Dikkat, otomobilinize el konulabilir!

18.11.2016 - 14:03 | Son Güncelleme :
Dikkat, otomobilinize el konulabilir! | Ekonomi Haberleri

Sıfır ithal edilen araçlar ikinci el muamelesi görünce 42 bin kişi kaçakçı durumuna düştü.

Gümrük ve Ticaret Bakanlığı’nın distribütörler dışında, ithalat izin belgeli firmalar tarafından ithal edilen belirli bir segmentin üstündeki lüks araçlara, 2013 yılında yapılan mevzuat değişikliğiyle, ikinci el oldukları gerekçesiyle el koymaya başladı.

Bakanlığın bu uygulaması, 2008 yılından bu yana ithal edilen 42 bin aracın sahibini tedirgin etti.

Haberin Devamı

##$$TASITKREDIWIDGET##$$

Dünya Gazetesi`nden Hüseyin Gökçe`nin haberine göre bugün itibarıyla 12 bin araca el konulurken, geri kalan 30 bin aracın da ithalat zamanına göre incelemeye tabi tutulacağı kaydediliyor. Bu yolla ithal edilen araçlar, birkaç kez el değiştirse bile her sahibi aynı muameleye maruz kaldığı için çok sayıda mağdur ortaya çıkıyor.

Üstelik, bu yolla ithalatın halen devam etmesi, önümüzdeki dönemde yeni mağdurların da oluşması beklentisini arttırdı.

Bugüne kadar çok sayıda ünlü, bu araçlardan kullandığı için, kaçakçı muamelesi gördü ve haklarında davalar açıldı. Kaynakların verdiği bilgilere göre ithal otolarla ilgili süreç şöyle işliyor;

Terminolojide sıfır olarak kabul edilen araçlar, üretildikleri ülkede tescil edildikten sonra ithalat izin belgesi sahibi olan firmalar tarafından getiriliyor ve KDV’si ödendikten sonra milleştirilerek Türkiye’de tescil ediliyor. Gümrük Birliği anlaşması uyarınca gümrük vergisine tabi tutulmayan araçlar için distribütörlerin beyan ettiği fiyat üzerinden veya bunun üzerinde KDV ödemesi yapılıyor.

2013 yılında yapılan bir mevzuat değişikliği ile bu şekilde getirilen araçlar kaçak muamelesi görerek el konulmaya başlandı. Bakanlık, 2008 yılından itibaren 2013 yılına kadar ithal edilen tüm araçları incelemeye aldı. Şu ana kadar 12 bin araca el konuldu. Bu kapsamda 30 bin aracın daha olduğu ifade ediliyor.

Haberin Devamı

Kaynaklara göre sıkıntı ikinci el tanımından ortaya çıkıyor. Trafiğe çıkmasa bile bu araçlar üretildikleri ülkede tescile tabi tutulduğu için, Türkiye’de yapılan incelemede ikinci el statüsünde değerlendiriliyor. Mevcut mevzuata göre de Türkiye’ye ikinci el araç ithalatı, çok özel durumlar dışında yasak. Çelişki de bu noktada ortaya çıkıyor.

Bu yüzden hakkında dava açılmış bir otomobil sahibi, şu ana kadar 12 bin araca el konulmasına rağmen, Gümrük ve Ticaret Bakanlığı’nın halen bu yolla araç girişine izin verdiğini, bunun da yeni mağduriyetlerin oluşmasına yol açacağını kaydetti ve “2008 yılında getirilen bir araç, bugüne kadar 3-4 kez el değiştirmişse, ithalatla hiç ilgisi olmayan son kullanıcıya dava açıyor. Bu kişi de aracı aldığı kişiye dava açıyor. Her dava dosyası için insanların cebinden vekalet ücreti dahil yaklaşık 40 bin lira çıkıyor” ifadelerini kullandı.


Etiketler

Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
10.644 Değişim: 3,14% Hacim : 132.747 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 10.357 17.05.2024 Yüksek 10.652
Açılış: 10.370
32,2020 Değişim: -0,22%
Düşük 32,0915 17.05.2024 Yüksek 32,3224
Açılış: 32,2745
35,0069 Değişim: -0,22%
Düşük 34,9366 17.05.2024 Yüksek 35,1762
Açılış: 35,085
2.498,74 Değişim: 1,32%
Düşük 2.461,93 17.05.2024 Yüksek 2.511,09
Açılış: 2.466,23
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.