Bakan Karaismailoğlu'ndan Süveyş Kanalı'ndaki kazaya ilişkin açıklama

27.03.2021 - 17:00
Bakan Karaismailoğlu'ndan Süveyş Kanalı'ndaki kazaya ilişkin açıklama | Ekonomi Haberleri

Bakan Karaismailoğlu, "Ülkemiz, başta Türk boğazları olmak üzere tüm kıyılarımızda meydana gelen deniz kazaları ve her türlü acil durumlarda en geç 1-2 gün içinde deniz emniyetini yeniden temin ederek, deniz ticaretinin idame etmesine olanak sağlayacak donanıma sahip" dedi.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, "Ever Given" isimli geminin Süveyş Kanalı'nda karaya oturması sonucu yaşanan sorunlara ilişkin yazılı açıklama yaptı. Kaza tarihi itibarıyla halen 30'dan fazla büyük tonajlı tankerin ve 236 geminin geçiş için kanalın kuzey ve güneyinde beklediğine işaret eden Karaismailoğlu, bu durumun dünya deniz ticaretini olumsuz etkilediğini ve kaybın her geçen gün büyüdüğünü belirtti.

Cuma günü petrol fiyatlarının yüzde 3 arttığına dikkati çeken Karaismailoğlu, şu değerlendirmede bulundu: "Karadeniz ve Akdeniz Suezmax ve Aframax tanker navlunları halen yüzde 70 artmış durumdadır. Avrupa'nın gas oil tedarikinin yüzde 60'ının Asya piyasasından sağlandığı göz önüne alınırsa, bölgede halen az sayıda uygun gemi bulunmasına rağmen aksayan ürün tedarikinin Karadeniz piyasasından sağlanmaya yönelinmesi halinde Türk boğazlarında tanker trafiğinde göreceli artış olacağı öngörülebilir."

Her yıl yaklaşık 18 bin geminin geçtiği Süveyş Kanalı'nda yaşanan kazadan denizcilik ekonomisi ve tedarik zincirinin belirgin şekilde etkilendiğine işaret eden Karaismailoğlu, "Kurtarma çalışmalarının uzaması halinde lojistik koridorunda önemli ve kalıcı etkilere mahal verebilecek olan bu krizi bir an önce çözebilmek tüm denizcilik sektörünün birinci önceliği haline gelmiştir." ifadesini kullandı.

"KAZANIN GLOBAL EKONOMİYE MALİYETİ HAFTALIK 6 İLE 10 MİLYAR DOLAR"

Sigorta şirketlerince kazanın global ekonomiye maliyetinin haftalık 6 ile 10 milyar dolar olarak hesaplandığını bildiren Bakan Karaismailoğlu, şunları kaydetti:

"Söz konusu gemiyi kurtarma ve kanalı açma çalışmaları halen sonuç vermemiş olup tarama gemileri ile geminin oturduğu kara kısmının derinleştirilmesine devam ediliyor. Geminin yükünü hafifletip, geminin su çekiminin azaltılması gibi opsiyonlar da bulunmakta olup henüz böyle bir operasyona başlandığı bilgisi alınmamıştır. Bununla birlikte konteyner gemileri stabilite açısından hassas gemiler olup geminin yakıtının ve dip tanklarında yer alan deniz suyunun boşaltılması gündeme gelse de bu işlemin gemi dengesini bozup daha tehlikeli bir duruma düşüreceği dikkate alınmalıdır."

"TÜM İMKAN VE KABİLİYETLERİMİZLE YARDIMA HAZIRIZ"

Bakan Karaismailoğlu, Türkiye'nin, başta Türk boğazları olmak üzere tüm kıyılarda meydana gelen deniz kazaları ve her türlü acil durumlarda en geç 1-2 gün içinde deniz emniyetini yeniden temin ederek, deniz ticaretinin idame etmesine olanak sağlayacak donanıma sahip olduğunun altını çizdi.

Karaismailoğlu, Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğünce işletilen ve hizmete alındığından beri 25 acil müdahale ve kurtarmayı başarıyla gerçekleştiren Nene Hatun acil müdahale gemisinin Türkiye'ye ciddi avantaj sağladığını belirtti.

Karaismailoğlu, tüm dünya ticaretini etkileyen bu süreçte, "Ever Given" gemisini kurtarmak ve Süveyş Kanalı'nı tekrar gemi geçişlerine uygun hale getirebilmek amacıyla, ilgili makamlardan talep gelmesi halinde Bakanlık olarak bilgi, tecrübe ve operasyon yöntemlerinin paylaşımı da dahil tüm imkan ve kabiliyetlerle yardıma hazır olduklarını ifade etti.


Etiketler

Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
1.432 Değişim: -0,71% Hacim : 11.665 Mio.TL Son veri saati : 17:57
Düşük 1.432 16.06.2021 Yüksek 1.445
Açılış: 1.441
8,5385 Değişim: -0,22%
Düşük 8,4981 16.06.2021 Yüksek 8,5790
Açılış: 8,5574
10,3537 Değişim: -0,28%
Düşük 10,3075 16.06.2021 Yüksek 10,4101
Açılış: 10,3823
509,79 Değişim: -0,33%
Düşük 508,00 16.06.2021 Yüksek 513,34
Açılış: 511,47
bigpara

Copyright © 2021 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.