Kredi kartında prestije düşkünüz!

04.02.2008 - 10:15 | Son Güncelleme :

Kredi kartları gelişen teknoloji ve bankaların müşteri memnuniyeti ilkelerine paralel artık sadece birer ödeme aracı olmaktan çıkarken, bireyler kartlı harcamalarda özel ayrıcalıklar sunulmasını tercih ediyor. Kasım 2007 tarihinde World marka kredi kartlarının tasarımını yenileyerek bireylerin ilgi alanlarına göre çeşitli kulüp üyelikleri seçenekleri sunan Yapı Kredi Bankası Genel Müdür Yardımcısı Nazan Somer, en fazla talebin Gold Club üyeliğine olduğunu söyledi. Son 2 ayda 85 bin kişinin Gold Club üyeliği için başvurduğunu belirten Somer, bu ilginin nedenini “ prestij merakı olarak değerlendirdi. Somer, World’ün marka ve ürün mimarisini önemli ölçüde değiştirdiklerini vurgulayarak, “Daha çok hayat tarzı bazlı bir segmentasyon çerçevesinde kişilerin ilgi alanları ve ihtiyaçlarına yönelik kulüp ve programlar oluşturduk. Kasım ayından bu yana portföyde önemli bir hareketlilik var. 150 bine yakın yeni kulüp ve program üyeliği gerçekleşti” dedi.

FAİZSİZ 100 YTL HARÇLIK

Somer, kulüp üyelikleri içeresinde en göze çarpanların Gold Clup ve Play Clup olduğuna dikkat çekerek, “Gold Club daha çok kişilerin prestij gereksinimlerine hitap eden bir kulüp. Kişiler gelir seviyesinden bağımsız olarak Gold Club üyesi olabilir” dedi. İki ay içinde Gold

Club’a 85 bin, Play Club’a ise 12 bin yeni üyelik gerçektiğini ifade eden Somer, Play Club’un hedef kitlesinin öğrenciler ve genç çalışanlar olduğunu vurguladı. Somer, bu kulübe üye olanlara kontör ve faizsiz 100 YTL harçlık gibi çeşitli avantajlar sunduklarını söyledi. Somer, Travel Club’a da talebin yoğun olduğunu belirtirken, bu programın sadece uçak bileti veya uçuş mili kazandırmadığını, otobüs, tren ve deniz yolculuğunu da kapsadığını aktardı. Önümüzdeki aylarda ‘Arabam’ programının devreye gireceğini kaydeden Somer, “Otomobile ilgi duyan ya da zaman harcayan kişilere belli avantajları bir araya topladığımız bir programı hayata geçireceğiz” diye konuştu. Somer, yıllık kulüp üyelik ücretlerinin ise 10 YTL ile 55 YTL arasında değiştiğini dile getirdi.



Ortalama taksit 6 ay

Ekmeğe, süte kredi kartıyla 12 ay taksit dönemi kapandı. Artık hem işyerleri, hem bankalar hem de tüketicilerin giderek bilinçlendiğini savunan Yapı Kredi Genel Müdür Yardımcısı Nazan Somer, ortalama taksit süresinin 6 ay olduğunu dile getirdi. Somer, “Taksit satın aldığınız mal veya hizmetin ömrüne tekabül eden bir sayıda olduğu zaman anlamlı. Ama bunu aşan sayılar bana göre anlamsız. Buzdolabı alıyorsam 12 veya 24 ay taksit olmasından daha doğal bir şey olamaz. Çünkü onu 10 sene kullanıyorum. Ama ayakkabı alıyorsam 36 ay taksit olmaz” diye konuştu.



Hedef % 10 büyüme

2007 yılında kartlı harcamaların yüzde 37 büyüdüğünü hatırlatan Nazan Somer, 2008 yılı büyüme beklentilerinin ise yüzde 20 olduğunu dile getirdi. Somer, “Çok genç bir nüfusumuz olduğu için kart büyümemiz de devam edecek. Biz Yapı Kredi olarak kart cirosunda yüzde 26 büyüme hedefi koyduk. Kredi kartlarının özel tüketim harcamalarından aldığı payın da yüzde 40’lara gelmesini bekliyoruz. Kart adedinde yüzde 10’luk bir büyüme bekliyoruz. Banka olarak hedefimiz ise yüzde 10-11” dedi.

Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
1.002 TL        
BORSA
1.002 TL        
DOLAR
1.000 TL        
EURO
1.002 TL        
ALTIN
 
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.