistemin de tanıyıcı sistemleri olacak.

FSM’DEKİ ÇALIŞMALARDA NELER YAPILDI?

##$$TASITKREDIWIDGET##$$

5 Adet Gişe adası ekskavatörler ile kırıldı.

Gişe adaları üzerindeki kanopilerde yer alan beton plaklara (10m genişliğinde 30m boyunda) karot delikleri açıldı.

Plak Kirişlerinin tel testere yöntemiyle kesilerek birbirinden ayrılması sağlandı.

Kesilen betonarme plak kirişlerinin 100 Tonluk Vinç yardımıyla yerinden alınması gerçekleştirildi.

Plak kirişleri beton kırıcılı makinelerle yerde kırılarak moloz haline getirildi ve döküm sahasına nakledildi.

İki adet yüksek dayanımlı ana taşıyıcı ayak kolon ve kirişinin tel testere yöntemi ile kesilerek moloz haline getirilip döküm sahasına nakli sağlandı.

5 adet gişe adası ve 2 adet betonarme ayak temel betonlarının kırılıp zemin seviyesinin altına inilerek asfalta hazır hale getirildi.

5 Adet gişe adasının kurulduğu tüm alandaki yıkım çalışmaları esnasında asfalt yüzeyinde meydana gelen bozulmalar tamir edilip trimer makinesiyle tüm yüzey kemirilip temizlenerek bu kesimdeki otoyol ana gövdesinin asfalt aşınma tabakası yapıldı.

Eski gişe sistemlerine yönelik asfalt yüzeyindeki tüm işaretleme çizgileri sujeti yöntemiyle silinerek yeni geçiş projesine göre takların altından 5 şeritli geçişe yönelik yatay ve düşey işaretleme tamamlanıp otoyol şerit çizgileri çizilerek geçişe hazır hale getirildi.

Tüm bu çalışmalar esnasında güvenlik önlemleri en üst düzeyde alınmış olup, çevreye ve trafikte seyreden araçlara kırılan parçaların sıçramaması için gerekli özen gösterilmiştir.

OGS VE HGS AYNI ŞERİTTE

Ücret toplama noktalarında şerit tercihi yapma zorunluluğu ortadan kalkacak.

OGS ve HGS sistemleri sadece kendi abonelerini ücretlendirecek.

Sistemin tamamına ilişkin kaçışları OGS sistemi tespit edecek.

Geçiş yapan aracın öncelikle plakası OGS sistemine ait kameralarla tespit edilecek, araçta OGS etiketi var ise OGS sistemi tarafından ücretlendirilecek, HGS etiketi var ise HGS sistemi tarafından ücretlendirilecek.

OGS sistemi, HGS sistemine ait araçlar ile kaçak geçiş yapan araçlara ait plaka bilgilerini bir program yardımıyla HGS sistemine sorgulatacak. HGS sistemi tarafından ücretlendirilen araç plaka bilgileri OGS sistemine tekrar bildirildikten sonra Kaçak Geçiş Yapan araçların plakası, cezalı geçiş uygulaması için kayıt altına alınacak.


Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
1.002 TL        
BORSA
1.000 TL        
DOLAR
999 TL        
EURO
1.008 TL        
ALTIN
 
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.