İnternetten kendinizi silin!

23.05.2014 - 10:06 | Son Güncelleme :

Arama motorlarında adınızı yazdığınızda çıkan sonuçlar artık sizi anlatıyor

<ımg class="yeniImg" border="0" src="http://i.bigpara.com/i/55big/internet_bilgisayar_650_4.jpg">

Arama motorlarında adınızı yazdığınızda çıkan sonuçlar artık sizi anlatıyor. Kötü içerik ve fotolar tahmin edildiğinden etkili. Bunlarla uğraşmak istemiyorsanız unutulma hakkınızı kullanabilirsiniz.

Başta Google olmak üzere internet arama motorlarında hiç isminizi arattınız mı? Arattığınızda nasıl bir izlenim veriyorsunuz? Eski boşanma davanız, bahçeyi sularken çıkan fotoğrafınız sizi rahatsız mı ediyor? Son olarak Avrupa Birliği Adalet Divanı’nın Google’da unutulma hakkına karar vermesi dikkatleri sanal itibara çevirdi.

BITCOIN İLE İLGİLİ TÜM VERİLERİ VE HABERLERİ GÖRMEK İÇİN TIKLAYIN...

AB mahkemesi, internette yer alan ilgisiz ve geçersiz kişisel verilere yönelik linklerin kaldırılmasının talep edilebileceğine karar verdi. ‘Unutulma hakkı’ olarak da adlandırılan bu uygulamadan yana tavır koyan Adalet Divanı, Google’ın bazı arama sonuçlarını değiştirmesi yönünde karar aldı.

Ünlülerin işi daha zor

Bu karar da insanların gerçek hayatta olduğu kadar sanalda da itibarının ne kadar önemli olduğunu gösteriyor. ekonomi.milliyet.com.tr muhabiri Hanife Baş haberine göre; artık günümüzde bir anlamda her şey Google’da adınızı yazdığınızda çıkan sonuçlara endeksli. Sosyal medyada yazılan mesajlar, kötüleyici blog yazıları tahmin edildiğinden daha etkili. Ama artık kendinizi sanal ortamdan tamamen silmeniz hiç de zor değil. Ünlü insanlar için tamamen yok olmak biraz zor ama ortalama insanlar için bu sanıldığından da kolay. İnternette sizinle ilgili kötü içeriği yok etmek ya da kendinizi tamamen silmeniz için yapmanız gerekenler var.

Aramalarda çıkmamak için

Sosyal medya hesaplarınızı silin: Google, Yandex ya da Bing arama motorlarında ilk çıkan genelde sosyal ağlardaki profilinizdir. İlk Twitter, Facebook, Linkedin gibi ağlardaki profil ve mesajlarınız görünür. İnternette yok olmanın ilk yolu buralardan profillerinizi kaldırmakla başlar. Eğer sadece arama sonuçlarından yok olmak istiyorsanız belki bu profilleri ‘özel’ yapabilirsiniz. Fakat bu tam sonuç vermeyebilir.

İstenmeyen sonuçları kaldırın: Sosyal medya profilinden kurtuldukdan sonra ikinci adım isminizin göründüğü siteleri taramak. Nerelerde göründüğünüze bakın ve not alın. Siteye başvurarak nazikçe isminizi kaldırmasını isteyin. Web sitelerinin mahkeme kararı olmadan içeriği kaldırma zorunluluğu yok. Eğer nazikseniz ve onlara içeriğin doğru olmadığını anlatıp, itibarınızı etkilediğini ve iş bulmanızı zorlaştırdığını belirtirseniz sonuç alabilirsiniz.

Veritabanlarından çıkın: Sosyal ağlar ve aramalardaki bilgiyi yok ettiniz şimdi sıra veritabanlarındaki bilgilerinize geldi. Telefon, e-posta adresi ve adres bulma konusunda çalışan veritabanı şirketlerine ulaşarak adınızı sildirin. Bununla ilgili DeleteMe gibi ücretli uygulamalar da bulunuyor. Bunu da tamamlayınca arama sonuçlarındaki her şeyden kurtulmuş oluyorsunuz.

E-posta’ya bağlı adları yok edin: İnternet dedektifleri size e-posta adresinizle üye olduğunuz forumlar ve sitelerde kullandığınız kullanıcı adlarından da ulaşabilir. İsminizle sizi takip edebilirler. Forumlarda kimliğinizi gösteren paylaşımlarınız varsa moderatörden onları silmesini isteyin. E-posta adresinize yönlendiren bütün bağlantıları kesin.

Yeni içerik yaratın: Sizinle ilgili kötü içeriğin aramalarda en sonda çıkması için yeni ve taze içerikle öne çıkın. Sosyal medya hesabınızda ve blogunuzda yeni ve ilgi çekici bilgiler paylaşın. Arama motorlarında bu bilgiler daha üstte görünecektir.

Anonim online olun: Bütün bu değişikliklerden sonra hala interneti kulanmak istiyorsunuz. Bunu yaparken dikkatli davranın. İnternette gezinirken iz bırakmamaya çalışın. Bunun en kolay yolu sizi yansıtmayan anonim isimle e-posta adresi oluşturmaktan geçiyor. İz bırakmamak çok zor ama bu adımları uygulayarak bunu en aza indirebilirsiniz.

Avukat da tutabilirsiniz: Bütün yolları denediniz ama istediğiniz sonucu elde edemediniz. Bu durumda bu alanda görev yapan bir şirketle ya da bir avukatla anlaşabilirsiniz. Delilleri toplayın ve sanal itibarınızı korumak için adım atmaya hazır olun.

‘Sosyal medyada mağdur olanlar’

Dijital marka ve içerik hakları konusunda faaliyet gösteren PYCOW’nın Genel Müdürü Burak Kebapçı, Google’ın aramalarda öneride de bulunduğunu belirterek, AB Mahkemesi kararının arama motorunda çıkan ‘Google önerisi’yle ilgili olduğunu söyledi. Kebapçı, “Bu dava uzun süredir AB ile Google arasında devam ediyordu. Bu karardan sonra arama motorunun içerik kaldırma işlemini kolaylaştırmak için bir ‘tool-araç’ çıkartacağını düşünüyoruz” dedi.

İtibarı iyileştirin



İtibarı iyileştirin

Google ve diğer arama motorlarının her şeyi indekslemesinin insanların hayatlarını olumsuz etkilediğini dile getiren Kebapçı bu alanda da bir sektör oluştuğunu kaydeden Kebapçı, sözlerini şöyle sürdürdü: “Türkiye’de Google’da unutulmayı isteyen yüzde 50’lik bir kesim var. Kişinin sadece sanal değil, gerçek itibarı sözkonusu. İstenmeyen içerikler kaldırılarak itibar iyileştirilebilir. Son dönemde siyasi olaylarda sahte hesaplardan Twitter ve Facebook’ta yapılan yorumlar nedeniyle mağdur olan çok kişi var. Bu nedenle insanlar daha dikkatli davranıyor. Bilinçlenme de arttı.”

YENİ BİR ÜRÜN

Tabletlerde giriş segmentine geldi

Sabancı Topluluğu’nun online alışveriş platformu Kliksa, teknolojiyi ve interneti uygun fiyat seçeneğiyle yanında taşımak isteyen kullanıcılarını EvoTab K7-HD  tabletlerle buluşturuyor. İnce, hafif, taşınabilir 7 inç tablet kategorisindeki EvoTab, özellikleri ve performansıyla öne çıkıyor. 1 GB DDR3 özelliğiyle Oyun ve uygulamaları aynı anda çalıştırabilen tablet, 8 GB dahili hafıza, 1.2 GHz hızında çalışan çift çekirdekli işlemcisi ve Android KitKat 4.4 son sürümüne sahip.

Fotoğraf ve video kaydetme, ön kamera ile görüntülü konuşma, 32 GB harici bellek, dahili mikrofon ve yüksek ses çıkışlı dahili hoparlör ve 4 ile 6 saat arası pil ömrü gibi özellikleri bulunuyor.

YENİ BİR APP

Foursquare’ın yeni Swarm’ı kullanımda

Mobil cihazlardaki GPS teknolojisinden faydalanarak kullanıcıların bulundukları ortamları bildirmesini sağlayan mobil sosyal ağ Foursquare, yeni uygulaması Swarm’ı kullanıma hazır hale getirdi. Foursquare’da arkadaşları takip etme ve onlarla buluşmayı eğlenceli hale getirmeyi hedefleyen Swarm, hem App Store hem de Google Play’den indirilebiliyor.

Dünyada ve Türkiye’de aynı anda hizmete sunulan Foursquare’in yeni uygulaması Swarm, özellikle arkadaşlarıyla etkileşime geçmek isteyen kullanıcılara hitap ediyor. Foursquare’in önceki versiyonlarından çok daha hızlı ve eğlenceli olan Swarm arkadaşlarımıza sıklıkla sorduğumuz ‘Neredesin’ ya da ‘Ne yapacaksın’ sorularına yanıt için geliştirildi.


Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
1.012 TL        
BORSA
1.002 TL        
DOLAR
1.003 TL        
EURO
1.007 TL        
ALTIN
 
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.