Kodak: Türkiye pazarı hızlı büyümeye geçti

07.08.2003 - 11:50 | Son Güncelleme :

Kodak`ın Başkan Yardımcısı Amal Jajodra, ‘‘Türkiye, hızlı büyüyen pazarlar arasına girdi. Türkiye, bizim açımızdan gelecekte de büyüme potansiyeline sahip görünüyor. Fantastik bir ülke olan Türkiye`ye özel bir önem veriyoruz’’ dedi.

GELECEK yılki strateji ve planlarını görüşmek üzere 100 ülkenin sorumlu genel müdürlerini 3 gün süreyle İstanbul`da toplayan Kodak`ın Pazarlama`dan Sorumlu Başkan Yardımcısı Amal Jajodra, Türkiye`nin Kodak için çok önemli bir pazar olduğunu söyledi.

Kodak`ın Türkiye`yi gelişmiş ve gelişen pazarlar arasında gördüğünü ifade eden Amal Jajodra, Türkiye`nin teknolojik değişim ve gelişmelere kolay uyum sağladığını kaydetti. Türkiye`de daha hızlı büyümek için özel programları olduğunu belirten Jajodra şöyle konuştu: ‘‘Türkiye`de dijital fotoğraf makinaları satıyoruz. Dünyada dijital fotoğraf makinalarını duymamış ülkeler var. Türkiye`de sektör lideriyiz ve bunu sürdürürken, volümü ve gelirleri artırmayı hedefliyoruz. Türkiye pazarı bizim açımızdan büyüme potansiyeline sahip ve gelecekte çok daha iyi olacağını düşünüyorum. Türkiye bu yıl hızlı büyüyen pazarlar arasına girdi.’’

Türkiye`nin dünyanın en ilginç ülkelerinden biri olduğunu söyleyen Jajodra, ‘‘Doğu ve batının buluştuğu, harmanlandığı fantastik bir yer burası. Kültür, müzik, kıyafet, yemek ve aklınıza ne gelirse, her şey bir karışım burada. Türkiye`nin inanılmaz fantastik bir büyüsü var’’ dedi.

2001 ekonomik krizin ardından gerileyen Türkiye ekonomisinin çabuk toparlandığını ifade eden Jajodra, yıllar sonra Türk Lirası`nın değer kazandığına dikkat çekti. Ekonomide hálá çözülmesi gereken bir takım sorunlar olduğunu da vurgulayan Jajodra, gidişin iyi olduğu yönünde işaretler olduğunu söyledi.

Jajodra, fotoğrafçılıkla ilgili her şeyi tüketiciler açısından daha kolay hale getirmek için çalıştıklarını, sektörde ilklere imza attıklarını söyledi. Dijital fotoğraf makinalarının da ilk üreticisi olduklarını vurgulayan Jajodra, hemen hemen dünyanın her ülkesinde faaliyet gösteren şirketin 75 bin çalışanıyla fotoğrafçılık alanında lider olduğunu kaydetti.

Jajodra, Kodak`ın dünya genelindeki cirosunun 13 milyar dolar, ka*rının ise 1 milyar dolar olduğunu ve 800 milyon dolarlık bir bütçeyi araştırma ve geliştirmeye ayırdığını vurguladı.

Bu yıl Türkiye`de 50 milyon doları buluruz

KODAK Türkiye Genel Müdürü Emre Sayın, 2003 yılı için 50 milyon dolar ciro hedeflediğini söyledi. Sayın, ‘‘Önceki yıla oranla şirket cirosunu yüzde 50 arttırdı. Bu global grup içindeki en büyük oran’’ dedi. Cironun yüzde 70`inin fotoğraf ürün grubundan elde edildiğini bildiren Sayın, Kodak`ın Türkiye`de profesyonel, tüketici ve sağlık görüntüleme alanlarında pazar lideri olduğunu kaydederek, sektöründe yüzde 60`la en çok bilinen marka olduğunu söyledi.

Türklerin yüzde 60`ı fotoğraf çekmiyor

TÜRKİYE`nin fotoğraf çekmeyen bir toplum olduğunu söyleyen Kodak Türkiye Genel Müdürü Emre Sayın, şöyle konuşu: ‘‘Profesyonel fotoğrafçılık çok iyi bir düzeyde. Düğün, mezuniyet, vesikalık için stüdyolara gidip fotoğraflar çektiriyoruz ama toplum olarak fotoğraf çekme alışkanlığımız yok. Bir yılda aile başına bir makara film harcıyoruz. Yüzde 60`ımız fotoğraf çekmiyor. Bu ciddi bir büyüme potansiyeline işaret ediyor.’’

Fotoğraf çekmenin toplum moraliyle çok ilgili olduğunu da vurgulayan Sayın, ‘‘1999 depremi ve 2001 ekonomik krizinin sancılarının yaşandığı dönemlerde Türkiye`de fotoğraf çekilmedi. İnsanlar mutsuzken fotoğraf çekmez ve çektirmezler’’ dedi.
Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
10.136 Değişim: -0,81% Hacim : 83.662 Mio.TL Son veri saati : 17:37
Düşük 10.122 13.05.2024 Yüksek 10.289
Açılış: 10.251
32,2091 Değişim: 0,00%
Düşük 32,1127 13.05.2024 Yüksek 32,4031
Açılış: 32,2081
34,8284 Değişim: -0,09%
Düşük 34,5843 13.05.2024 Yüksek 34,8565
Açılış: 34,8565
2.426,62 Değişim: -0,73%
Düşük 2.419,42 13.05.2024 Yüksek 2.463,16
Açılış: 2.444,47
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.