Oyak Renault yeni Megane`ı bekliyor

22.10.2002 - 10:11 | Son Güncelleme :

Oyak Renault GM Correze, önümüzdeki yıl üretime başlanacak olan yeni Megane Sedan ile ihracat yapılan ülke sayısının 75`e çıkarılacağını söyledi

Oyak Renault Genel Müdürü Dominique Correze, ilk prototipleri gerçekleştirilen ve önümüzdeki yıl üretime başlanacak olan yeni Megane Sedan ile ihracat yapılan ülke sayısının 55`ten 75`e çıkarılacağını söyledi.

Correze ile Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar, düzenledikleri sohbet toplantısında, şirketlerin faaliyetleriyle ilgili açıklamalardabulundular.

Oyak Renault Genel Müdürü Correze, Türkiye`de yaşanan sıkıntılarınardından otomotiv, tekstil ve beyaz eşya üreticileri gibi ihracat yapan sektörlerin krizi olumlu bir şekilde geçirmekte olduklarına işaret ederek, yatırımlar konusunda otomotivin farklı bir yönünün bulunduğunu, kendilerinin de krizde en fazla yatırım yapanlar arasında yer aldıklarını anlattı.

Türkiye`de geleceğe güvenle baktıklarını da vurgulayan Correze, Toyota`nın Genel Müdürü ile yaptığım bir görüşmede, bana onların da Türkiye`de ciddi yatırım projeleri olduğunu söyledi diye konuştu.

Correze, sanayiye yapılan yatırımların uzun vadeli olduğuna dikkatçekerek, Bir kere karar alınınca bu gerçekleştirilir. Bu yolda sıkıntılar, engeller çıksa bile bunu aşmayı bilmeniz gerekiyor` dedi.

Dominique Correze, sadece Türkiye`de üretilerek, dünyaya ihraç edilecek olan yeni Megane Sedan projesi kapsamında 150 milyon doların üstünde yatırım yapmakta olduklarını ifade ederek, şunları söyledi: Bu yatırım, gerek üretim, gerekse modernizasyon için yapılıyor. Bunlar önemli bir yatırım paketi oluşturuyor. Bu 150 milyon doların büyük kısmı krizin en yoğun yaşandığı 2001`de gerçekleştirildi. Özellikle otomotiv sanayinde üretim faaliyeti bir lokomotife benzer. Harekete başlayınca kolay duramaz. Bu nedenle yatırımları durdurmamız da söz konusu olamazdı.

Yeni Megane projesinde üretime 2003`ün Nisan ayı itibariyle başlanacak. Ayrıca, geçen pazartesi günü ilk prototipleri de gerçekleştirdik. Yeni otomobilin yerlilik oranının yüzde 63`ler seviyesinde olacağını ve üretim sayısı arttıkça yerlileştirmenin de kolaylaştığınadikkat çeken Correze, Oran arttıkça bu işi üstlenen yan sanayi sadece bize satış yapmıyor, diğer ülkelere de ihracat yapabiliyor. Bu da çok önemli dedi. Correze, yeni modelin üretim adedinin önceki modelden daha fazla olacağına işaret ederek, önümüzdeki yıl Nisan ayında üretimine başlacakotomobilin Eylül ayında da piyasada olacağını bildirdi. Dominique Correze, Halen 55 ülkeye ihracat yapıyoruz, 2003`te üretimine başlayacağımız yeni Megane Sedan ile ihracat yapılan ülke sayısını 75`e çıkaracağız şeklinde konuştu.

MEKSİKA NİSSAN`A PARÇA SATIŞI

Bu yılki toplam üretimlerinin 2001`in de üzerinde olacağını ve 100bin adedi aşacağını anlatan Correze, Clio Symbol`ün yanı sıra motor veparça ihracatının da sürdüğünü, yeni ülkelere ulaşıldığını bildirdi. Correze, CKD ve parça ihracatımız artıyor ve kalitemiz en üst seviyede bulunuyor. Oyak Renault birçok fabrika için pilot fabrika olmuştur. Rusya`ya da CKD ihracatı başlattık. Geçen yıl ihracat ciromuz 740 milyon Euro`ydu. Bu yıl da aynı seviyeye doğru gidiyor dedi. Clio Symbol`ü bazı yeni ihracat pazarları için de hazırladıklarını, bu pazarlar arasında Körfez ve Ortadoğu ülkelerinin yer aldığını dile getiren Correze, bazı ülkelerde ürettikleri araçları Nissan şebekesinden de yararlanarak pazarlayacaklarını bildirdi. Dominique Correze, Oyak-Renault`un Meksika`da Nissan`a parça ihraçetmeye başladığını ve bu ülkede üretilen bazı modellerde kendilerinin parçalarının kullanıldığını açıkladı. Renault`un büyük ikmal sistemi içinde Oyak-Renault`un büyük bir payı bulunduğunu dile getiren Correze, diğer ülkelerle rekabet halindebu sevkiyatları artırmak istediklerini bildirdi.

SİYASİ PARTİLERE ESKİ ARAÇLARIN YENİLENMESİ TEKLİFİ

Renault-Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar da bu yıl pazarda en yakınrakiplerinden 7-8 puan arayla ve yüzde 20 pazar payı ile yine birinciliği hedeflediklerini bildirdi. Sektör olarak Türkiye`nin bir an önce ekonomik ve siyasi istikrarakavuşturacak siyasi aritmetiğe sahip bir Meclis ile yönetilecek hale gelmesini beklediklerini ifade eden Aybar, Türkiye`nin varolan dinamiklerinin kriz ortamının daha çabuk iyileşmesi ve normale dönüş için ümit verdiğini vurguladı. Otomotiv Distribütörleri Derneği olarak bir ay önce bütün siyasi parti liderlerine 13 konuda ortak görüşleri ilettiklerini ve bunların çözümlerine parti programlarında yer verilmesini istediklerini anlatanAybar, kendilerinin sadece, sektörün gelişmesi ve ekonominin istikrarlı bir büyüme trendine girmesi için hükümetlerin gerekli altyapıyı oluşturmasını beklediklerini söyledi. Aybar, teklifler içinde dünyada çeşitli ülkelerde uygulanan ve başarılı olan, eski araçların trafikten çekilerek, vergi teşviği ile yenilenmesinin de yer aldığını kaydederek, 14-21 yaş arasındaki araçların yenilenmesinde yüzde 50 ÖTV indirimi, 21`den fazla yaştaki aracını yenileyenler için de yeni araç için ÖTV alınmamasıönerisinde bulunduklarını anlattı. Bu konumdaki yaklaşık 400 bin otomobilden sadece yüzde 10`unun bileuygulamadan yararlanmasının sektör için çok şey ifade edeceğini vurgulayan Aybar, Türkiye`de otomobilin hala lüks olarak görüldüğünü ve bunun mantıkla açıklanamayacağını söyledi.
Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
9.606 Değişim: -0,82% Hacim : 56.941 Mio.TL Son veri saati : 17:36
Düşük 9.567 16.09.2024 Yüksek 9.720
Açılış: 9.687
33,9876 Değişim: 0,28%
Düşük 33,8212 16.09.2024 Yüksek 34,0577
Açılış: 33,8935
37,8383 Değişim: 0,63%
Düşük 37,5261 16.09.2024 Yüksek 37,9334
Açılış: 37,601
2.817,52 Değişim: 0,28%
Düşük 2.803,66 16.09.2024 Yüksek 2.830,22
Açılış: 2.809,65
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.