Hazirandan sonra krizden eser kalmaz

19.04.2002 - 10:02 | Son Güncelleme :

Türkiye`de krizin bu kadar uzun sürmesine anlam veremediğini belirten Tofaş CEO`su Antonio Bene, ekonomik krizin hazirandan itibaren aşılacağını düşündüğünü söyledi.

Tofaş CEO`su Antonio Bene, Türkiye`de yaşanan ekonomik krizin Haziran ayından itibaren aşılacağı düşüncesinde olduğunu belirterek, ‘‘Tabii bunun için de toplumun psikolojisini tekrar düzeltmesi, hükümetin vergilendirme rejimiyle de olsa yeni bir kombinasyonla bu krizin aşılmasına destek vermesi lazım’’ dedi.

Tofaş Türk Otomobil Fabrikası A.Ş. Olağan Genel Kurul Toplantısı sonrasında soruları yanıtlayan Bene, Doblo`nun yanı sıra yeni bir modelin Tofaş`a verilmesine ilişkin bilgi verirken, Doblo imalatından sonra 80-100 bin arası bir üretim kapasitesi bulunduğunu ve bu üretim kapasitesini doldurmak için Fiat`la görüşmeler yaptıklarını söyledi.

Tofaş`ın Doblo üretimine ilişkin Fiat dünyası içinde Brezilya, Polonya ve İtalya alternatifleriyle karşılaştırıldığını belirten Bene, ‘‘Tofaş gerek maliyet gerek kalite performansı olarak diğer üretim merkezlerine göre daha iyi olduğu için seçilmişti. Dolayısıyla burada da yeni bir ürün almak için çalışmalarımız devam ediyor. Yeni bir ürünü almak arzusundayız’’ diye konuştu.

Türkiye`nin çok büyük bir kriz yaşadığını ancak krizin bu kadar sürmesi için bir sebep olmadığını ifade eden Bene, şöyle konuştu:

‘‘Türkiye çalışmaya devam ediyor. Benim görüşüm krizin haziran ayından itibaren artık aşılacağı. Tabii bunun için de toplumun psikolojisini tekrar düzeltmesi lazım. Hükümet`in vergilendirme rejimiyle de olsa yeni bir kombinasyonla bu krizin aşılmasına destek vermesi lazım. Otomotiv sektöründe Ford, Renault, Toyota ve Tofaş bu ülkede yatırım yapmışlar ve yapmaya devam etmektedirler. Bu da duydukları güveni gösteriyor.’’

İHRACAT REKORU

Tofaş 2001 yılında iç pazarda yaşanan yüzde 70`lik talep daralmasını, ihracata yönelerek aştı. Tofaş`ın 2001 yılı ihracatı geçen yıla oranla yüzde 190 artarak 686.3 milyon dolara ulaştı.

Raporda, üretimine 2000 Eylül`ünde başlanan Fiat Doblo`nun ilk 1 yıl içinde 100 bin adet üretilerek bir `rekora` imza attığı belirtildi. Üretimin yüzde 90`lık bir kesiminin 43 ülkeye ihraç edildiği belirtilen raporda, Avrupa ülkelerine gönderilen Doblo`ların ise toplam ihracatın yüzde 83`ünü oluşturduğu ifade edildi.

Tofaş 598 milyar lira zarar etti

Genel Kurul`a sunulan faaliyet raporuna göre, 2000 yılında 27 trilyon 107 milyar 27 milyon lira kár kaydeden Tofaş, 2001 yılında 598 milyar 845 milyon lira zarar etti.

Genel Kurul`a sunulan 2001 yılı Faaliyet Raporu`nda ekonomik durum dünya ve Türkiye açısından değerlendirildi.

Raporda, 2001 yılında ekonomik krizi en yoğun yaşanan sektörlerden birinin otomotiv olduğu ifade edilerek, 2001 yılında iç talebin yüzde 70 oranında daralarak 133 bin 570 adete gerilediği belirtildi. İç pazarda ithal otomobillerin de yüzde 55.7 pay aldığı kaydedilen raporda, 2001 yılında yerli otomobil üreticilerinin kapasitelerinin sadece yüzde 8.5`ini kullanabildiği, Tofaş`ın bu kriz ortamından ihracatını dolar bazında yüzde 190 artırarak 686.3 milyon dolara çıkararak çıktığı ifade edildi.

Raporda, 2001 yılında Tofaş`ın net satış cirosunu geçen yıla oranla yüzde 119.8 oranında artarak 1 katrilyon 102 trilyon liraya ulaştırdığı belirtildi.

Doblo başarısı Tofaş`a yeni model kazandırdı

Koç Holding CEO`su ve Tofaş Yönetim Kurulu Üyesi Bülend Özaydınlı Tofaş`ın geçtiğimiz yıl daralan pazara karşın ihracatla üretimini artıran tek şirket olduğunu söyledi. 2002 yılının 2001 yılından daha olumlu olması gerektiğini kaydeden Özaydınlı, bunun otomotiv sektörü ve Tofaş`a yansıyacağına işaret etti. Doblo`nun yanı sıra yeni modele ilişkin olarak da Özaydınlı, ‘‘Doblo`nun ciddi bir beğeni kazanmış olması çerçevesinde yeni bir modelin daha Tofaş`ta üretilmesi gündemdedir. Bu konuda çalışmalar sürüyor. Eğer bu projeye karar verilirse 100 bin adet civarında olacaktır’’ diye konuştu.

Nisanda oto pazarı yüzde 50 büyür

Otokoç Genel Müdürü Cenk Çimen, tamamıyle dibe vurmuş olan otomotiv piyasasında, mart ayı başından itibaren bir hareketlenme olduğunu bildirdi. Mart ayında başlayan hareketlenmenin nisan ayında da devam etiğini söyleyen Çimen, ‘‘Ticari vasıtada da hareketlenme olmaya başladı. Ben kademeli olarak iyileşme olacağını tahmin ediyorum’’ diye konuştu.

Nisan ayında pazarın toplamının 12 bin adedin üzerine çıkacağı tahmininde bulunan Otokoç Genel Müdürü, ‘‘Tüm pazar Mart ayına göre yüzde 50`lik bir artış olacaktır. Hiçbir zaman büyük bir sıçrama beklemiyoruz ama kademeli bir iyileşme olacak’’ dedi.

Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
9.916 Değişim: 2,05% Hacim : 115.166 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 9.751 26.04.2024 Yüksek 9.956
Açılış: 9.763
32,4375 Değişim: -0,15%
Düşük 32,3695 26.04.2024 Yüksek 32,6033
Açılış: 32,4865
34,7411 Değişim: -0,66%
Düşük 34,6704 26.04.2024 Yüksek 35,0770
Açılış: 34,9718
2.441,87 Değişim: 0,23%
Düşük 2.430,39 26.04.2024 Yüksek 2.465,28
Açılış: 2.436,22
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.