İşte sektörlere göre kâr etmenin yolları...

14.02.2015 - 06:50 | Son Güncelleme :

11 ayrı sektörde sağlıklı kârın formülü...

<ımg class="yeniImg" border="0" src="http://i.bigpara.com/i/55big/buyume_123.jpg">

Kâra geçmenin formülü her sektörde farklılık gösteriyor.

İşte 11 ayrı sektörde sağlıklı kârın formülü...

PİYASALARDAKİ SON DURUM İÇİN TIKLAYIN...



<ımg class="yeniImg" border="0" src="http://i.bigpara.com/i/55big/beyaz_et.jpg">

Beyaz Et

Kârlılığı korumak için üretimdeki kapasite kullanım oranı yüzde 75'in altına düşmemeli.



<ımg class="yeniImg" border="0" src="http://i.bigpara.com/i/55big/euro_650_8962.jpg">

Faktoring

Yaygın şube ağı, KOBİ segmentindeki şirketlere ulaşma kabiliyeti, henüz faktoring yapmamış müşterileri portföyüne alma oranı, sürekli müşteri kazanımı ve yeterli öz kaynak.



<ımg class="yeniImg" border="0" src="http://i.bigpara.com/i/55big/giyim_123.jpg">

Hazır Giyim

Ciro-kira dengesi oranı kitle markalarında yüzde 8-10 olmalı. Orta ve üst segmentte yüzde 14'e kadar tolere ediliyor. Lükste ise yüzde 18-20'lerde olabilir.



<ımg class="yeniImg" border="0" src="http://i.bigpara.com/i/55big/konut_ev_650_7.jpg">

Konut

Metrekare büyüklüğünde net-brüt farkı yüzde 15-25 ise kârlılıkta sıkıntı olmuyor.



<ımg class="yeniImg" border="0" src="http://i.bigpara.com/i/55big/kuruyemis.jpg">

Kuruyemiş


Sağlıklı kârlılık için dağıtım kanalında zincir marketlerin ortanı yüzde 20-25'i geçmemeli. İhracatın payı yüzde 20 olmalı.



<ımg class="yeniImg" border="0" src="http://i.bigpara.com/i/55big/kamyon650.jpg">

Lojistik


Vergi öncesi kârlılığın yüzde 10, genel yönetim giderlerinin ciroya oranının ise yüzde 5 civarında olması gerekiyor.



<ımg class="yeniImg" border="0" src="http://i.bigpara.com/i/55big/avm_11.jpg">

Organize Perakende


Kira tutarı cironun yüzde 3'ünü geçmemeli veya 1 aylık mağaza kirası 1 günlük ciroyu aşmamalı.



<ımg class="yeniImg" border="0" src="http://i.bigpara.com/i/55big/araba_333.jpg">

Otomotiv


Ana formül: Satış fiyatı-maliyet=kâr. Kârlılığı korumanın veya artırmanın yolu ise maliyetleri azaltmaktan geçiyor.



<ımg class="yeniImg" border="0" src="http://i.bigpara.com/i/55big/ozel_hastane.jpg"> 

Özel Hastane


120-140 yataklı bir hastanenin operasyonel kâra geçmesi için gereken aylık ciro, yaklaşık 3 milyon TL.



<ımg class="yeniImg" border="0" src="http://i.bigpara.com/i/55big/sigorta_46.jpg">

Sigorta

Elementlerde banka dağıtım kanalı yoksa en az 500 milyon TL prim üretimi ve 500 aktif acente olmalı. Oto sigortalarının toplam prim üretimindeki payı ise yüzde 50'nin altında kalmalı. 



<ımg class="yeniImg" border="0" src="http://i.bigpara.com/i/55big/ucakkkk_78.jpg">

Sivil Havacılık


Dar gövde uçaklarda yüzde 50, geniş gövde uçaklarda yüzde 60'larda doluluk oranı olmalı.

THY CFO'su Coşkun Kılıç, Toyota Otomotiv CEO'su Orhan Özer, TEB Faktoring Genel Müdürü Çağatay Baydar ve daha birçok isim, kârlılık politikalarıyla ilgili ne söyledi?

Kaynak: Yasemin Erdoğan/Capital


Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
9.771 Değişim: -1,67% Hacim : 73.772 Mio.TL Son veri saati : 17:57
Düşük 9.769 06.09.2024 Yüksek 9.981
Açılış: 9.936
33,9762 Değişim: 0,11%
Düşük 33,8821 06.09.2024 Yüksek 34,0638
Açılış: 33,9376
37,6709 Değişim: -0,39%
Düşük 37,6144 06.09.2024 Yüksek 37,9497
Açılış: 37,8188
2.727,45 Değişim: -0,69%
Düşük 2.714,41 06.09.2024 Yüksek 2.762,79
Açılış: 2.746,46
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.