AVM metrekare verimlilik endeksinde rekor

13.08.2021 - 12:55 | Son Güncelleme :
AVM metrekare verimlilik endeksinde rekor | Ekonomi Haberleri

Haziran 2021 döneminde metrekare verimlilik endeksi, bir önceki ay olan Mayıs 2021 dönemi ile karşılaştırıldığında ve enflasyondan arındırılmadan incelendiğinde yüzde 144,4 artarak 457 puana çıktı, böylelikle son dört yılın metrekare verimlilik endeksi rekoru kırıldı.

Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği ile Akademetre Research tarafından ortaklaşa oluşturulan AVM Perakende Ciro Endeksi'nin haziran ayı sonuçları açıklandı.

Her ay düzenli olarak yayınlanan verilere göre ciro endeksi, Haziran 2021 döneminde, bir önceki yılın aynı ayı ile karşılaştırıldığında ve enflasyondan arındırılmadan incelendiğinde yüzde 101,3 artarak 457 puana yükseldi.

Haberin Devamı

Haziran 2021 döneminde metrekare verimlilik endeksi, bir önceki ay olan Mayıs 2021 dönemi ile karşılaştırıldığında ve enflasyondan arındırılmadan incelendiğinde yüzde 144,4 artarak 457 puana çıktı. Böylelikle, Haziran 2021 döneminde AVM’lerde son dört yılın metrekare verimlilik endeksi rekoru kırıldı. Türkiye genelinde, metrekare verimlilik endeksi, Haziran 2020'de 227 puan, Haziran 2019'da 347 puan, Haziran 2018'de 291 puan olmuştu.

AVM Endeksi verileri ikinci çeyrek bazında da geçen yılın ikinci çeyreği ile karşılaştırıldığında yüzde 106,8 artış göstererek, 2021 ikinci çeyrek döneminde 306 puan olarak gerçekleşti.

İSTANBUL'DAKİ AVM’LERDE KİRALANABİLİR ALAN (METREKARE) BAŞINA DÜŞEN CİROLAR 2 BİN 187 TL OLDU

AVM’lerde kiralanabilir alan (metrekare) başına düşen cirolar Haziran 2021’de İstanbul’da 2 bin 187 TL, Anadolu’da 1.444 TL oldu. Türkiye geneli metrekare verimliliği ise Haziran 2021’de 1.741 TL olarak gerçekleşti.

Çeyrek bazlı metrekare başına düşen cirolarda ikinci çeyrekte bir önceki yılın aynı dönemi ile karşılaştırıldığında ve enflasyondan arındırılmadan incelendiğinde yüzde 107,3’lük bir artış yaşandı. 2021 yılı ikinci çeyrekte metrekare verimliliği 1.167 TL oldu.

Geçen yılın haziran ayı ile karşılaştırıldığında AVM’lerdeki, yiyecek-içecek kategorisinde yüzde 177,7, giyim kategorisinde yüzde 125,2, ayakkabı kategorisinde 119,2, diğer kategorisinde yüzde 94,2, hipermarket kategorisinde yüzde 64,9 ve teknoloji kategorisinde yüzde 29,1’lik bir artış yaşandığı görüldü.

Haberin Devamı

Haziran 2021 dönemi, Mayıs 2021 dönemi ile karşılaştırıldığında da yiyecek-içecek kategorisinde yüzde 199, giyim kategorisinde yüzde 169,1, ayakkabı kategorisinde 148,7, diğer kategorisinde yüzde 135,1, teknoloji kategorisinde yüzde 108,2 ve hipermarket kategorisinde yüzde 44,5’lik bir artış yaşandı.

ZİYARET SAYISI ENDEKSİNDE ARTIŞ

Haziran 2021 verileri bir önceki yılın aynı ayı ile karşılaştırıldığında ziyaret sayısı endeksinde yüzde 41,9’luk bir artış olduğu gözlemlendi.
Haziran 2021 döneminde ziyaret sayısı endeksi bir önceki ay ile karşılaştırıldığında yüzde 154,2 bir artış oldu. Ziyaret sayısı endeksinde ikinci çeyrek bazında geçen yılın aynı dönemiyle karşılaştırıldığında yüzde 95,5’lik bir artış görüldü.


Etiketler

Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
9.916 Değişim: 2,05% Hacim : 115.166 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 9.751 26.04.2024 Yüksek 9.956
Açılış: 9.763
32,4375 Değişim: -0,15%
Düşük 32,3695 26.04.2024 Yüksek 32,6033
Açılış: 32,4865
34,7411 Değişim: -0,66%
Düşük 34,6704 26.04.2024 Yüksek 35,0770
Açılış: 34,9718
2.441,87 Değişim: 0,23%
Düşük 2.430,39 26.04.2024 Yüksek 2.465,28
Açılış: 2.436,22
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.