07.05.2000 - 00:00 | Son Güncelleme :
CARSI BUYUK MAGAZACILIK: Perakende sektorunun onemlikuruluslarindan Carsi Buyuk Magazacilik yeni bir atilim icinde... Yaklasik bir yildir ciddi bir calisma icinde olan Carsi calismalarini tamamlayarak yeni yatirimlara start verdi... Yeni yatirimlarda agirlik yeni formatlarda olacak. Carsim ve Supercarsi adli yeni magazlaari hayata gecirecek olan sirket, gida isine de giriyor. Bu yil 230 milyon dolar ciro hedefleyen sirket yatirimlarin meyvesini 2001 yilinda almayi hedefliyor. Bu yatirimlarla sektordeki oncu kimliklerini guclendireceklerini soyleyen Genel Mudur Salem Isik, `Carsi`yla gidemedigimiz yerlere yeni formatlarla gidecegiz. Ayrica gida ile cekim merkezi yaratacagiz. Bu da Carsi`nin buyumesini hizlandiracak` diyor. Yeni projelerin mimari Selim Isik`la, yatirimlardan beklentilerini ve 2000`li yillarda Carsi`nin gelecegi yerleri konustuk.
Isik, Biz Turkiye`deki gelismeleri yasamaktan ote yonlendiren bir kurulusuz. Boyle baktigimiz zaman `Onumuzdeki bes yil icinde gelmemiz gereken buyukluk nedir` sorusunu sorduk. Carsi Buyuk Magaza formatiyla gidebilecegimiz yerleri, yatirimlari ve dolayisiyla erisebilecegimiz buyuklugu gorduk. Bunu yeterli bulmadik ve format farklilastirmasina gitmeye karar verdik. Calismalarda giyimde en kuvvetli oldugumuz urunleri alip, yeni, ozel markalarla ve piyasa markalariyla harmanlayip yeni bir konsept yaratabilir miyiz diye baktik ve buradan `Carsim` dogdu. Tamamen giyim satilacak. Carsim`lar yuzde 80 seviyelerinde ozel marka agirlikli olacak. Ozel marka buyuk magazaciligin onemli araclarindan biridir. Evet yeni bir marka yarattik. Adini da `benim` koyduk. benim Carsim`larin ozel markalari icinde cok ozel bir pay alacak. benim genc veya genc gorunumlu olanlara hitap eden bir urun. Ayrica fiyatlari da cok uygun. Piyasadaki fiyatlarin tepe noktasini 100 olarak alirsak Benim`in 20`ye oturacak. Erkek ve cocuk icin de Benim seviyesinde yeni marka yaratma calismamiz var. Yani Carsim`in icinde birtakim hesapli piyasa markalari yer alacak. Cok aydinlik farkli, net bir magaza atmosferi yaratacagiz. benim`in hem tasarimi hem uretimini yaptirmak icin Cotton firmasiyla anlattik. Carsimlari cok hizli kosturmak istiyoruz. Hedefimiz Carsim`i uc yil icinde 25 magazala 100 milyon dolar seviyesinde ciroya ulastirmak. boyle bir potansiyeli de gorduk. Bu magazlaarin bir kismi Istanbul, Ankara ve Izmir gibi metropollerde, diger bolumleri de Anadolu`nun potansiyel tasiyan illerinde acilacak. Ilk Carsim`i Ekim 2000`de hayata gecirecegiz. Ankara Kizilay magazamizi da Carsim`a cevirmek istiyoruz. Carsim`lar ana faaliyetimiz icinde onemli bir yer tutacak. bunun icin carsim icinde yeni bir parkur yaratacagiz o da `Sampiyon`. Carsim`in buyume stratejilerinden biri de gida perakendecileri ile isbirligi. Bu kapsamda Carrefour`la da bizim cok yakin iliskilerimiz var. turkiye`de alisveris merkezi yatirimlarinin onemli bir kisimi gida perakendecileri yapiyor. Sampiyon`un da Turkiye`de bir buyume atagi baslatacagi biliyorduk. Dolayisiyla Carsim ve Sampiyon`u en azindan parkurun bir bolumunde beraber kosturabilir miyiz diye dusunduk. Isbirligimiz iki tarafi olabildigince serbest kilan bir isbirligi olaca. Arti degerlerden birlikte yararlanmayi planliyoruz. bu teklifi Carrefour`a goturduk cok pozitif baktilar. Planimiz Sampiyon`u ortalama 2 bin-2 bin 500 metrekare alan icinde olusturmak.
Uzerinde calistiginiz diger bir onemli format olan Supercarsi hakkinda bilgi verir misiniz?: Bu daha buyuk bir komsept. 8 ila 10 bin metrekare arasinda olacak. Burada gidaya, beyaz esya ve kahverengi esyaya da yer verecegiz. Mecut carsi magazalarinin ustune bu ineteler de eklendiginde daha guclu bir cekim merkezi haline gelecek. Supercarsi, Carsim kadar oldugunlastirdigimiz bir konspet degil. Bu kounda gida isini yapabilecegimiz gida perakendecisi arayisimiz suruyor. Cunku gida know-how`u bizde olan bir sey degil. Gda Supercarsi`larin icinde yuzde 20-25 yer tutacak. Butun gruplarla gorusuyoruz, henuz netlesmis bir isim yok. 2000 yili icinde belki bir tane olabilir ama asil buyumemizi 2001 ve sonrasinda yapacagiz. Burada cok magaza gibi bir hedefimiz yok. Bizim asli amacimiz onemli stratejik noktalarda, konsepti cok iyi anlatacak guclu, hemen ses getirecegik magazalar acmak.
Yeni Carsi`nin mevcuz magazalari geride mi kalacak?: Hayir, Carsi hic geride kalmayacak. Carsi`nin urun yapisini, sunusunu v ehizmet bicimini yeniden tarif ettik. Bunun getirecegi cok onemli seyler var. Yani Carsi lider konumunu surdurecek. 2001 yilinda iki-dort arasinda Carsi magazasi acabiliriz. Su anda sekiz Smart magazamiz var. Smart`lar toplam Carsi butcesinin icinde yuzde 6-7 civarinda bir buyukluge sahip. Yeni outlet magazalari acilirsa ve onemli yol kavsaklarina yatirim yapabiliriz. Biz gelecek tasarimina yatirim yapiyoruz. Ancak yine de bu yil yaklasik 6 milyon dolarlik yatirim yapacagiz. Carsim`lar icin yarim milyon dolar civarinda yatirim yapacagiz. 2000 cok onemli bir gecis yili. Su anda uygulanan politikalarin dogru oldugunu dusunuyorum. bu nedenle programi destekliyorum. Bizim satislarimiz mevsimseldir. Ilk uc aylik donemde ucuzluk doneminden cikildigi icin bilancolar olumsuz olur. Bizim performansimiz gerek ciro gerek karlilik yilin ikinci yarisi ve son ceyreginde artar. 230 milyon dolar, yani yaklasik 140 trilyon lira ciro hedefimiz var. Bunun birtakim gelismelere gore asilma olasiligi da var. (PARA-- BORSAMARKET)


Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
1.031 TL        
BORSA
999 TL        
DOLAR
1.009 TL        
EURO
1.001 TL        
ALTIN
 
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.