ColaTurka pazarın yüzde 25`ine göz dikti

08.07.2003 - 09:53 | Son Güncelleme :

New York`ta çekilen ‘‘pozitif milliyetçi’’ reklam filmiyle kola pazarına da girdiğini duyuran Ülker, uluslararası rakiplerinin payına göz dikti.

Ülker Tüketici Grubu Başkanı Taner Karamollaoğlu, tüketiciden gelen talep üzerine bu alana girdiklerini belirtirken, pazar hedeflerinin yıl sonuna kadar yüzde 25 olduğunu açıkladı.

Geçen yıl Çamlıca gazozu, Sunny ve Link ile gazlı içecek pazarına adım atan Ülker, ColaTurka markasıyla cola pazarına da iddialı bir giriş yaptı. Uluslararası markalara ColaTurka ile rakip olduğunu ilan eden Ülker, ‘‘Türkiye`nin kolası’’ sloganıyla çekilen reklam filmleriyle de dikkatleri üstüne çekti.

Ülker`in yeni ürünü ColaTurka`nın dün yapılan tanıtım toplantısında konuşan Tüketici Grubu başkanı Taner Karamollaoğlu, kola pazarına giriş nedenlerini ‘‘tüketicilerin ısrarlı talepleri’’ olarak açıkladı. Tüm yönetim ve çalışanlarla uzun uzun test ettikten sonra bu ürünü piyasaya sürdüklerini söyleyen Karamollaoğlu, ‘‘Ülker`in dağıtım gücü çok şükür fena değil, her hafta 200 bin noktayı ziyaret ediyoruz. Alleh üretime kolaylık versin, çünkü ürünün performansı çok iyi’’ diye konuştu. Pazarda kuvvetli ve başarılı çalışmalar yapan rakipleri olduğunu dile getiren Karamollaoğlu, ‘‘Yıl sonuna kadar yüzde 25lik bir pazar payı hedefliyoruz’’ dedi.

Ülker Ürün Grup Müdürü Şebnem Nasi de, Türkiye`de gazlı içecek pazarının yüzde 65`ine uluslararası 2 markanın sahip olduğunu belirterek, ‘‘Bu pastanın yüzde 65`inde biz niye yokuz diye sorguladık ve bir kola markası yaratmaya karar verdik’’ dedi. ColaTurka`yı çıkarırken odak noktalarının tüketici olduğunu, tüketici üzerinde yaptıkları araştırmalara göre, piyasada yeni çıkacak ürünün özgünlük ve kendine güven unsurlarını taşımasının ön plana çıktığını anlatan Nasi, ColaTurka`yı ‘‘Bizim kolamız’’ diye nitelendirdi. Deneyenlerin yüzde 80`inin bu ürünü çok beğendiğini, yüzde 84`ünün içimini kolay bulduğunu ifade eden Şebnem Nasi, bu oranlarla yeni ürünlerinin pazar lideriyle aynı değerleri paylaştığını dile getirdi.

Nasi, ColaTurka`nın piyasaya 250, 330 mililitre ve 1,2 ve 2,5 litrelik ambalajlarda çıktığını belirterek, tadın oluşturulması için uzun çalışmalar yapıldığını kaydetti. ColaTurka`nın piyasadaki diğer kolalarla aynı fiyattan raflardaki yerini alırken Tüketim Grup Başkan Yardımcısı Kuthan Erginbilgiç, sadece fiyat rekabeti yapmayacaklarını vurguladı.

Ülker yetkilileri, light ColaTurka`yı da yakında piyasaya süreceklerini belirtirken, üretim, satış, ciro hedefi gibi rakamsal hedefler vermekten

kaçındılar. ColaTurka`nın bir yıla yakın üzerinde çalışarak Türk pazarı için üretildiğini kaydeden Taner Karamollaoğlu, ‘‘Ülker`in 58`den fazla ülkeye ihracatı var, talep gelirse dünyanın her tarafına dağıtım yaparız’’ diye konuştu.

ABD`nin Kemal Sunal`ı ColaTurka`cı oldu

Colaturka reklamlarında, Hollywood komedilerinin ünlü yıldızı Chevy Chase başrolde oynuyor. Amerika`nın Kemal Sunal`ı olarak nitelendirilen Chase`in oynadığı filmde ColaTurka içen Amerikalı Türkleşiyor. Chase dışında, figüranlar dahil toplam 63 Amerikalı oyuncunun rol aldığı filmin yönetmeni ise Sinan Çetin. ColaTurka şarkısının söz ve müziği Özgürkız Nil Karaibrahimgil`e ait. Kubat`ın seslendirdiği şarkıyı düzenleyen ise Jingle House.
Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
10.083 Değişim: 0,00% Hacim : 108.810 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 9.942 29.04.2024 Yüksek 10.083
Açılış: 9.992
32,4504 Değişim: 0,09%
Düşük 32,3626 30.04.2024 Yüksek 32,5202
Açılış: 32,4214
34,7858 Değişim: -0,05%
Düşük 34,6493 30.04.2024 Yüksek 34,9098
Açılış: 34,8027
2.428,76 Değişim: -0,26%
Düşük 2.422,85 30.04.2024 Yüksek 2.442,07
Açılış: 2.435,07
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.