10 araçtan biri oto kiracılarda

01.02.2008 - 09:54 | Son Güncelleme :

Tüm Oto Kiralama Kuruluşları Derneği (TOKKDER) Başkanı İlhan Yılmaz, geçen yıl ülke genelinde her `10 araçtan birinin` kiralama sektörüne satıldığını söyledi. Yılmaz, araç kiralama sektörünün 2007 sonu itibarıyla 128 bin araca ve yatırım maliyeti olarak da yaklaşık 5 milyar dolarlık hacme ulaştığını belirtti.
Halen 650`yi aşkın firmanın bin 500`ün üzerinde şubesiyle resmi olarak faaliyet gösterdiğini belirten İlhan Yılmaz, sektörün 128 bin araçla 1 milyar dolarlık bir ciro büyüklüğüne sahip olduğunu ifade etti. Yılmaz, 2010 yılında 320 bin araçla yaklaşık 2 milyar 600 milyon dolar ciro hedeflediklerini kaydetti.

Hedef yüzde 12`lik pay
İlhan Yılmaz, sektörün 5 binin üzerinde kişiye doğrudan, otomotiv sektörü, satış sonrası diye adlandırılan servis sektörü, finans, sigorta, lastik, akaryakıt ve diğer hizmet alınan sektörler olmak üzere yaklaşık 200 bine yakın kişiye dolaylı istihdam sağladıklarını vurguladı.
Araç kiralama sektörünün Türkiye otomotiv sektörünün gelişiminde çok büyük bir paya sahip olduğunu belirten Yılmaz, Geçen yıl ülke genelinde satılan 594 bin 762 aracın 55 bini kiralama sektörü tarafından alındı. Yani üretilen 10 araçtan hemen hemen biri bizim tarafımızdan alındı. Otomotiv sektörünün gelişimindeki rolümüz her geçen yıl artıyor. Bu yıl oranın yüzde 12 olmasını bekliyoruz dedi.
Yılmaz, toplam araç satışları izindeki bu oranın araç kiralama sektörünün, Türk otomotiv sanayisinin gelişimi için ne denli önemli olduğunun bir kanıtı olduğunu aktardı. Yılmaz, sektöre en çok satış yapan markaların ise Fiat, Ford ve Renault markaları olduğunu ifade etti.

`Hizmet kalitesi artıyor`
İlhan Yılmaz, sektörün Türkiye`de gelişmesi için her türlü alt yapının mevcut olduğunu ifade ederek, şöyle konuştu: Burada en önemlisi işini seven insan kaynağı ve ülkenin her geçen gün artan yatırım cazibesi başta geliyor. 2008 yılında oto kiralama hizmetinin bilinirliği ve yaygınlığını artacak. Bu yıl bizler için ise sadece döviz-faiz, bakım-hasar, kasko-sigorta ve bölge problemleri ile uğraşmak yerine, işin teknik altyapısının oturtulması ve teknolojik imkânlarının daha fazla kullanılacağı, hizmet kalitesinin artacağı bir yıl olacak.

Ford ilk sırada
Türkiye`de otomobil kiralama sektöründe küçük ve orta sınıf araçlarda Ford en çok tercih edilen marka unvanını koruyor. Bunu Volkswagen ve Fiat takip ediyor. Orta ve üst segmentte ise Mercedes ve BMW en çok tercih edilen markalar. Ticari araçlarda da Ford en çok istenilen marka konumunda. En az talep gören araçlar ise çok benzin yakan büyük motorlu Amerikan araçları. Ardından kalite ve teknoloji açısından geriden gelen 3. sınıf Uzakdoğulu markalar. Kiralama sektörünün en çok tercih ettiği araç renkleri ise beyaz ve gümüş gri. Yıllardır değişmeyen bu seçimde araçların kiri göstermemesi etkili oluyor. Bunların ardından siyah ve koyu renkler geliyor.


Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
1.002 TL        
BORSA
1.000 TL        
DOLAR
1.000 TL        
EURO
1.001 TL        
ALTIN
 

bigpara

Copyright © 2018 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Matriks Bilgi Dağıtım Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.