İlk tahribat havayollarında

04.10.2001 - 10:47 | Son Güncelleme :

ABD`de yaşanan uçaklı saldırılar ilk olarak dünyanın dört bir yanındaki havayolları şirketlerini etkiledi. Saldırı nedeniyle sadece ABD`li şirketler değil, Avrupalı havayolları şirketleri de etkilendi ve yeni güvenlik önlemleri almaya başladı. İngiliz hava taşımacılığı sektörünün saldırıların ardından düştüğü güçlükleri yenilerinin izleyebileceği belirtiliyor. Heathrow havaalanı çevresinde yaşayan sakinler, bu alanla bağlantılı bütün gece uçuşlarını yasaklatma girişimi başlattı. Saldırılarda 2 uçağı kaçırılan United Airlines ise, uçakların kokpit kapılarının kalın metal çubuklarla güçlendirileceğini bildirdi.

İngilizlere bir darbe de AİHM`den
İngiliz hava taşımacılığı söktörünün saldırıların ardından düştüğü güçlükleri yenilerinin izleyebileceği, Heathrow havaalanı çevresinde yaşayanlardan bir grubun, bu alanla bağlantılı bütün gece uçuşlarını yasaklatma çabası içinde oldukları belirtildi. Söz konusu çevre sakinlerinin, Avrupa İnsan hakları Mahkemesi`ne yaptıkları başvurunun, Mahkeme`ce verilen ön kararda bu kişilerin ``özel yaşam ve aile yaşamlarına saygısızlık yapıldığı`` sonucuna varıldığı kaydedildi. Çevreciler`in seviçle karşıladığı AİHM kararı, hükümetin güç durumda kalmasına yol açtı. 11 Eylül krizi sonrasında havayolu şirketlerine maddi destek yapmak zorunda kalan İngiliz hükümetinin, AİHM kararını uygulamak adına Heathrow`dan kalkan ve bu alana inen uçakların 23.30-06.00 saatleri arasındaki bütün seferlerini ``yasa yoluyla`` engellemek zorunda kalabileceği belirtildi.
Bu durumda uçak fiyatlarının artacağı ve posta taşımacılığında büyük aksamalar meydana geleceğine de dikkat çekiliyor. 1993 yılında çevre sakinlerinin bir başvurusunu değerlendirirken yeterince adil bir denge oluşturmamakla suçlanan İnglitere hükümetinin, AİHM kararını temyiz edeceği bildirildi.

Uçuşlarının bütün gece iptali yoluna gidilmesini,n uzun menzilli uçuş yapan bütün şirketleri zor durumda bırakaceğına dikkati çeken hükümet yetkilileri, charter uçaklarının da durumdan olumsuz etkileneceğini kaydetti. Heathrow havaalanına şu anda her gece 16`ya yakın ``gece uçağının`` indiği ve bunların büyük bölümünün de Uzakdoğu`dan gelen uçaklar olduğu belirtildi. Söz konusu uçakların varış 04.30 ile 06.00 arasında olduğunu belirten Britisih Airways, bu seferlerin yarısını kendisinin düzenlediğini ve başka türlü sefer düzenlemenin imkansız olduğunu savunuyor.

United Airlines`ta yeni önlemler
ABD`ye karşı 11 Eylül`de girişilen saldırılarda 2 uçağı kaçırılan ve biri Dünya Ticaret Merkezi`ne intihar dalışı yapan, diğeri de Pennsylvania yakınlarında düşen United Airlines şirketi, uçakların kokpit kapılarının kalın metal çubuklarla güçlendirileceğini bildirdi. Havayolu şirketinden yapılan açıklamada, deneme amacıyla şimdiden 2 uçağın kokpit tarafına 75 cm kalındığında metal çubuklardan takıldığı belirtildi.

Şirket yetkilileri, ``bu önlemin ne kadar işe yarayacağını ve Amerikan Federal Sivil Havacılık Yönetimi FAA`nın bu sistemi kabul edilebilir bulup bulmadığını görmek istediklerini`` belirttiler. Yetkililer, FAA`nın onay vermesi durumunda tüm filoda aynı uygulamaya geçeceklerini kaydettiler. United Airlines`ın 500`den fazla uçağı bulunuyor.

Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
1.007 TL        
BORSA
999 TL        
DOLAR
1.003 TL        
EURO
999 TL        
ALTIN
 
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.