Bankaların Facebook`taki interaktif yarışı

04.02.2008 - 10:13 | Son Güncelleme :

İnternetin sunduğu pazarlama ve tanıtım olanakları firmaların giderek artan bir oranda ilgisini çekiyor. En yoğun ilgi gösterenlerin başında ise finans ve bankacılık sektörü geliyor.
Özellikle de Facebook bankaların son dönemde ilgi odağı oldu. Tüm dünyada 60 milyon kullanıcısı bulunan Facebook`un Türkiye ağındaki üye sayısı ise 2 milyonu aştı ve bu rakam hızla artmaya devam ediyor. Üstelik de bu üyeler arasındaki ilişkilerin zengin biçimde tanımlanabilmesi ve sunduğu uygulama geliştirme arayüzleri, viral pazarlama anlamında Facebook üzerinde büyük bir fırsat doğuruyor.
Başta bankalar olmak üzere finans kuruluşları da bu alandaki fırsatlardan mümkün olan en etkin şekilde yararlanmaya gayret ediyorlar. İnteraktif ajansı MagiClick Digital Solutions, Facebook üzerinde marka uygulamalarına öncülük ediyor.

`Yeni kuşak iletişim aracı`
MagiClick Kurucu Ortağı ve Genel Müdürü Murat Kalaora, Türkiye`deki internet kullanıcılarının Facebook ve benzeri yeni kuşak iletişim ortamlarına büyük ilgi gösterdiklerini söyledi. Kalaora şöyle devam etti: Bu tip mecraların her yaştan ve her kesimden kullanıcı tarafından yoğun olarak tercih edildiği bir gerçek.
Bu eğilim devam ettiği sürece de bu mecralara yönelik interaktif projeler geliştirilmeye devam edilecek. Hiç kuşku yok ki söz konusu projelerin boyutları ve gördüğü ilgi de giderek büyüyecek. Özellikle de tanıtım ve pazarlama çalışmalarında toplumun geniş bir kesimine ulaşmayı hedefleyen bankalar, bu tip yeni kuşak iletişim ortamlarına daha da fazla önem vermeye başlayacaklar gibi görünüyor.

`Facebook gözardı edilemez`
Murat Kalaora, Facebook ile ilgili de şu bilgileri verdi: Facebook ile ilgili pazarlamacılar açısından söylenebilecek tek bir şey varsa o da şu anda varolan en güçlü viral dağıtım kanalı olduğudur. Ayrıca Facebook aralarında Türkiye`nin de olduğu pek çok ülkede kullanıcı sayısı açısından kritik eşiği çoktan geçmiş ve kendini olası rakiplerinin oldukça ötesine konumlamış durumda. Türkiye ağına kayıtlı kullanıcıların yanı sıra bu ağa kayıtlı olmayan fakat Türkiye`den bağlandığı bilinen kişilerle birlikte şu anda iki milyonun üzerinde kişiden bahsediyoruz ve bu rakam her gün binlerle ifade edilen şekilde artmaya devam ediyor. Dolayısıyla Facebook özellikle şu anda pazarlamacıların gözardı edemeyeceği bir ortam olarak görülüyor.

`Avantaj Toplamaca` fenomeni
MagiClick`in finans sektöründeki firmalar için geliştirdiği en yeni Facebook uygulamasının `Avantaj Toplamaca` oyunu olduğunu söyleyen Murat Kalaora, HSBC Advantage kredi kartı için geliştirilen `Avantaj Toplamaca` oyunu Facebook üzerinde adeta bağımlılık yaratmış ve tam bir fenomen haline gelmiş bulunuyor. Türkiye`deki ilk sosyal `advergame` olarak da tanımlayabileceğimiz bu uygulamayı yalnızca on gün içinde 60 binden fazla kişi yükledi. Üstelik bunlara her gün binlerce kişi ekleniyor. Avantaj Toplamaca ayrıca Facebook`ta hem `iş` hem de `oyun` kategorilerinde en aktif uygulamalar arasında bulunuyor bilgisini verdi.
Avantaj Toplamaca oyununun ilk dönemi 10 Şubat 2008 tarihinde tamamlanacak ve ilk 10 arasına girenler çeşitli ödüllerin sahibi olacak. Oyuna katılmak isteyenlerin www.AvantajToplamaca.com adresini ziyaret etmeleri gerekiyor.
Avantaj Toplamaca oynamak son derece kolay. Oyunda dört ayrı setten oluşan ve 1`den 10`a kadar numaralandırılmış avantaj plakaları var. Başlarken rasgele seçilmiş 10 adet avantaj plakası alıyorsunuz. Yapmanız gereken ise, puan kazanmak için bu avantaj plakalarını belirli bir dizi oluşturacak şekilde yan yana sıralamak. Yüksek puanlara ulaşmak ise stratejik kararlar gerektiriyor. Ama oyunun en eğlenceli ve yenilikçi kısmı ise sosyal boyutu.
Oyunu oynayan ne kadar fazla arkadaşınız varsa kazanma şansınız da o kadar yüksek, çünkü hedeflediğiniz kombinasyonlara ulaşabilmek için gerekli olan plaka değişikliklerini büyük oranda oyuna kayıtlı Faceboook arkadaşlarınızla birlikte gerçekleştirebiliyorsunuz.

Facebook`taki ilk uygulama
Türkiye`de Facebook`taki ilk marka uygulaması, bir diğer ifadeyle bir kurum için tanıtım ve pazarlama amaçlı geliştirilen ilk uygulama Fortis Türkiye Kupası Tahmin Oyunu olmuş. MagiClick uzmanları tarafından hazırlanan uygulama kısa sürede çok büyük bir başarı elde etmiş ve yalnızca bir ay içinde 20 bin Facebook kullanıcısı tarafından oynanmış. Facebook`taki Fortis Türkiye Kupası Tahmin Oyunu üyelerin, kupa maçlarını tahmin etmeye çalıştığı arayüzlerden oluşuyor.
http://apps.facebook.com/fortistk adresinden erişilebilen oyunda maçların ilk yarı sonuçları ve final skorları için tahmininizi yapıyor, maç saatini beklemeye başlıyorsunuz. Doğru tahmin yaptığınız mü-sabaka skorlar için puan kazanıyor ve `Tahmin Liderleri` listesinde üst sıralarda yer almaya çalışıyorsunuz.

Facebook`ta borsa heyecanı
MagiClick`in, Facebook üzerinde geliştirdiği bir diğer uygulama ise Sanal Portföy Yarışmaları adını taşıyor. Adından da anlaşıldığı gibi, yarışmaya katılanlar Facebook`un sanal ortamında en çok kazandıran portföyü oluşturmaya çalışıyorlar. MagiClick uzmanlarının geliştirdiği Sanal Portföy yarışmasının sponsoru ise Finansbank olmuş. Sanal Portföy Yarışmaları uygulamasını yükleyen kişi sayısı 60 bini aşmış bulunuyor. Her ay yeni bir yarışma düzenlenen uygulamaya http://apps.facebook.com/snlportfoy adresinden ulaşılıyor.



`Yatırımı eğlenceye dönüştürüyor`
Finansbank Bireysel Bankacılık Pazarlama Programları`ndan Aysun Kusun, Gelişen teknolojiyle birlikte insanlar vakitlerinin büyük bir kısmını sanal ortamda geçirmeye başladılar. Arkadaşlıklarını, alışverişlerini, bankacılık işlemlerini, eğitimlerini hatta tebriklerini bile sanal ortamda yapıyorlar. İnternet hayatımızın bu kadar çok içine girmiş hatta merkezine oturmuşken, Finansbank olarak biz de dünyada 62 milyon, Türkiye network`ünde 1.6 milyon aktif üyesi olan Facebook`ta yer almak istedik. Teknolojiyi takip eden, yenilikçi ve dinamik bir banka olarak, şu anda çok hızlı gelişen ve popülerliğini koruyan Facebook kanalıyla kişilere kolay ve etkin şekilde ulaşabilmek üzere tanıtım faaliyetlerimizi Facebook üzerinden de gerçekleştiriyoruz diye konuştu.

`Finansbank olarak bir ilke imza attık`
Finansbank olarak kişilere sanal da olsa borsada yatırım yapmayı, kazanmayı, risk almayı eğlenceli bir şekilde sevdirip öğretebilecek olan Facebook`un ilk ödüllü sanal portföy yarışmasına sponsor olduk açıklaması yapan Kusun, Bu projede beklentimiz geniş bir kitleye ulaşarak, etkin bir iletişim kurabilmekti. Bunu da başardığımıza inanıyoruz, çünkü yarışma başladığı ilk gün 10 bin kişi tarafından yüklendi. Şu anda 60 binin üzerinde üyemiz var ve bu rakam her geçen gün artıyor. Finansbank olarak, birçok alanda olduğu gibi Facebook`ta da bir ilki gerçekleştirdik ve ödüllü yarışma sponsorluğuyla ilk ve takip edilen banka olduk. MagiClik, Türkiye`de birçok başarılı işe imza atmış, kendini kanıtlamış bir firma. Facebook`ta yer almanın önemini keşfederek işbirliği içindeki kurumlar için de güzel çalışmalar yaptılar dedi.



`Virüs gibi yayılıyor`
Fortis Kurumsal İletişim Direktörü Arda Öztaşkın şunları söyledi: Tüketici sürekli radar alanımızda. Bizim açımızdan trendler, yaşam biçimleri, sosyal ve kültürel motivasyonlar çok önemli. Tüketicinin takip ettiği, içinde bulunduğu her yeni ortam bizi ilgilendiriyor. Facebook, son dönemde tüm dünyada hızla yayılan bir virüs gibi. Türkiye`de de katılımcı sayısı hızla artıyor.
Kullanıcıların gönüllü olarak bilgisini girdiği, vakit geçirdiği ve hızla yayılan böyle bir sosyal ağ pazarlamacılar için de eşsiz fırsatlar sunuyor. Biz de bundan faydalanmak istedik. Sadece Facebook özelinde bakarsak, Fortis Türkiye Kupası gibi önemli bir sponsorluğumuzun etkisini online mecrayı kullanarak daha da artırmak adına yaptığımız uygulamayı ilk beş günde 8 binden fazla kişi kullanmaya başladı. Elbette burada bir marka olarak dayatma yapmanız söz konusu değil; kişiler gönüllü olarak bu uygulamayı kullanmaya başlıyor ve çevresine yayıyor. Zaten yaptığınız uygulamanın başarısını da bu belirliyor. MagiClick, web tabanlı tüm projelerimiz için uzun zamandır birlikte çalıştığımız iş ortağımız.


Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
1.005 TL        
BORSA
1.000 TL        
DOLAR
1.000 TL        
EURO
1.000 TL        
ALTIN
 

bigpara

Copyright © 2018 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Matriks Bilgi Dağıtım Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.