AVM Ciro Endeksi yüzde 19.2 arttı

01.08.2019 - 14:34
AVM Ciro Endeksi yüzde 19.2 arttı | Ekonomi Haberleri

AVM Perakende Ciro Endeksi, 2019 Haziran döneminde bir önceki yılın aynı ayı ile karşılaştırıldığında ve enflasyondan arındırılmadan incelendiğinde yüzde 19,2 artış kaydederek 347 puana ulaştı.

Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD), yaptığı yazılı açıklama ile Akademetre Research'le birlikte oluşturduğu "AYD AVM Perakende Ciro Endeksi"nin Haziran ayı sonuçlarını açıkladı. Buna göre, ciro endeksi 2019 Haziran döneminde bir önceki yılın aynı ayı ile karşılaştırıldığında ve enflasyondan arındırılmadan incelendiğinde yüzde 19,2 artış kaydederek 347 puana ulaştı. Endeks böylece Haziran ayı için yüzde 15,7 olarak açıklanan enflasyon oranının üzerinde seyretti.

Endeks sonuçlarında teknoloji dışındaki tüm kategorilerde metrekare verimliliğindeki yükseliş, enflasyonun üzerinde gerçekleşirken, endeks, ikinci çeyrek bazında da geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre yüzde 19,1 arttı.

AVM'lerde kiralanabilir alan metrekare başına düşen cirolar Haziran 2019'da İstanbul'da bin 542 TL, Anadolu'da bin 174 TL olurken Türkiye geneli metrekare verimliliği ise Haziran 2019'da bin 321 TL olarak gerçekleşti.

Çeyrek bazlı metrekare başına düşen ciro göz önünde bulundurulduğunda, ikinci çeyrekte bir önceki yılın aynı dönemine göre ve enflasyondan arındırılmadan yüzde 18,8'lik artış yaşandı. 2019 yılında ikinci çeyrekte metrekare verimliliği bin 183 TL olarak gerçekleşti ve ikinci çeyrekte metrekare verimliliği, ikinci çeyrek enflasyon oranını aşmış oldu.

METREKARE VERİMLİLİĞİNDE EN YÜKSEK ARTIŞ "HİPERMARKET KATEGORİSİNDE"

Haziran ayında, kategoriler bazında metrekare verimliliğinde en yüksek artış hipermarket kategorisinde yaşandı. Hipermarket kategorisi metrekare verimliliği geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre enflasyondan arındırılmadan yüzde 23,6'lık artış kaydetti.

Geçtiğimiz yılın haziran ayı ile karşılaştırıldığında AVM'lerdeki yiyecek-içecek kategorisi metrekare verimliliği yüzde 23, ayakkabı kategorisi metrekare verimliliği yüzde 22,6, giyim kategorisi metrekare verimliliği yüzde 21,2, diğer kategorisi metrekare verimliliği yüzde 15,7 ve teknoloji kategorisi metrekare verimliliği yüzde 14,3 artış gösterdi.

ZİYARET SAYISI ENDEKSİ, YÜZDE 5,5 AZALDI

Yine Haziran ayı verilerine göre, bir önceki dönemin aynı ayı ile karşılaştırıldığında ziyaret sayısı endeksinde yüzde 5,5'lik, ikinci çeyrek bazında ise geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre yüzde 3,6'lık düşüş yaşandı.

AYD'den yapılan yazılı açıklamada şu ifadeler yer aldı:

"AVM Perakende Ciro Endeksi'nin Haziran ayında yüzde 19,2, ikinci çeyrekte de yüzde 19,1 artarak hem haziran ayı enflasyon oranının hem de ikinci çeyrekteki enflasyon oranının üzerinde artış göstermesi mutluluk verici. Aynı zamanda endeks sonuçları mayıs ve haziran aylarında enflasyon oranlarının üzerindeki artışını da sürdürmüş oldu. 
Kategoriler bazında yüksek artışların hipermarket ve yiyecek kategorilerinde yaşanması ihtiyaç odaklılığı işaret etmektedir. Ayrıca bayram tatilinin yaşandığı haziran ayında insanlar evlerinde ya da dışarıda gıda alışverişine daha fazla odaklanmışlardır. Teknoloji ise kategoriler bazında enflasyon altında artış gösteren tek kategoridir." 


Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
1.376 Değişim: 0,00% Hacim : 15.984 Mio.TL Son veri saati : 17:59
Düşük 1.375 12.04.2021 Yüksek 1.398
Açılış: 1.393
8,1456 Değişim: -0,05%
Düşük 8,1378 13.04.2021 Yüksek 8,1726
Açılış: 8,1495
9,6926 Değişim: -0,25%
Düşük 9,6845 13.04.2021 Yüksek 9,7349
Açılış: 9,7167
453,74 Değişim: -0,07%
Düşük 452,69 13.04.2021 Yüksek 455,52
Açılış: 454,05
bigpara

Copyright © 2021 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.