`Fedakârlık yapıp fiyatı düşürdük`
Suzuki Türkiye, geçen yıl yüzde 4.2 daralan pazarda satışlarını yüzde 40 artırarak 3 bin 700 adede çıkardı. Suzuki, Türkiye`de 25. yılını kutladığı 2008`e de SX-4 modelini pazara sunarak başladı. Şirket bu yıl da yüzde 40 büyüme hedefi koydu.
Suzuki Türkiye Murahhas Azası Ali Savcı, Türkiye`de Suzuki`nin dünyadaki pazar paylarına uygun bir hedef çizdik. Gelişmelere bağlı olarak satışlarımızı 2007 yılına göre yüzde 10 ile yüzde 40 arasında artıracak strateji ve taktikler belirliyoruz dedi.
Suzuki bineğe yöneldi
Savcı bu yıl 4 binin üzerinde satışa ulaşacaklarını açıkladı. Savcı, satışlarına Fiat ile Suzuki`nin birlikte geliştirdiği ve her şirketin kendi logosunu kullandığı SX-4`ün büyük katkı sağlayacağını söyledi. Fiat Sedici ismini verdiği aracı geçen yıl pazara sunmuştu. Fiat, 4x4 olarak getirdiği Sedici`yi 39 bin YTL`den satışa sunuyor. Suzuki ise sadece 4x2 olan SX-4`ün HB`i 28 bin 350, sedanı ise 29 bin 300 YTL`den satıyor.
Ali Savcı, SX-4 için Japonya ile birlikte fiyatlandırma stratejisi uyguladık ve iki taraf da fedakarlık yaptı. Çok rekabetçi bir fiyatla getirdik. Suzuki`nin Türkiye`de binek otomobilde genişleme stratejisi var diye konuştu.
Bu araç bizim için çok önemli diyen Savcı, Suzuki`nin planlarını şöyle açıkladı: Suzuki`nin 5 yılda 2.5 milyon araç üretme hedefi var. Suzuki`nin Avrupa`daki gücünü bineğe ayırdı. Bu yılın sonunda Splash gelecek. A-Star ve ardından D segmentinde yeni bir otomobil olacak.